Na konferenciji za medije koja je održana u prostorijama HGK, povodom početka trećeg Zadar Wine Festivala sudjelovali su organizator Ivan Stiblik, direktor TZ grada Zadra, Mario Paleka, županijski pročelnik za poljoprivredu, Daniel Segarić, vinar Mario Fiolić, ugostitelj Ivan Čapeta te stručni suradnik pri HGK Petar Pedišić
Svi su se složili kako je ovakav festival izrazito bitan za Zadarsku županiju koja je jedna od najbrže rastućih vinskih regija u zemlji.
Prošle godine na festivalu je bilo 80 proizvođača i distributera iz Hrvatske, i njih pet Slovenije. Radionice, koje su bile izrazito posjećene, održali su najbolji znalci o vinu. Ove godine očekuju nas još interesantnije radionice među kojima su prezentacija Master of Wine Jo Ahearne te upoznavanje s vinskom regijom Villany iz Mađarske. Uz njih održati će se i radionica sljubljivanje vina i sira, upoznavanje s Moslavačkom sortom Škrlet te prezentacija premium linije Vinarije Laguna. Ukusna uvertira ovom festivalu – 10 dana restorana, počinje 27. ožujka kada će najpoznatiji zadarski restorani nuditi 3 slijeda hrane po cijeni od 110 kuna, uz čašu vina zadarskih vinarija sve do 5. travnja.
Posjećenost će biti nešto veća, što je znak dobro odrađenog festivala prijašnjih godina, vinari su prepoznali kvalitetu organizacije. Ove godine ćemo imati 95 izlagača. Novost je što će se stručne radionice održati u hotelima Bastion i Almayer. Također novost je i Champagne Corner u Almayeru u nedjelju gdje će posjetitelji imati mogućnost kušati šampanjce iz šest šampanjskih kuća iz Francuske, kazao je Ivan Stiblik.
Turistička promidžba
Velika je privilegija što imamo entuzijaste koji imaju ozbiljan projekt u ovo doba godine što nam je važno za proširenje turističke sezone. Početak travnja se idealno poklapa s prvim letovima. Naravno da će TZ pomoći koliko god može, jer znamo da ima prostora za napredak i razvitak ovakvog festivala na kojeg možemo još više stranih vinara dovoditi, istaknuo je Mario Paleka, prvi čovjek Turističke zajednice grada Zadra.
Ovaj festival iznimno je zanimljiv za nas male vinare jer svaka je promocija proizvoda bitna, a s obzirom na to da moramo ulagati i u proizvodnju i etikete i ljude i ostalo. Također je lijepo kad možeš razmijeniti iskustva s drugim vinarima, kad se možeš pokazati i široj regiji. Festival je definitivno prepoznatljiv na nacionalnoj razini, što je idealno za prezentaciju, zaključuje Mario Fiolić.
Iz svih regija
Odlična je stvar što ovaj festival počinje u idealnom trenutku kada se vino buteljira i dolazi na tržište, tako da ćemo mi u Zadru imati ekskluzivno pravo i priliku da se među prvima upoznamo s novom proizvodima. Također nama ugostiteljima je to odlično za kreiranje nove ponude u našim restoranima u vidu vinskih karata te tako zadovoljiti nove trendove i potražnju na tržištu, kazao je Ivan Čapeta.
Festival je idealna prilika da se lokalni vinari predstave široj publici, ali i jedni drugima. U zadnjih 10 godina vino je postalo hit u Zadarskoj županiji. Nismo imali skoro ni jednu etiketu, danas 35 etiketa vrhunskih vina, ukupno 100, blizu milijun butelja na tržištu. To nije puno kad se usporedi s velikim vinarija a, ali to je ekskluzivna proizvodnja koja ima nišu kroz turizam, tvrdi Petar Pedišić.