Cayenne Electric označava početak nove ere za marku Porsche. Kao potpuno električni SUV kombinira Porsche DNA s pionirskom tehnologijom: do 850 kW (1.156 KS), 0-100 km/h za 2,5 sekunde i snaga punjenja do 400 kW4 te doseg do 642 km. To je najsnažniji proizvodni model Porsche svih vremena – istovremeno je i najsvestraniji: dinamičan na cesti, pouzdan za off-road vožnju i udoban na dugim putovanjima

Cayenne je bio prvi model kojim je Porsche prenio legendu marke sportskih vozila u potpuno novi tržišni segment. Sportski all-rounder postigao je svjetski uspjeh odmah nakon svoje svjetske premijere u rujnu 2002. Sada započinje nova era, uz potpuno električni Cayenne. „Cayenne Electric pokazuje performanse u potpuno novoj dimenziji, uz inovativne tehnologije koje smo razvili u motosportu. Postavlja nove standarde u SUV segmentu – u ogledu karakteristika vožnje, kao i punjenja,” kaže Oliver Blume, predsjednik izvršnog odbora Porsche AG. „Izuzetne električne performanse u kombinaciji sa stvarnom svakodnevnom iskoristivošću. Izvanredna udobnost na dugim putovanjima u kombinaciji s beskompromisnim off-road sposobnostima.” S oko 36 posto elektrificiranih sportskih vozila prodanih diljem svijeta, Porsche je jedan od najbrže transformirajućih proizvođača automobila u 2025. godini. Cayenne Electric sljedeća je prekretnica u ovoj priči o uspjehu i nadopunjuje postojeću ponudu modela Cayenne s motorima na unutarnje izgaranje i plug-in hibridnih modela u duhu potpuno fleksibilnog izbora Porsche pogonskih sklopova.
Performanse super sportskog vozila i razine rekuperacije Formule E
Potpuno električna obitelj Cayenne za početak ima dva modela: Cayenne Electric i Cayenne Turbo Electric – oba s pogonom na sve kotače i stoga opremljena elektroničkim Porsche Traction Management (ePTM).
Cayenne Turbo ubrzava od 0 do 100 km/h za 2,5 sekundi, od 0 do 200 km/h za 7,4 sekunde i doseže najveću brzinu od 260 km/h. Ove snažne e-performanse moguće su zbog novorazvijenog pogonskog sustava koji razvija snagu do 850 kW (1.156 KS) i do 1500 Nm okretnog momenta s aktiviranim Launch Control. Turbo varijanta ima izravno uljno hlađenje elektromotora na stražnjoj osovini kako bi se osigurala visoka kontinuirana snaga i učinkovitost. Ovo je inovacija iz motosporta. U normalnom modusu vožnje dostupno je do 630 kW (857 KS). S pomoću funkcije Push-to-Pass2, moguće je aktivirati dodatnih 130 kW (176 KS) na 10 sekundi, pritiskom na gumb. Ulazni model Cayenne ima snagu 300 kW (408 KS) tijekom normalnog rada i 325 kW (442 KS) uz 835 Nm okretnog momenta uz Launch Control. Od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,8 sekundi, a najveća brzina mu je 230 km/h.
Cayenne Electric također nudi vodeće brojke u pogledu rekuperacije energije, postižući razine Formule E s do 600 kW snage rekuperacije. U svakodnevnom životu, oko 97 posto svih operacija kočenja može se obaviti isključivo elektromotorima. Mehaničke tarne kočnice rijetko trebaju intervenirati. Za model Cayenne Turbo, za taj je slučaj opcijski također dostupna Porsche keramička kompozitna kočnica (PCCB) .

