Turistička zajednica grada Zadra s Tržnicom Zadar d.o.o. i Gradom Zadrom i ove godine od 24.studenog do 6.siječnja organizira Advent u Zadru na kojem će odabrani ugostitelji dobro zaraditi, a organizatori opet izgubiti silne novce građana Zadra
Nesporno je da Zadru treba manifestacija kojom će se obilježiti, po mnogima, najljepši dio godine, od Sv. Nikole do Sv.Lucije, Badnjaka, Božića, Nove godine i Sveta tri kralja. Ono što je sporno jest zapravo neinventivni, dakle neoriginalni, isključivo komercijalni projekt od kojeg najveću korist imaju odabrani ugostitelji koji na rakijicama, kuhanom vinu, pivu, kobasicama, hamburgerima i sl. u mjesec i pol dana ostvare zadovoljavajući profit. Mario Paleka, direktor Turističke zajednice grada Zadra svjestan je da Advent u Zadru donosi financijske gubitke za TZ kao i Grad Zadar, odnosno da se proračunska sredstva na neki način “bacaju” od čega građani nemaju koristi već samo štetu.
Djeca rijetko što imaju vidjeti na Adventu, ali zato onima željnih ispijanja alkoholnih pića u kafiću do kafića smještenih u drvene kućice, ova manifestacija je vrhunac božićnog doživljaja. Mario Paleka nikako da odustane od ovog promašenog koncepta koji se uvelike sastoji od mnoštva drvenih kućica koji nude više ili manje isto , a onda se skupi malo više ljudi kada na račun Turističke zajednice izvode koncerte raznorazni izvođači. Kako to da Mario Paleka i njegovi veleumni suradnici nisu došli na ideju da organiziraju npr. nekakav božićni sajam, božićni grad u kojem ne bi prevladavale pijanke kao što je to bio slučaj prijašnjih godina. Je li moguće da se na Poluotoku ne može organizirati Advent u kojem bi vrijeme mogle provoditi i obitelji sa djecom, a ne samo ciljana publika za visokim stolovima sa čašama alkohola u rukama?
Sve to, nažalost, plaćaju građani Zadra, svojevrsne pijanke u organizaciji Turističke zajednice grada Zadra. Primjerice, 2019. godine, Advent u Zadru otvorili su 23.studenog koncertom legendarni “Prljavci” i za to su dobili 116.908,00 kn. Sutradan je nastupao Cubismo kojima je plaćeno 26 tisuća kuna. Ivan Zak dobio je za svoj nastup 68.750,00 kn, Psihomodo Pop upola manje itd. Sve skupa, Advent u Zadru 2019. godine je građane grada Zadra koštao 1.502.812,67 kn! Istodobno su prihodi bili značajno manji od milijun kuna čime je napravljen minus od najmanje pola milijuna kuna. Za 2020.godinu nemamo podatke, a kako je riječ o razdoblju najgore korona krize, Advent u Zadru imao je brojne specifičnosti. Međutim, 2021 godine, Advent u Zadru stajao je porezne obveznike grada Zadra 890.259,18 kn. To su bili ukupni troškovi. TZ grada Zadra ostvarila je te godine prihode u iznosu 80.000,00 kuna što znači da su zabilježili debeli minus od preko 800 tisuća kuna!
Ništa bolje nije bilo ni prošle godine kada je za Advent u Zadru Turistička zajednica grada Zadra potrošila 1.135.474,17 kn, a prihodi su iznosili tek 122.000,00 kn. Dakle, napravljen je još jedan debeli minus od preko milijun kuna! Nejasno je zbog čega je onda Mario Paleka i dalje direktor Turističke zajednice? Obzirom na činjenicu da na kojekakve projekte troši milijune novaca građana, a dobiti nema već samo goleme minuse, gradonačelnik Branko Dukić je dosad već trebao smijeniti takvog direktora i naći nekog sposobnijeg. Kad već nije Branko Dukić to učinio, postavlja se pitanje što rade gradski vijećnici jer svojim nečinjenjem zapravo podržavaju nesposobnost aktualnog podobnog direktora Turističke zajednice Maria Paleku koji je po struci kineziolog i sa turizmom nema puno veze. (NASTAVLJA SE…)