Nakon što novi automobil iziđe iz prodajnog salona, odmah mu maloprodajna cijena zamjetno padne. Iako vrijednost svakog vozila s vremenom pada, neke marke gube na vrijednosti više od drugih. Kako bi utvrdili koje automobilske marke gube najviše na vrijednosti, stručnjaci za automobilsku industriju pri platformi carVertical napravili su istraživanje u kojem su analizirali više od 72 milijuna podataka relevantnih za razdoblje od 2019. do 2022. godine u Europi, SAD-u i Australiji. Evo ključnih otkrića tog istraživanja

Vozila proizvođača Porsche najmanje gube na vrijednosti.

Kad se oduzme najniža tržišna vrijednost automobila od njegove početne cijene, rezultati pokazuju da su Porsche (-64,4 %), Jeep (-84,4 %) i MINI (-85,5 %) 3 marke automobila koje najmanje gube na vrijednosti. Tako će, primjerice, Porsche tijekom više godina izgubiti samo 64,4 %, dok će Lexus izgubiti 89,9 % na vrijednosti. 

„Iako Porsche proizvodi sportske automobile, njegovi modeli dovoljno su praktični za svakodnevnu vožnju. 911 je vjerojatno jedan od najlegendarnijih automobila u povijesti automobilske industrije i ima jako puno poklonika. Nije ni čudo što je potražnja za tim automobilom veća od ponude. Porscheovi su automobili pouzdani, izdržljivi i imaju poseban izgled koji privlači kupce”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak pri platformi carVertical.

Među vozilima koja zadržavaju dobar dio vrijednosti pojavljuju se i tradicionalnije marke kao što su Hyundai i Toyota. Ta su vozila povoljnija i obično nude niže troškove održavanja, zbog čega su poželjnija među kupcima rabljenih automobila.

Iako neke luksuzne marke kao što su Jaguar, Land Rover i Lexus obično ne gube puno na vrijednosti, to nije uvijek slučaj.

Mnoge luksuzne marke automobila gube više na vrijednosti od povoljnijih marki

Kao što tablica pokazuje, marke automobil koje tijekom više godina najviše gube na vrijednosti jesu Chrysler, Audi i Seat. Primjerice, novi će Chrysler s vremenom izgubiti 96,8 % vrijednosti (u prosjeku za 25 godina), što ga čini markom koja na tržištu najviše gubi na vrijednosti. Zapravo, otprilike polovica marki pri dnu ove tablice gubitka vrijednosti luksuzni su automobili. Iako potrošači vole Infiniti, BMW i Volvo, njihova vrijednost s vremenom znatno opada.

Usporedbe radi, Toyotini automobili dosežu najnižu vrijednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu. Međutim, Toyotina vozila gube oko 88,7 % vrijednosti, a BMW-ova 93,8 %. Koji čimbenici uzrokuju ove razlike?

„BMW i druge marke luksuznih automobila obično imaju značajke i tehnološka rješenja koja kupci rabljenih automobila ne cijene. Ako si možete priuštiti novi BMW, Mercedes-Benz ili Land Rover, vjerojatno želite luksuz i što više inovacija na vozilu. Osoba koja traži rabljeni automobil daje prednost cijeni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne značajke. Zato je rabljena Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a ”, kaže M. Buzelis.

Vlasnici Audija (-96,2 %), Seata (-95,8 %) i Škode (-95 %) također ne bi trebali očekivati dobru cijenu prilikom prodaje svojih starih vozila.

Rabljeni automobili dostižu najnižu vrijednost u različitim razdobljima starosti

Prema istraživanjima stručnjaka pri platformi carVertical, prosječna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrijednosti jest 20 – 23 godine. Međutim, različite marke automobila dosežu svoju najnižu vrijednost u različitim razdobljima.

Porsche i MINI imaju najnižu cijenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrijednost im počinje ponovno rasti. Dobro očuvani modeli mogu biti isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia na suprotnoj su strani spektra — dosežu najnižu vrijednost tek kad su stari 30 godina.

Ako se model smatra rijetkim, vrijednost automobila s vremenom značajno može porasti. U 90-ima BMW je proizveo samo 891 vozilo modela M5 E34 Touring. 20 ih je nosilo posebno ime – Elekta – i proizvedeni su za talijansko tržište. Pogonjeni 3,8-litrenim motorom od 335 KS, ti modeli imaju i posebnu boju i stil interijera. Traženje rabljene Elekte danas je kao traženje igle u plastu sijena. Ljubitelji automobila trebali bi biti spremni potrošiti najmanje 100.000 $ za jednu Elektu.

Dok će običan automobil vjerojatno završiti na odlagalištu za 20 – 30 godina od izlaska iz proizvodnog pogona, Porsche ili Jaguar s priloženom servisnom knjižicom i besprijekornom poviješću možda će s vremenom postati još vrjedniji.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime