Povratak kući u Makarsku autobusom iz Zadra za 66-godišnju Franku Kalajžić pretvorio se u agoniju koja će, po svemu sudeći, završiti i sudskom tužbom.
Putujući u petak poslijepodne iz Zadra, ova umirovljenica, koja je k tome teški srčani bolesnik, doživjela je, kaže, pravi pakao u kojemu su joj prekršena sva prava, i to ne samo kao potrošaču već i kao ljudskom biću. – Oni nisu vozili ljude nego stoku. Eto, tako je to izgledalo. Kao Divlji zapad. I treba o tome javno govoriti da se već jednom promijeni odnos prema potrošačima, prema nama koji smo tu kartu platili, a zauzvrat nismo dobili uslugu – kaže Franka Kalajžić o svojem putovanju koje već na početku nije slutilo na dobro. Na Autobusnom kolodvoru u Zadru prodali su joj za 82,35 kuna nefiskaliziranu kartu za sjedalo broj 29 “Autobusnog prijevoza Varaždin” za Makarsku. Kasnije, kad je od kolodvora u Zadru tražila objašnjenje zašto su joj prodali takvu kartu, rečeno joj je da je “kompjutor taj dan bio pokvaren”. Po onoj “sve zlo s time”, ušla je u autobus koji je u 12 sati i 45 minuta polazio za Makarsku. No, uskoro je uslijedilo i prvo iznenađenje: autobus AP Varaždin ide samo do Splita, a tamo slijedi prekrcavanje, jer liniju dalje za Dubrovnik preuzima drugo poduzeće.
Čekaj žutoga
– Kad sam pitala vozače pomažu li oko prtljage, jeri sam srčani bolesnik i po velikoj mi je vrućini iznimno naporno, rečeno mi je kako nema problema. Kad smo došli tamo, druga priča. Na pitanje di mi je kofer i u koji bus se trebam prekrcati, ljutiti vozač mi ga je gurnuo u ruke i bez puno objašnjavanja rekao “da čekam onaj žuti”. Kasnije se ispostavilo da je to “Globtour”. U tom je prekrcavanju nastao opći metež, autobus je bio krcat, jedva sam našla mjesto za sjesti – kaže Franka. – O uvjetima u busu neću ni govoriti: klima je jedva radila, a bus u vožnji nekoliko puta trokirao, kao da trza. To je posebno bilo neugodno na brzoj cesti i u tunelima, čak smo stali sa strane na zaustavni trak. Kad su ih strani putnici pitali u čemu je problem, jedan od vozača samo je odgovarao “uno momento”, kao da to nešto znači. Pitam se je li itko kontrolira te autobuse dok voze – kaže putnica iz Makarske, a njezine riječi potvrđuje i zadarska studentica koja je skupa s njom putovala cijelim putem. Ona je imala kartu od Zadra do Dubaca, ali tamo se nije mogla iskrcati nego je pozvala mobitelom da po nju dođu na autocestu izlaz na Šestanovac. Tom je prilikom, kaže Franka, čak i pala na stepeništu autobusa, ali nitko joj nije pomogao.
Izgubila nadu
– Ne znam u čemu je bio problem, možda u nedostatku goriva jer smo ubrzo nakon toga stali na pumpu, ali osjećaj nije ugodan. Nažalost, često se vozim autobusima i ovo nije prvi put da sam ovako nešto doživjela. A sigurno ni zadnji – kaže studentica. I taman kad su se ponadale kako je to sve, autobus je krenuo na autocestu prema Dubrovniku umjesto na Magistralu prema Makarskoj! – Uhvatila me panika, pa gdje će sad. Dobro da nisam infarkt dobila, pogotovo kad smo shvatili da oni uopće nisu planirali stati u Makarskoj. Na kraju su, eto radi mene, sišli autobusom u Makarsku iako smo nas dvije kupile kartu Zadar-Makarska. Bila sam ošamućena i šokirana kad sam izišla iz busa, a sada sam ogorčena. Nije u redu da se prema putnicima tako ponašaju, mi smo svoje karte uredno platili. O ovakvim stvarima ne treba šutjeti. Dapače, to je kao da ih odobravate. A ovo ponašanje koje sam ja doživjela je za svaku osudu – kaže Franka. Liniju Zagreb-Dubrovnik, kojom je Franka Kalajžić putovala iz Zadra za Makarsku održavaju kooperantski dva poduzeća: AP “Varaždin” putnike vozi do Splita, a tamo ih preuzima “Croatia bus” d.o.o. Da ne bude zabune, međugorski “Globtour”, čiji je žuti autobus putnike čekao u Splitu, kupio je tvrtku “Croatia bus” nakon što je završila u stečaju.
‘Croatia bus’: Ispričavamo se putnici
– Ispričavamo se putnici koja je putovala našim autobusom na relaciji Split- Makarska zbog problema na tom putovanju. Naš je autobus toga dana zbog gužve na Magistrali i Ultra festivala upućen do Makarske autocestom. Imao je manjih tehničkih problema jer je zbog nečistoće u gorivu dolazilo do povremeno otežanog rata motora koji su dolaskom na odredište uklonjeni – stoji u odgovoru koji smo dobili iz ‘Croatia busa’ i kojim se potvrđuju sve riječi naše sugovornice.
AP ‘Varaždin’: Neka nam se javi
U AP ‘Varaždinu’ rekli su nam kako njihovi vozači redovito upućuju putnike te, štoviše, u većini slučajeva pomažu im odnijeti putne torbe do drugog autobusa. “Smatramo da smo profesionalno odradili svoju obvezu prema štovanoj putnici, međutim ako gospođa smatra da je zakinuta za nešto ili nije dobila uslugu za koju je uredno platila voznu kartu, neka nam se javi u Upravu poduzeća”, poručuju iz AP ‘Varaždin’. (Slobodna Dalmacija)