Prethodnik legendarne Četvorke, s koncepcijom ‘sve straga’, uveden 1947., prvi je francuski automobil proizveden u više od milijun primjeraka (1.105.547)…

Projekt malog francuskog automobila, s motorom straga, u tajnosti je razvijen još tijekom II. Svjetskog rata, a premijerno je prikazan na salonu automobila u Parizu 1946, piše Autoportal

Prvi su primjerci bili mahom u blijedo žutoj boji, pa su mediji model 4 CV prozvali ’La motte de beure’ (hrpa maslaca). Među kupcima brzo postaje omiljen te se nametnuo kao svojevrsni pandan njemačkom ‘narodnom automobilu’, Volkswagen Bubi

Riječ je o nostalgično dimenzioniranoj maloj limuzini dugačkoj 367, širokoj 143 i visokoj 147 cm. Pokretao se dugohodnim 4-cilindarskim motorom Renault Billancourt, ugrađenim uzdužno straga, s tri ležaja radilice i hodom 80 mm, koji je uz provrt od 55 mm davao obujam 760 ccm. 

U prvoj je verziji motor raspolagao sa 17 KS, a u drugoj sa 747 ccm (uz smanjenje provrta s 55 na 54,5 mm, iz fiskalnih razloga) i povećanom kompresijom, pojačan je na 21 KS.

To je automobilu mase 560 kg, s 4-stupanjskim mjenjačem (prvi nesinkronizirani) omogućavalo najveću brzinu od 98 km/h, uz prosječnu potrošnju od šest do sedam litara. 

Posljednji je pimjerak proizveden na današnji dan prije 58 godina. Zamijenio ga je slavni model 4, legendarna Četvorka. I ‘šećer’ za kraj: ulogu ‘narodnog automobila’ u bivšoj državi, umjesto Fiće, umalo je preuzeo Renault 4CV!

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime