Pojava izraelske kulture i umjetnosti, kojoj svjedoče građani Mostara, uvjetovana je zadovoljenjem pojedinca, koji ima snažnu potrebu da istakne svoju homoseksualnost
U toj izvedbi dominiraju uprizorenja sa svitom body terapeuta koji trčkaraju oko njega, velikim brojem girls and boys, koji su tu kako bi bili pri…Ruci, kad se nutkaju poklon vrećice, onima koji se grebu za iste.
Au contraire…Za razliku od Mostarčana, ostatak svijeta, i, u našem slučaju Šibenčani, prijatelji tvrđave st Mihovil, uživali su nastupu izraelske plesne skupine Kibbutz Contemporary Dance Company. Ovog puta koreograf Ramija Beere za nastup izabrao je jednu od najljepših pozornica, koju je direktor KCDC Yoni Avital nazvao tvrđava St. Mihovil oduzima dah…Pozornica s pogledom na more… Veličanstveno.
Iz samo meni, vragolastog razloga, odlučio sam pogledati plesnu izvedbu KCDC. Dakako, u plesnom ritmu popeo sam se nebrojenim stubama do tvrđave st Mihovil.
Poznato Vam je kako je ples niz ritmičkih pokreta, spontani izričaj tijela, protkan umjetničkom izvedbom trenutnog raspoloženja. Naime, plesna izvedba bila je čvrsto povezana i uvjetovana poviješću, običajima, načelima, i vrijednostima ljudske zajednice s područjem na kojem je ustanovljena država Izrael. Svakim pokretom povijesni, društveni, vjerski, ekonomski i drugi razlozi, utkani su u koreografiju. Čvrsto držim, kako su važan čimbenik, koji doprinose da se razvije plesna izvedba Kibbutza, iz koje je vidljiva jedinstvena osnova. Ne govori li Vam sami naziv Kibbutz sve. Ples, izvedba, kako sam je ja vidio, nije samo rezultat trenutnog raspoloženja, niti puke potreba za ritmom. Naime, govorom plesa iskazan je snažni nagon za kolektivnim izrazom u borbi za ljudskim životom, razvijanjem uspješnim napredovanjem u ostvarivanju kulturnih i umjetničkih dostignuća.
Ne, nikako Vam ne mogu reci da sam prisustvovao plesu, da sam bio na plesnjaku, društvenoj zabavi na kojoj se plese. Au contraire. Prisustvovao sam, gledajući bez daha, izvedbenu plesnu umjetnost, koja sadrži važan društveni temelj, na kojem se odgajane i obrazovane generacije mladih Zidova. Glavnu ulogu u toj izvedbi ima zemljopisno i povijesno stradanje jevrejskog naroda. Iz primijenjene koreografije, ritma i pokreta, proizlaze stilske figure, koje se kombiniraju uz glazbu. Plesnu izvedbu Kibbutza, doživio sam kao snažno izraenu patnju i duhovno stanje, koje su tijesno povezani s kriznim stanjem u svijetu.
Snimio: Valerio Baranović