U ruralnom ambijentu Etno sela Kokorići pokraj Vrgorca prošlog se vikenda na Danima Dalmatinskog pršuta i vina predstavilo više od 40 izlagača pršuta i vina iz Hrvatske i Bosne i Hercegovine uz ostalu bogatu ponudu domaćih proizvoda

Manifestacija je to koja se već treću godinu zaredom održava u organizaciji Turističke zajednice grada Vrgorca, Grada Vrgorca, Mesne industrije Braća Pivac, Klastera hrvatskog pršuta, Udruge vinara i vinogradara Grada Vrgorca i Etno sela Kokorići, a sve pod pokroviteljstvom Ministarstva poljoprivrede i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, a ove je godine doživjela svoje najveće i najraskošnije izdanje.

„Visoko smo podigli letvicu i što se tiče broja izlagača, raznovrsnosti programa i posebno posjećenosti domaćih i stranih gostiju. Naša manifestacija svake godine raste i već smo sada sigurni da imamo najveću feštu pršuta i vina u Dalmaciji“, istaknula je direktorica Turističke zajednice grada Vrgorca Željka Opačak.

I ove godine naglasak je stavljen na certificirani Dalmatinski pršut sušen na čistoj dalmatinskoj buri i vrgorske autohtone sorte vina Zlatarica Vrgorska i Trnak koje se inicijativom malih vinara spašavaju od nestanka. Uz obilje zabavnog i glazbenog programa posjetitelji su kroz tri dana uživali u delicijama renomiranih kuhara, ambasadora Šefova kuhara mediteranskih i europskih regija (ŠKMER) iz Slovenije, Hrvatske i BiH Steve Karapandže, Iztoka Legata, Hamida Hadžića i Željka Nevena Bremeca. Oni su u tematskom programu „Mediteranska kuhinja na vrgorskom pijatu“ spajali okuse Vrgorca, pršut i autohtona vrgorska vina u vrhunske specijalitete, a stotine porcija četiriju različitih jela planule su u trenu.

Stevo Karapanžda bio je i jedan od panelista okruglog stola na temu „Brendiranje destinacije ruralnog turizma kroz gastronomiju“ uz Antu Madira, izvršnog direktora Klastera hrvatskog pršuta koji je i međunarodni kvalificirani sudac za pršut i suhomesnate proizvode, Darka Markotića, direktora proizvodnje Mesne industrije Braća Pivac, vinara Darija Gašpara koji je  jedan od najzaslužnijih za revitalizaciju Zlatarice Vrgorske te Drage Nosića, direktora Sol tourisma, tvrtke koja svoje hotele ima u Makarskoj i Dubrovniku. Osim što su naglašeni veliki potencijali vrgorske eno-gastronomije koji se najbolje očituju upravo u izvornim autohtonim jelima i sortama vina koja uvijek podsjećaju na Vrgorac, naglašena je i važnost nastavka brendiranja Vrgorca kao grada Dalmatinskog pršuta i vina.

„Najveći smo proizvođač Dalmatinskog pršuta u državi, a više od 70 posto ukupne proizvodnje dolazi iz Vrgorca. Kao društveno odgovorna tvrtka želimo doprinijeti pozicioniranju Vrgorca kao grada Dalmatinskog pršuta te združiti to s činjenicom da se na ovom se području nalazi i najveće vinogorje u državi. S ovom manifestacijom smo uvelike napredovali, postigli smo prepoznatljivost daleko izvan Vrgorca, a imamo potencijala i za daljnji napredak“, rekao je Darko Markotić iz Mesne industrije Braća Pivac.

Kroz sva tri dana na manifestaciji su kuhali i obrtnici Vrgorca i Kaštela, neretvanski prijatelji iz Šarić Struge te grada Ploča koji su spremali riblje specijalitete, kao i vrgorske lovačke udruge. U sklopu projekta Grada Vrgorca „Misli globalno, kupuj lokalno“ posjetiteljima su se predstavila lokalna obiteljska gospodarstva koja su osim poznatih jagoda nudila trešnje i drugo sezonsko voće i povrće, džemove, sirupe, likere i tradicionalne rukotvorine. U folklornom programu nastupio je FA Matokit, KUD Ploče, klapa Stina i KUD Dusina. Sve okupljene u kasnim večernjim satima zabavljali su Mjesni odbor, Roso bend, Acoustic bend i Trio gušt.  Posebnu zabavu i veselje priuštile su etno igre za posjetitelje, alka u karioli i nagradno natjecanje u rezanju pršuta, a glavna nagrada za sve kategorije bio je nezaobilazni dalmatinski pršut.

Osim zabavnog održao se i stručni dio manifestacije. Tako je doc. dr. sc. Željko Andabak s Agronomskog fakulteta u Zagrebu održao prezentaciju o revitalizaciji vrgorskih autohtonih sorti vinove loze Zlatarica i Trnak, doc. dr. sc  Vladimir Margeta govorio je na temu uzgoja crne slavonske svinje, dok je Ivana Radovani Podrug predstavljala upotrebu pametnog sustava za nadzor i kontrolu sušenja mesa u tradicionalnoj proizvodnji  dalmatinskog pršuta. Zadnji dan manifestacije bio je rezerviran za eno-gastro radionice Drugačija Dalmacija“ sommeliera Daniela Čečavca koji je predstavio autohtone sorte Dalmatinske zagore te „Četiri Mušketira“, Ante Madira koji je posjetitelje upoznao s karakteristikama i razlikama zaštićenih hrvatskih pršuta.

Dani Dalmatinskog pršuta i vina pokrenuti su 2016. godine kao eno-gastro manifestacija izložbeno prodajnog karaktera koja ima za cilj promovirati i poticati lokalnu proizvodnju pršuta, vina i ostalih domaćih autohtonih proizvoda vrgorskih tvrtki i OPG-ova. Naime, uz Mesnu industriju Braća Pivac i manje sušionice pršuta kojima obiluje vrgorski kraj na tržište Hrvatske iz Vrgorca se plasira više od polovice ukupne hrvatske proizvodnje Dalmatinskog pršuta, delikatese s europskom zaštitom zemljopisnog podrijetla. Osim toga, u vrgorskim poljima Jezero, Rastok i Bunina zasađeno je preko 13 milijuna čokota loze, što Vrgorac čini jedim od najvećih vinogorja u Hrvatskoj.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime