Trajekt na liniji Sumartin-Makarska zapeo u ribarske mreže

0

Koliko je lučki kapetan prijeko potreban u svakoj otočnoj ispostavi, pokazao je incident koji se dogodio u srijedu ujutro u Sumartinu na otoku Braču, pri isplovljavanju trajekta “Ston”, kada je plovilo sa svim putnicima i posadom ostalo zarobljeno ribarskim mrežama.

Ni 20 metara od obale, prigodom isplovljavanja u 11 sati na liniji za Makarsku, trajekt je naišao na prepreku od ribarskih mreža zbog koje nije mogao nastaviti plovidbu. Oko pola sata je trebalo da se “Ston” oslobodi i krene prema odredištu. – Ovo se nikada ne bi dogodilo da imamo lučkog kapetana koji bi vodio računa o redu u našoj luci. Ovako možemo očekivati još veću sramotu kada počne sezona i dogodi se ista ili slična stvar s brodom punim turista – kazao nam je zgranuti mještanin koji je promatrao akciju spašavanja trajekta. Sumartin je jedna od nekoliko naših luka koje u svojim lučkim ispostavama nemaju osobu nadležnu za nadzor i uvođenje reda. Lučkih kapetana nema mjesecima u ispostavama u Sumartinu, Hvaru, Jelsi, Rogaču i Kaštelima. Iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture najavili su raspisivanje natječaja za Kaštela, Hvar i Jelsu, a Rogač i Sumartin će i tijekom ljetne sezone biti bez voditelja ispostave. Zainteresiranih za posao navodno ima malo jer je plaća voditelja ispostave mala, u prosjeku 6000 kuna, te se kapetani uglavnom prije odluče za unosnije poslove. Od Radovana Šerka, voditelja lučke ispostave Sumartin u mirovini, doznajemo kako je zbog niza problema odlučio otići ranije u mirovinu. – Otišao sam u mirovinu ranije nego što me ide po godinama jer je to neplaćen i podcijenjen posao, a nitko iza vas ne stoji. Bio sam na tom poslu 35 godina i svakim danom je bilo sve gore. Ribari su zauzeli sve i vrlo su bezobrazni. Sada u Sumartinu nema lučkog kapetana, ne dolazi pomorska policija, obavljaju se samo hitne intervencije te na taj način cvjeta bezakonje. Ja sam dogurao dotle da sam trebao ići na posao s pištoljem za pojasom za 4500 kuna, a nisam iskoristio dana godišnjeg odmora. A dokaz kako ja nisam bio budala kada sam otišao u mirovinu jest još 70-ak ljudi iz lučkih ispostava koji su također otišli s tih poslova. Svakim danom je sve gore i sada ne volim ići na rivu da to vidim – ogorčen je kapetan Šerka. Loši uvjeti rada i nemotivirajuća primanja dovela su do toga da se na nekoliko natječaja u susjednim županijama nije javila ni jedna osoba za radno mjesto voditelja lučke ispostave. (Slobodna Dalmacija)