Spajanje Gradskih poduzeća već je godinama praksa u mnogim europskim gradovima. Grad Zadar osnivač je i vlasnik niza ustanova i trgovačkih društava, osnovanih radi obavljanja djelatnosti na području predškolskog odgoja i komunalnih djelatnosti, piše Da niel Radeta u priopćenju kojeg objavljujemo u cijelosti

Kako imamo zastarjeli model upravljanja u gradskim poduzećima u kojima broj zaposlenih premašuje neke normalne okvire potrebno je sistematizirati njihov rad te ih učiniti transparentnijim i učinkovitijim. 
S obzirom na to da su Gradska poduzeća pod ingerencijom upravljanja Gradske uprave moguće je donositi odluke o spajanju na svim razinama, te je moguće redvidirati i unaprijediti njihov rad.

TRANSPARENTNOST:
Preduvjet za organizaciju ovakvog poduzeća bila bi implementacija aplikacije za transparentan proračun u Grad Zadar. 
Odluka koju smo uputili u proceduru uskoro bi se trebala naći na Dnevnom redu, iako još uvijek mišljenje gradonačelnika Dukića nismo dobili. Uvođenjem aplikacije u Gradski proračun ne bismo zatvorili priču o transparentnosti jer bi se u ovom slučaju odnosila samo na ulazne i izlazne stavke gradskog proračuna. Dakle, gradska poduzeća u ovom slučaju ne bi bila obuhvaćena tom aplikacijom.
Teško je očekivati nakon 30 godina korupcije, pogodovanja i kriminala na svim razinama da će direktori tih istih poduzeća biti voljni implementirati ovakve aplikacije. Nemojmo zaboraviti i činjenicu kako neka od ovih poduzeća ostvaruju prihode i veće od 100 mil. kuna godišnje, dok je razina usluge sve gora i skuplja. 

Kako je svako Gradsko poduzeće zasebno pravna osoba (ima svoj OIB) mišljenja smo kako bi puno lakše bilo takvu jednu aplikaciju implementirati u jedno super-poduzeće, kojem na čelu ne bi bio neki gradski šerif poput Mateka iz Vodovoda koji bi skupljao potpise za gradonačelnika i njegovu kandidaturu, nego bi imali odgovornu osobu koja bi bila predstavnik vlasti. 
Distribucija odgovornosti bi u ovom slučaju bila na onima koji upravljaju gradom, što bi u konačnici prebacilo veću odgovornost na politiku kojom se vodi grad.

UČINKOVITOST:
1) manji broj direktora, zamjenika i zamjenika zamjenika
2) spajanjem poduzeća ne bi postojala potreba da svako poduzeće zasebno ima svoje knjigovodstvo, javnu nabave, pravnu službu i mnoge druge urede….
3) prilika za objedinjavanje i smanjenje administrativnih troškova, kao i racionalizacija poslovanja
4) pozicioniranje na tržištu i prilika u natjecanju za bolju cijenu energenata poput plina, goriva, struje, te raznih administrativnih nabava
Postoji još niz razloga zašto bi spajanje poduzeća bilo puno bolje od postojećeg modela. Uostalom, građani su na izborima rekli da žele promjene. 

Odgovor Enia Meštrovića putem njihove facebook stranice “Bleke i Konji” koje idu i pravcu da nešto “NE MOŽE” samo zato što je predloženo od kluba vijećnika SDP-a Zadar nećemo prihvatiti, a bilo bi i poželjno da čim prije prebole konstituirajuću sjednicu radi građana koji očekuju konkretne i hrabre odluke.
Predsjednik GO SDP Zadar, Daniel Radeta

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime