Mercedes-Benz 300 SLR Pierrea Levegha jurio je 240 km/h kad je udario u Austin-Healey Lancea Macklina, od siline udarca razletio se tri dijela, uletio u publiku i zapalio, uz francuskog su vozača službeno poginula još 83 gledatelja…
Na današnji dan, prije točno 64 godine, Mercedes-Benz, Ferrari, Jaguar, Porsche, Aston Martin i Maserati… Hawthorn, Fangio, Moss, Fitch, Levegh… Utrku su najavljivali kao najveću svih vremena. Najbolji bolidi i najbolji vozači…
Do sumraka Francuz Levegh bio je mrtav, kao i još 83 nesretna gledatelja, a više od 120 osoba je ozlijeđeno. Bila je to najsmrtonosnija automobilska utrka u povijesti, piše Autoportal.
Nakon katastrofe na ’24 sata Le Mansa’, 11. lipnja 1955., najkrvavije utrke na kotačima u povijesti, Mercedes-Benz se povukao iz automobilizma sve do kasnih 1980-ih, Fangio više nikad nije vozio Le Mans, a mnoge su države ukinule autoutrke na neko vrijeme..
..
Pobijedio je Mike Hawthorn, slavivši uz šampanjac. Na Leveghovom sprovodu francuski su novinari iz revolta držali Hawthornovu fotografiju sa šampanjcem. Ironijom sudbine Hawthorn je poginuo četiri godine kasnije u nesreći s Mercedes-Benzom.
Gledatelji, policija i vatrogasci satima izvlačili preživjele ispod unakaženih tijela stradalih. Na stazu su brzo došli i brojni svećenici koji su unesrećenima davali posljednju pomast.
Istraga je zaključila da nitko za 84 mrtvih nije kriv, da se, jednostavno, radi o nesreći. Ipak, loš asfalt, zaštitna ograda visoka tek jedan metar te bubanj kočnice umjesto diskova na Leveghovu Mercedes-Benzu bili su smrtonosna kombinacija, koja je dovela do najveće tragedije u povijesti automobilizma.
Pojavile su se i teorije zavjere, da je Daimler-Benz na bolidima koristio neprovjerenu tehnologiju, no one nikad nisu dokazane…
Mercedes-Benz 300 SLR Pierrea Levegha jurio je 240 km/h kad je udario u Austin-Healey Lancea Macklina. Levegh je na mjestu preminuo, a od siline udarca njegov se bolid razletio u tri dijela, uletio u publiku i zapalio.
Uz Francuza službeno su poginula još 83 gledatelja. Utrka je ipak nastavljena, jer su organizatori željeli 250.000 posjetitelja zadržati uz stazu, kako ne bi zakrčili ceste i usporili vozila hitne pomoći.
Gledatelji na drugoj strani staze više od šest sati uopće nisu znali da se dogodila tragedija. Tek kad se Mercedes-Benz povukao shvatili su da nešto nije u redu…