Cijela priča o filmskom turizmu počiva na jednoj stvarnosti, a to je da svi želimo biti dio tog svijeta iza kulisa, uvela je posjetitelje ZadarDigita u panel „Video produkcija u službi turizma“ Božena Krce Miočić, s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti zadarskog Sveučilišta, ujedno i voditeljica tima koji je izradio Strategiju turističkog razvoja Zadra.

Mjesta povezana s filmom postaju turistički atraktivna, kao primjerice kafić gdje je napisana knjiga o Harry Potteru i koji je danas poznata turistička atrakcija, navela je primjer Božena Krce. Producentska kuća Ambasada Dubrovnik koja je dovela i realizirala „Igru prijestolja“ bila je u Zadru već dva puta. Pozvali smo ih i danas na panel, ali nisu mogli biti s nama. Na prostoru Zadarske županije imali smo s njima vrlo dobru suradnju i u stalnom smo kontaktu oko novih projekata. Svi rado govorimo  o „Igri prijestolja“ no da bi dobili takve projekte, trebamo se zapitati jesmo li spremni, svi moramo raditi zajedno i biti još bolji. Filmski ured nije otok i ne može uspjeti sam. Prilikom odluke o snimanju u Zadru i Zadarskoj županiji iz producentskih kuća dobivamo pitanje jesmo li „film friendly“ sredina. U nekim segmentima smo se iskazali kao sredina, ali u nekima možemo biti bolji. Od pokretanja Filmskog ureda od strane Zadarske županije u sklopu ustanove INOVAcija iza sebe imamo 29 projekata, dobri smo ali možemo još bolje, nemojmo se uljuljati u ljepote prirodnih lokacija, trebamo raditi, rekla je Ivana Zrilić, voditeljica Filmskog ureda Zadar, koji je organizirao panel raspravu „Uloga video produkcije u turizmu“. Na poziv Filmskog ureda panelu su se odazvali Lucijana Natalija Jerković, voditeljica globalnog PR-a u Hrvatskog turističkoj zajednici, Mihaela Kadija, direktorica TZ Zadarske županije, Ante Rados, direktor TZ Grada Zadra, Marjana Marasović, direktorica TZ Starigrada, Tomislav Peleski, location manager filma „Uzvodno rijekom“. Mihaela Kadija, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije istaknula je dobru suradnju s Filmskim uredom na temelju koje je, u suradnji s Uredom HTZ-a u Zagrebu i Bruxelles-u, organizirana nagradna igra u belgijskom dnevnom listu „Le Soir“ putem koje će kupci kino ulaznica imati priliku osvojiti putovanje u Zadarsku županiju i razgled prelijepih lokacija snimanja filma „Uzvodno rijekom“ koji je oduševio sve koji su ga pogledali, a mnogi su iskazali zanimanje za posjet lokacijama Zrmanje i Paklenice pa se putem nagrade igre očekuje dodatna motivacija posjetitelja. Kadija je zaključila kako praksa postoji,  samo se mora što više zajedno djelovati. Novinarima su uvijek zanimljive priče poput filmskog turizma u odnosu na tradicionalne oblike turizma, rekla je Kadija. O filmovima o popularnom poglavici Winnetou govorila je Marjana Marasović koja je najavila nove nastavke filma, tj trilogiju koja će se emitirati u blagdansko vrijeme na njemačkom kanalu RTL. Također je podsjetila na davne početke filmskog turizma u Zadarskoj županiji, upravo prema filmovima koji su snimanu prema romanu Karla Maya. Ante Rados, direktor TZ Grada Zadra istaknuo je filmski turizam kao značajnu odrednicu za razvoj turizma u gradu, te je naveo zanimanje iz Hollywooda za uvrštavanje zvuka morskih orgulja ali i klapske pjesme u filmove, Tomislav Peleski prepričao je kako je došlo do toga da je baš Zadarska županija odabrana za 30-dnevno snimanje belgijskog filma „Uzvodno rijekom“ te je tako zamijenila planiranu Kambodžu. Lucijana Natalija Jerković istaknula je kako bi u svom Uredu rado imala poseban budžet za filmski turizam ali ga ipak nema, no iskazala je svesrdnu podršku svim projektima vezanim za snimanja u Hrvatskoj. Istaknula je da u Ured HTZ-a također svakodnevno pristižu upiti za snimanja u Hrvatskoj koja nam predstavljaju važan vid promocije na stranom tržištu. Tomislav Peleski, location manager čiji je posao između ostaloga pronalaženje lokacija za snimanje rekao je kako je vrlo važna suradnja na svim lokalnim razinama kako bi se stranci osjećali dobro prihvaćeno te kako bi se vratili.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime