U prvih devet mjeseci 2016. godine Turistička zajednica Zadarske županije je nastavila uspješnu suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom i organizirala 37 različitih studijskih putovanja za predstavnike stranih medija, a na kojima je sudjelovalo 100 novinara i blogera iz 23 zemlje.  

Tako je u navedenom razdoblju u suradnji s lokalnim turističkim zajednicama ugošćeno najviše novinara i bloggera iz Njemačke 13, Francuske i Luxemburga po 10, te Nizozemske 7. Zadarsku županiju su također su posjetili novinari iz Velike Britanije, Belgije, Austrije, Švicarske, Španjolske, Portugala, Italije, Slovenije, Mađarske, Češke, Poljske, Švedske, Danske, Norveške, kao i SAD-a, Australije, Japana,  Koreje i Kolumbije. U Zadarskoj županiji snimale su televizijske postaje iz Norveške, Francuske, Mađarske i Češke.  Novinari su najčešće prilikom boravka u našoj županiji obilazili i upoznavali grad Zadar, ali i NP Paklenicu, Nin, Biograd, Pag, Ugljan, Pašman, Dugi otok i PP Telašćicu, kanjon Zrmanje, Vransko jezero kao i zadarsko zaleđe. t2

Od značajnijih studijskih putovanja mogu se izdvojiti slijedeća:

  • Novinari Air France-ovog putnog časopisa koji se mjesečno distribuira u 420 tisuća primjeraka, te ima 000 čitatelja u Europi odnosno 398.000 u Francuskoj, u travnju su posjetili Zadar radi pisanja reportaže o Morskim orguljama. Procijenjena vrijednost objavljene reportaže o Hrvatskoj i Zadru iznosi čak 390.000 eura.

http://magazines.airfrance.com/fr/air-france-magazine/232-aout-2016/#88

  • Skupina sastavljena od 13 novinara iz Njemačke, Austrije i Švicarske tijekom tri dana lipnja je pratila proslavu 50. obljetnice snimanja filma o Winnetou i obišla brojne lokacije snimanja od Velebita, Paklenice i kanjona Zrmanje, ali i Starigrada, Zadra, Pakoštana, Kornata i Krke. Rezultat ovog studijskog putovanja brojni su članci uglavnom u tiskanim, ali i elektronskim medijima u zemljama njemačkog govornog područja, a vrijednost dosad objavljenog materijala samo u Njemačkoj iznosi više od 716.000 eura. 

https://www.mainpost.de/ueberregional/politik/zeitgeschehen/In-Kroatien-auf-den-Spuren-von-Winnetou;art16698,9273806

  • Ellena Bianco i Marco Restelli, renomirani talijanski novinari koji pišu za brojna izdanja (Confidenze, Donna Moderna, Elle, Sette, Dove…), boravili su u lipnju u Zadarskoj županiji i tom prigodom obišli Zadar, otoke Ugljan i Pašman, Dugi otok i Pag, te NP Paklenicu i kanjon rijeke Zrmanje.

http://www.agendaviaggi.com/zara-melodia-adriatico/

Dugi Otok, un paradiso naturale in Croazia

  • Kevin John Rushby, novinar poznatih britanskih novina The Guardian je u kolovozu posjetio Zadar i Kornate, te je o putovanju objavio reportažu:

https://www.theguardian.com/travel/2016/sep/04/croatia-kornati-islands-kayaking-road-trip

  • Američka novinarka Margo Pfeiff koja svoje reportaže objavljuje u San Francisco Chronicle-u  i San Francisco Globe-u, te Los Angeles Times-u, posjetila je Starigrad Paklenicu, Velebit, Kornate, Zadar i zadarsko zaleđe, a prvi dio njene reportaže o kontinentalnoj Hrvatskoj je već objavljen, dok se reportaža o primorskoj Hrvatskoj, a tako i Zadru očekuje do kraja godine. http://www.latimes.com/travel/la-tr-eastern-croatia-20160711-snap-story.html

 

t3Također je u razdoblju siječanj – rujan 2016., Turistička zajednica Zadarske županije u suradnji s turoperatorima i turističkim agencijama sudjelovala u organizaciji prihvata 150 stranih agenata, a s ciljem njihovog upoznavanja Zadarske županije i njezine turističke ponude.  Najbrojniji su bili agenti iz SAD-a, Njemačke, Japana, Belgije i Luksemburga, a od značajnijih turoperatora županiju su posjetili predstavnici TUI-ja, Luxairtoursa i Jet2holidaysa. Agenti iz Sjedinjenih Američkih država, članovi  poznate grupacije Virtuoso koja povezuje stotine agencija i tisuće profesionalaca u segmentu elitnog turizma, u rujnu su boravili u Zadarskoj županiji kako bi upoznali  mogućnosti naše regije, te u budućnosti unaprijedili prodaju turističkih aranžmana za Zadarsku županiju na američkom tržištu.

Studijska putovanja novinara

Turistička zajednica Zadarske županije od svojih početaka osobitu pozornost polaže suradnji s novinarima odnosno organizaciji studijskih putovanja novinara. Ta komunikacijska taktika u okviru odnosa s javnošću za cilj ima trajno informiranje predstavnika medija o turističkoj ponudi  Zadarske županije i Hrvatske odnosno izvještavanje na afirmativan način. Vrijednost objavljenih članaka i emitiranja ne samo da značajno nadmašuje troškove samih studijskih putovanja već se uložena sredstva višestruko multipliciraju. Studijska putovanja novinara načelno se organiziraju u suradnji s predstavništvima Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu, Glavnim uredom, županijskim turističkim zajednicama i turističkim gospodarskim subjektima kao i lokalnim turističkim zajednicama. Turistička zajednica Zadarske županije i samostalno organizira studijska putovanja stranih novinara u onim slučajevima kad je to od posebnog interesa za regiju. t4Tako su u proteklim godinama primjerice organizirana putovanja novinara vezana uz otvaranja novih zračnih linija iz europskih gradova prema Zadru, a u suradnji s niskotarifnim zračnim prijevoznicima. Cilj je takvih putovanja promoviranje direktnih zrakoplovnih linija za Zadar i Zadarsku županiju kao turističku destinaciju. Turistička zajednica Zadarske županije povremeno pruža podršku i novinarima koji se u vlastitom aranžmanu zateknu u županiji najčešće u vidu organizacije stručnih vođenja. Za takve se slučajeve traži preporuka predstavništva Hrvatske turističke zajednice zemlje iz koje takvi novinari potječu, osobito ukoliko se radi o sponzoriranju boravka odnosno ukoliko ugošćavanje zahtijeva veće troškove. Važno je napomenuti kako i u takvim slučajevima važnu ulogu imaju lokalne turističke zajednice i turistički gospodarski subjekti naše regije.  Pomak u organizaciji studijskih putovanja na razini Hrvatske, a tako i Zadarske županije predstavljaju studijska putovanja blogera koja se od 2013. godine organiziraju zbog značaja online komuniciranja. Takva se putovanja organiziraju kako bi se značajnim blogerima na ciljanim tržištima pokazale sve prednosti posjete Hrvatskoj i Zadarskoj županiji u razdoblju pred i podsezone, a posebno istaknule posjete manje poznatim destinacijama. Namjera je Hrvatske turističke zajednice identificirati utjecajne blogere za značajna tržišta i to po temama, provjeriti njihov utjecaj i online reputaciju, te za odabrane organizirati studijska putovanja kako bi se postiglo objavljivanje blogova koji povećavaju on-line konverzacije o Hrvatskoj na kanalima društvenih medija na tržištima važnim za Hrvatsku. Ovisno o procjeni korisnosti pojedinog studijskog putovanja blogera, Turistička zajednica Zadarske županije potvrđuje njihov prihvat. Turistička zajednica Zadarske županije na godišnjoj razini vodi evidenciju o broju novinara koji dolaze na studijska putovanja u Zadarsku županiju, te o zemljama i medijima iz kojih dolaze. Vrijednosti medijskih objava nastalih kao posljedica boravka studijskih grupa novinara u Zadarskoj županiji procjenjuju se na iznose koji višestruko premašuju cjelokupni proračun Turističke zajednice Zadarske županije. Stoga je organizacija studijskih putovanja novinara jedan od značajnijih alata Turističke zajednice Zadarske županije kojim se kontinuirano stvara pozitivan imidž i prepoznatljivost turističke destinacije – Zadarske županije.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime