Najskuplji kineski automobil zove se „Crvena zastava“ i košta 4 milijuna kuna!

0

Tvrtka Hongqi, inače u vlasništvu FAW Grupe, luksuzni je kineski automobilski brend te prvi proizvođač osobnih automobila u Kini. Prvi osobni automobil proizveli su 1958., a u to doba Hongqi modeli bili su rezervirani isključivo za najviše državne dužnosnike.

Sada nam predstavljaju svoju Hongqi L5 limuzinu za državnu službu koja je lansirana tijekom posjeta francuskog predsjednika Hollandea u travnju prošle godine. L5 je treći model u ponudi Hongqi L serije, nakon divovskog L9 te nešto kraćeg Hongqi L7 modela. Prvotno se ovaj automobil prodavao isključivo kineskoj vladi kao alternativa luksuznim stranim automobilima a odnedavna je Hongqi L5 dostupan i na otvorenom tržištu. Prvi proizvodni Hongqi L5 kupio je anonimni kupac za ”najmanje pet milijuna yuana” što je oko 579.000 eura (cca. 4,4 milijuna kuna). Naziv Hongqi, na kineskom znači ”crvena zastava” što je možda najsnažniji simbol kineske Komunističke partije te je tako bilo i vrlo prikladno ime za prijevozno sredstvo visokih funkcionara Partije. Neobičan podatak jest da se i američki predsjednik Nixon vozio u Hongqiju 1972. tijekom posjeta Kini. Hongqi je tako postao službeni automobil Partije, vozilo o kojem se govorilo šapatom. A iako moć i utjecaj više nisu toliko snažni kao prije pedesetak godina, ”crvena zastava” i dalje živi. Unatoč retro dizajnu koji će izazvati podijeljene reakcije, automobil je zapravo prilično impresivan. Ova luksuzna limuzina retro dizajna mjeri 5.555mm u dužinu, 2.018mm u širinu i 1.578mm u visinu dok međuosovinski razmak mjeri 3.435mm. Nevjerojatan podatak jest da automobil na vazi pokazuje čak 3.175 kilograma. Stilski je inspiriran legendarnim CA770 državničkim automobilom, posebice u izgledu prednje rešetke, a svima onima koji bi mu rado nakalemili trepavice na te velike, okrugle svjetlosne sklopove, rekli bismo, radije nemojte, drugovi! Cijeli automobil pomalo izgleda poput Trabanta ali, da budemo pošteni, ima tu tragova i nekih drugih (skupljih) automobila iz 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća. Činjenica jest da su Kinezi ciljali na klasičan izgled, nešto poput svoje verzije Rolls-Roycea, a ne bi bilo teško zamisliti nekog kineskog poslovnjaka od šezdesetak godina kako se vozi u ovom luksuznom automobilu domaće proizvodnje. Iako minimalistički, interijer izgleda prilično udobno. Bilo bi čak zgodno da se nađe u novom nastavku James Bonda kao vozilo nekog kineskog magnata s ciljem pokoravanja cijelog svijeta. Dašak modernog doba u unutrašnjosti vozila dolazi u obliku Bose audio sustava. Ovaj teškaš snagu crpi iz aluminijskog 6.0-litrenog V12 motora koji dostavlja 400 KS i razvija 550 Nm okretnog momenta. Šesterostupanjski automatik prenosi snagu na sva četiri kotača što je u Kini i više nego potrebno obzirom na tipične vremenske uvjete i gotovo zagarantiran snijeg zimi. Iako ovaj podatak potencijalnim kupcima vjerojatno nije najvažniji, ipak valja spomenuti da Hongqi L5 postiže maksimalnu brzinu od 200 km/h te da u prosjeku troši 20 l/100km. Iako se na cestama Pekinga često mogu vidjeti razni Rolls-Royce Phantomi i Bentley Mulsanne hibridi, nijedan od njih ne pruža taj ‘old-school’ osjećaj a da ne spominjemo osjećaj opunomoćenosti da se vozite u limuzini koja je nekoć bila rezervirana samo za najviše državne dužnosnike, što god netko mislio o Komunističkoj partiji. Na svom domaćem tržištu, zasigurno će naći kupce koji žele upravo ovakav automobil. Jedini problem je što L5 nema tradiciju koju ima Rolls, te je stoga i kredibilitet vozila pomalo upitan, točnije koliko je dobro izrađen i da li doista vrijedi te novce. Zlobnici će reći da je ovo još jedan dokaz da kineska autoindustrija još ima puno žganaca za pojesti dok ne postanu konkurentni na međunarodnom tržištu. (dnevnik.hr)