Nakon puna tri mjeseca konzultacija sa svim zainteresiranim stranama, zadarski gradski pročelnik za gospodarstvo Ivica Katić zgotovio je prijedlog nove Odluke o autotaksi-prijevozu kojom se želi uvesti više reda u tu djelatnost koja je, pogotovo približavanjem turističke sezone, često obilježena različitim incidentima i međusobnim optužbama taksista.
Odluku će na svojoj sljedećoj sjednici razmatrati Gradsko vijeće, a Katić je obrazložio samo bitne novosti u odnosu na dosadašnju. – Na području grada Zadra ubuduće će moći raditi samo taksisti sa sjedištem i prebivalištem u Zadru, a svi će imati rok od šest mjeseci da se tome prilagode. Smatram da je pravedno i da je red da se porez plaća tamo gdje se obavlja djelatnost – rekao je Katić, podsjećajući da su do sada dozvole dobivali i taksisti iz drugih općina i gradova. Nadalje, bit će odobrena jedna dozvola za jedno vozilo, čime se izbjegava dosadašnja praksa da se za isto vozilo jedna dozvola dobije u Zadru, a druga u Zemuniku koji je taksistima zanimljiv zbog zračne luke. Broj dozvola bit će određen prema broju stanovnika (jedna dozvola na 700 stanovnika) i po broju turističkih dolazaka (jedna dozvola na 50.000 dolazaka), pa bi po tim kriterijima broj dozvola bio ograničen na 115 (107 plus osam). Startna cijena koja uključuje relaciju od pet kilometara određena je na maksimalni iznos od 45 kuna, dok je vožnja po kilometru limitirana na 10 kuna, sat čekanja je 60 kuna, a noćne cijene mogu rasti do 20 posto. Taksisti će i ubuduće moći voziti bijele automobile, s najviše pet sjedećih mjesta, ali će na vozilu morati imati zalijepljen i grb grada Zadra s bar-kodom, kako bi se u nadzoru odmah uočilo taksi-vozilo koje nema urednu dozvolu za taksiranje. Dozvole će se izdavati na temelju javnog poziva, a među kriterije za dodatno bodovanje ugrađeno je podmirenje financijskih obveza prema Gradu i Poreznoj upravi. Hibridna i električna vozila imat će dodatne bodove, a prednost će imati i mlađa vozila. Radi poticanja samozapošljavanja, dodatne bodove će imati i podnositelji zahtjeva koji na području Hrvatske nemaju ni jednu izdanu dozvolu za taksiranje. (Slobodna Dalmacija)