Cayenne Electric veliki dio svoje svestranosti duguje svom voznom postroju. Adaptivni zračni ovjes s Porsche Active Suspension Management (PASM) serijski je u oba modela. Turbo ima i Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Oba je modela moguće opremiti upravljanjem stražnjom osovinom, koje zakreće stražnje kotače do pet stupnjeva. K tomu je za vodeći model po prvi put dostupna i značajka Porsche Active Ride. Aktivni sustav ovjesa, poznat iz sportskih limuzina marke Porsche koji se po novom koristi na modelima Cayenne, gotovo u potpunosti kompenzira pokrete karoserije i osigurava iznimnu stabilnost, dinamiku i udobnost.
Inovativna praktičnost punjenja: brzo, robusno i bežično
U središtu svih potpuno električnih modela Cayenne nalazi se novorazvijena visokonaponska baterija od 113 kWh, koji ima koristi od dvostranog hlađenja za optimalno upravljanje toplinom. Rezultat toga je kombinirani dosega prema WLTP-u do 642 km za Cayenne Electric i do 623 km za Turbo. Zahvaljujući tehnologiji od 800 V, Cayenne se puni pri kapacitetu punjenja istosmjernom strujom do 390 kW – a u određenim uvjetima čak i do 400 kW4. SoC (stanje napunjenosti) moguće je povećati s 10 na 80 posto za manje od 16 minuta1, a energiju je za doseg od 325 km (Cayenne) ili 315 km (Cayenne Turbo) moguće dodati unutar 10 minuta3. Robusne performanse punjenja bile su primarni fokus tijekom razvoja novog modela Cayenne.
Cayenne Electric također je prvi Porsche koji opcijski podržava induktivno punjenje, sa sustavom koji puni do 11 kW. Sve što je potrebno za Porsche bežično punjenje jest da korisnik parkira iznad podne ploče. Proces punjenja tada započinje automatski.
Novi vanjski dizajn: progresivan, aerodinamičan i nepogrešivo Cayenne
Cayenne Electric kombinira karakteristične proporcije marke Porsche s jasno razvijenim jezikom dizajna. „Novi je Cayenne nepogrešivo Porsche i nepogrešivo Cayenne. Nadogradili smo dokazane značajke dizajna i zadržali ono što ovaj SUV čini jedinstvenim. Rezultat je moderan koncept dizajna koji vodi model Cayenne u budućnost,” kaže Michael Mauer, voditelj odjela za stil marke Porsche. Istaknute značajke uključuju niski poklopac motora s uskim matrix LED glavnim svjetlima. Ona naglašavaju širinu vozila i kombiniraju sve funkcije osvjetljenja u jednom modulu. Izraženo konturirana kućišta kotača također su vrlo tipična za dizajn ostalih modela marke Porsche, kao što je i „flyline”– legendarna blago nagnuta linija krova.

Bočni pogled karakteriziraju vrat bez okvira i upečatljiv nabor na površini vrata. Bočni pragovi imaju izrazito trodimenzionalni dizajn i obojani su u Volcanic Grey metalik boju, a na modelu Cayenne Turbo u crnu boju visokog sjaja. Dvobojni koncept ističe sportske proporcije vozila. Specifična kućišta kotača naglašavaju terenski karakter vozila. Upečatljivi detalji na stražnjem kraju, kao što su svjetlosna traka izraženog 3D izgleda i animirana grafika, te osvijetljeni natpis Porsche, ističu moderan jezik dizajna. Cayenne Turbo ima brojne kontrastne elemente u ekskluzivnoj Turbonite boji. Oni uključuju grb Porsche, naličje kotača od lakog metala i bočne letvice prozora. Delikatni akcenti u Turbonite boji naglašavaju svjetlosnu traku i natpis Porsche.
Za kupce s posebnim željama u pogledu kuta pristupa i robusnosti, tu je paket Off-Road. Njegov prednji dio s modificiranom geometrijom pomaže u sigurnoj vožnji po grubim zemljanim cestama, posebno strmim usponima ili spustovima i teškom terenu.
Zahvaljujući koeficijentu otpora od 0,25, novi Cayenne Electric jedan je od najaerodinamičnijih SUV modela u svojoj klasi, uz prednosti u pogledu dosega i potrošnje energije. Sustav Porsche Active Aerodynamics (PAA) precizno prilagođava aerodinamična svojstva vozila dotičnoj situaciji u vožnji i brzini te, uz učinkovitu strategiju upravljanja, također doprinosi očekivanoj dinamici vožnje od marke s dodatnim potisnim tlakom. Aktivni aerodinamički elementi uključuju pomične zaklopke za usis zraka na prednjem kraju, adaptivni krovni spojler i inovativne, aktivne aerodinamične lopatice na stražnjem kraju modela Turbo. Produžuju bočne rubove odvajanja i poboljšavaju karakteristike protoka, što dovodi do povećanja dosega, posebno pri većim brzinama.
Ostale aerodinamične mjere uključuju zračne zavjese u prednjem dijelu karoserije, gotovo potpuno zatvoreno podvozje, posebne aero kotače i difuzor straga.
Nova razina iskoristivosti, udobnosti i individualnosti
Novi Cayenne Electric je 55 mm duži od modela s motorom na unutarnje izgaranje. Novi SUV je dug 4985 mm, širok 1980 mm i visok 1674 mm. Razlika je najveća u pogledu međuosovinskog razmaka (3023 mm), gdje povećanje od 13 cm znači više prostora za noge i udobnost za putnike straga. Stražnja su sjedala serijski električno namjestiva, omogućujući fleksibilnu prilagodbu od komfornog položaja do modusa za teret. Kapacitet prtljažnika je 781 do 1588 litara, plus 90 litara prednjeg prtljažnog prostora. Iskoristiva vrijednost novog vozila ističe se i po kapacitetu vuče od do 3,5 tona, ovisno o opremi.

