Vrijeme prodaje automobila ovisi o nekoliko faktora kao što su vrsta vozila, lokacija i trenutačna situacija na tržištu. Međutim, odabir pravog doba godine također vam može pomoći brže prodati automobil
Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical podijelila je nekoliko savjeta o tome kako izabrati najbolje vrijeme za prodaju vozila i postići bolju cijenu.
Proljeće je vrijeme kada tržište rabljenih automobila cvjeta
Vozači ne trebaju žuriti sa stavljanjem svojih vozila na oglasnike tijekom zimskih mjeseci. Čini se da je bolje pričekati i prodati automobil u ožujku (kada ljudi zatraže 8,2 % godišnjih izvješća o povijesti automobila generiranih putem carVerticala), travnju (8,4 %) ili svibnju (8,5 %), što sugerira da je potražnja u proljeće veća nego u hladnijim mjesecima. Mnogi koji planiraju kupiti vozilo obično odgađaju odluku o kupnji do toplijih mjeseci kako bi izbjegli vožnju u teškim uvjetima.
„Lakše je voziti u proljeće jer su dani duži i manje je opasnosti poput mokrih ili cesta prekrivenih snijegom. Vozači početnici obično preferiraju voziti u sigurnijim uvjetima, što utječe na potražnju”, pojašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Kasno ljeto i rana jesen također su dobro vrijeme za prodaju vozila. Prema podatcima tvrtke, većina izvješća o povijesti na carVerticalu bude zatražena u kolovozu (9,1 %) i rujnu (8,9 %). Ovo ne bi trebalo biti iznenađenje jer neki vozači žele kupiti automobil prije zime.
Izbor trenutka je ključan
Odabir pravog trenutka može vam pomoći brže prodati vozilo i dobiti više novca. Kada je potražnja manja, prodavatelji su često prisiljeni pregovarati i spustiti traženu cijenu.
Prodaja kabrioleta usred zime može biti izazovna – ovi automobili obično privlače kupce u proljeće i ljeto. Vozila SUV i vozila s pogonom na sva četiri kotača zimi su u stalnoj potražnji jer kupci često traže sigurnija vozila s dobrim prianjanjem.
„Možda je pravo vrijeme za kupnju vozila, ali ne i za njegovu prodaju. Sezonska potražnja često može ići u korist kupca jer neka vozila mogu zahtijevati i dodatne troškove održavanja i skladištenja tijekom zimskim mjeseci”, objašnjava Buzelis.
Ljudi odgađaju velike kupnje tijekom blagdana
Najgori su mjeseci za prodaju automobila prosinac i siječanj. Budući da mnogi štede za nadolazeće blagdanske troškove, izbjegavaju velike kupnje. Nakon sezone blagdana, većini ljudi treba vremena da se oporavi i da krenu ponovno štedjeti, što rezultira manjim brojem prodaja na tržištu rabljenih automobila.
Ekonomska situacija također ima velik utjecaj na povjerenje potrošača. Ljudi odgađaju velike kupnje poput nekretnina i vozila u vrijeme recesije, inflacije ili bilo koje druge ekonomske neizvjesnosti.
Prema carVerticalu, u prosincu se obavi samo 7,6 % godišnjih provjera automobila. Međutim, kako ističe Buzelis, rabljeni automobil u dobrom stanju i s čistom povijesti mogao bi se brzo prodati jer je potražnja za dobro očuvanim vozilima veća nego ikad prije. Bržoj prodaji automobila također može pomoći i davanje izvješća o povijesti potencijalnim kupcima, što stvara osjećaj povjerenja i transparentnosti.