Čak 304 milijuna kuna nepovratnih potpora stoji od idućeg ponedjeljka na raspolaganju malim i srednjim poduzetnicima u turizmu koji su spremni ulagati u hotelske objekte radi produženja sezone 2016. godine.
Bilo da je riječ o gradnji novog bazena, kongresnim dvoranama, terasama, wellness-centrima ili sličnim sadržajima zbog kojih bi turisti dolazili u hotele izvan ljetnih mjeseci, poduzetnici mogu dobiti iz fondova EU-a nepovratne potpore od milijun do deset milijuna kuna. U natječaju pod nazivom “Podrška razvoju malih i srednjih poduzeća u turizmu povećanjem kvalitete i dodatne ponude hotela”, a za koji od ponedjeljka počinju prijave, mali poduzetnici mogu dobiti do 45 posto ukupne vrijednosti projekta, a srednji poduzetnici do 35 posto vrijednosti uloženog. Glavni kriteriji za dobivanje nepovratnih sredstava su broj zaposlenih i godišnji promet poduzetnika. Sve to rečeno je na turističkoj konferenciji održanoj u sklopu sajma Gast-Pro koji je u srijedu započeo u Splitu, a na kojoj su sudjelovali turistički djelatnici, predstavnici banaka, konzultantskih kuća, HGK-a, turističkih zajednica, agencija i hotelijera. Financiranje ulaganja u podizanje kvalitete objekata u turizmu prati i HBOR, jer je jedan od važnih preduvjeta za dobivanje nepovratne potpore zatvaranje financijske konstrukcije za projekt te izvori financiranja, kazala je Mira Krneta, voditeljica HBOR-a za Dalmaciju.
Centimetar kraće
Koliko je bitno svaki detalj u projektu pažljivo navesti, na vlastitu je iskustvu prepričao Joze Tomaš, direktor splitskog hotela “Park”, koji je dobio 26 milijuna kuna nepovratnih sredstava iz fondova za rekonstrukciju hotela. – Treba puno strpljenja i snage da se svemu traženom udovolji, ali trud se isplati. Nama je, na primjer, problem bio što smo u projektu naveli da trebamo platno za projekcije veličine 178 centimetara, a nabavili smo platno od 177 centimetara. Za taj jedan centimetar razlike morali smo poslati brdo dokumenata, obrazloženja, objašnjenja… – kazao je Tomaš.
Nepovratna sredstva namijenjena su izgradnji i opremanju novih ili rekonstrukciji postojećih hotela kategorija od tri do pet zvjezdica, uz obveznu realizaciju dodatnih sadržaja koji pridonose produljenju turističke sezone i atraktivnosti ponude na destinaciji. A da sami hotelski kapaciteti, bez obzira koliko dobro uređeni, ne mogu biti jedino jamstvo produženja sezone, čulo se u nastavku konferencije koja je obrađivala temu kako produžiti sezonu. – Kako su Split i županija u tom pogledu ove godine napravili daleko najveći iskorak u zemlji, to je konstatirano kako je za daljnji napredak u širenju sezone na zimske mjesece nužno produžiti letove aviokompanija od ožujka do studenoga, što se prema Splitu očekuje već iduće godine – kazao je Joško Stella, direktor TZ-a županije. – Nužan je nastavak daljnje dobre suradnje između hotelijera, agencija, obiteljskog smještaja i turističkih zajednica koji su zajedničkim dogovorom, cjenovnim korekcijama i ponudom učinili Split i srednju Dalmaciju najtraženijom u posezoni u Hrvatskoj – kazala je Aliana Vukšić, direktorica TZ-a Splita. Zbog svega toga, rečeno je, zadnjih pet godina u toj županiji je sezona svake godine od tri do šest dana duža, te se tako stiglo do sadašnjih osam mjeseci dobre popunjenosti kapaciteta. – No, Splitu kronično nedostaje većih hotelskih kapaciteta jer sa sadašnjih 2,5 tisuća kreveta u hotelima teško može biti zanimljiv međunarodnim turoperatorima koji traže velike hotelske kapacitete izvan glavne sezone – kazao je Joško Čulić iz hotela “Luxe”. (Slobodna Dalmacija)