Novo uvedeni Mood Modes pretvaraju unutrašnjost u prostor koji se prilagođava raspoloženju i situaciji. Ovisno o odabranom programu mijenjaju se položaj sjedala, osvjetljenje, klimatizacija, profil zvuka i izgled zaslona. Klizni panoramski krov s varijabilnom kontrolom svjetla, električno promjenjivi sloj od tekućeg kristala, omogućuje prozračan osjećaj prostora. Još jedna istaknuta značajka je novo grijanje panela: ono ne grije samo sjedala, već i velike kontaktne površine poput naslona za ruke i obloga vrata. Ponudu komfornih značajki nadopunjuje prošireno ambijentalno osvjetljenje, uključujući komunikacijsko svjetlo – animiranu svjetlosnu traku koja pozdravlja putnike pri ulasku u vozilo i vizualizira različita stanja vozila, poput procesa punjenja.
Model Cayenne nikada do sada nije bilo moguće toliko opsežno i individualno konfigurirati kao što je novi potpuno električni model. Kupci mogu birati između 13 serijskih boja, devet dizajna kotača od 20 do 22 inča, 12 kombinacija unutrašnjosti, kao i do pet paketa za unutrašnjost i do pet paketa ukrasnih detalja. Zahvaljujući Porsche Exclusive Manufaktur, proširena paleta boja karoserije „Paint to Sample” i program Sonderwunsch, omogućuju kupcima da personaliziraju svoj Cayenne prema svojim osobnim željama, od mnoštva opcija pa sve do potpuno unikatnog primjerka.
Program Porsche Design asortimana satova izrađenih po narudžbi proširen je i na SUV modele. To znači da kupci modela Cayenne sada mogu naručiti i sat od vlastitog švicarskog proizvođača Porsche satova koji je do posljednjeg detalja prilagođen njihovom vozilu.
Porsche Driver Experience – najveće područje zaslona vozila marke Porsche
U području digitalizacije, Cayenne Electric podiže iskustvo vožnje na novu razinu. U središtu novorazvijenog koncepta upravljanja Porsche Driver Experience nalazi se Flow Display – elegantno zakrivljeni OLED panel koji se besprijekorno stapa sa središnjom konzolom i jasno odvaja područje zaslona i upravljačke elemente. Dopunjuje ga potpuno digitalni kombinirani instrument s 14,25-inčnom OLED tehnologijom i 14,9-inčnim opcijskim zaslonom za suvozača. Zajedno čine najveće područje zaslona u vozilu marke Porsche do sada. Po prvi put u modelu Cayenne dostupan je i head-up zaslon s tehnologijom proširene stvarnosti (AR) koji vizualno prikazuje 87-inčno područje zaslona 10 metara ispred vozila. Svi zasloni besprijekorno su ugrađeni u arhitekturu unutrašnjosti vozila. Suprotno tome, gumbi i upravljački elementi za posebno često korištene funkcije, poput klima-uređaja i glasnoće audio sustava, analogni su. Osim toga, razvijen je naslon za ruku koji vozaču omogućuje ergonomsko upravljanje digitalnim i analognim elementima – čak i u posebno dinamičnim situacijama u vožnji.
Novi Porsche Digital Interaction digitalna je filozofija upravljanja i jezik dizajna koji obogaćuje Porsche Driver Experience i usmjeren je na individualizaciju i brz pristup funkcijama. Widgeti omogućuju pristup preferiranim funkcijama, dok aplikacija Themes prilagođava shemu boja svih zaslona. Brojne aplikacije trećih strana mogu se izravno integrirati u vozilo putem Porsche App Centra. Različite značajke streaminga i igara podižu digitalno iskustvo na novu razinu. Novi Voice Pilot također doprinosi tome. Zahvaljujući umjetnoj inteligenciji, razumije složene, međusobno povezane upite, prepoznaje kontekst i odgovara poput pravog sugovornika. Omogućuje intuitivno upravljanje navigacijom i pristup opsežnom online znanju. Uz Porsche Digital Key, smartphone i pametni sat postaju ključevi vozila koji se mogu digitalno dijeliti s do sedam drugih korisnika.
Novi standardi zahvaljujući elektrifikaciji – trio pogonskih sklopova nakon 2030.
Novi Cayenne Electric sada nadopunjuje postojeće vrste pogona koje će se i dalje nuditi diljem svijeta. „Nadahnuti kupce naš je glavni prioritet u Porscheu. Elektrifikacijom modela Cayenne dosežemo novu razinu performansi koja postavlja standarde za budućnost. Istovremeno ćemo nastaviti razvijati Cayenne s učinkovitim pogonskim sustavima s motorima na unutarnje izgaranje i hibridnim pogonskim sustavima i u sljedećem desetljeću“, kaže Matthias Becker, član Upravnog odbora za prodaju i marketing. „Ta se strategija odnosi i na cijelu ponudu modela marke Porsche: u svakom segmentu u kojem smo zastupljeni, kupci će u budućnosti moći birati između potpuno električnih pogonskih sklopova i pogonskih sklopova s motorima na unutarnje izgaranje.“

Potpuno električni modeli Cayenne dostupni su za narudžbu već sada. Cijene s PDV-om i opremom specifičnom za određenu zemlju kreću se od 105.200 eura za Cayenne i 165.500 eura za Cayenne Turbo u Njemačkoj.
2 Razina napunjenosti baterije i temperatura baterije mogu utjecati na performanse push-to-pass.
