Tele2 traži da platim 2782 kune koje nisam potrošio. U njihovoj poslovnici naišao sam na 15 ljudi s istim problemom

0

Mate Kovačević  i Martina Šakić iz Solina te Ines Perković iz Planoga nakon višednevne ‘borbe’ s mobilnim operaterom Tele2 odlučili su se obratiti redakciji Slobodne Dalmacije.

Razlog: ‘podivljale’ i, po njima, astronomske cijene računa interneta za travanj na koje ih je ovaj operater SMS-om upozorio da moraju platiti. Oni tvrde da toliki trošak, koliko stoji na računima, nikada nisu napravili. Kovačević nam je ispričao svoju priču:

Samo ‘tople riječi’

– Nakon dvije godine nedavno sam, 9. travnja ove godine, produžio ugovornu obvezu s ovim operaterom za njihov model ‘Revolucija’ koji me košta 150 kuna mjesečno. Po ugovoru, imam pravo na 1500 minuta besplatnog razgovora i 500 MB interneta. Uvijek bi me račun na kraju mjeseca izišao 30 kuna više od onoga što je ugovoreno i na to nisam imao primjedbi. A onda je podivljao internet ili su ‘podivljali’ ovi u Tele 2. Naime, 12. travnja od Tele 2 dobivam poruku da sam potrošio 494 minute razgovora i 30,95 MB interneta, da bi tri dana kasnije u novoj poruci Tele 2 stajalo sljedeće: ‘Iskorisitli ste 748 minuta razgovora i 500 MB interneta’. U produžetku poruke je stajalo da sam im dužan platiti 2782,32 kune, a nigdje ne stoji u poruci podatak koliko sam ja to interneta iznad 500 MB potrošio. Odgovor na to pitanje nisam mogao dobiti ni nakon poziva na telefon njihovih operatera koji su mi rekli da će to sve pisati u mom mjesečnom računu kad ga dobijem. Nakon tri dana neuspješnog telefonskog ping-ponga u stilu ‘kako vam mogu pomoći’, otišao u trgovački centar ‘Emmezeta’ u Kaštel Sućurac, u tamošnju poslovnicu Tele 2, gdje sam zatekao petnaestak ljudi s istim problemom. Tamo su mi se ispričali, rekli kako je sigurno da nisam mogao potrošiti toliko interneta i da oni, u biti, imaju tehničkih problema oko izračuna. No, unatoč tim ‘toplim riječima’ nisu mi htjeli ovjeriti tu izjavu o njihovim problemima, nego su mi rekli da platim taj dug, a na računu koji dobijem će mi pisati kako sam potrošio tolike novce na njihove usluge. Inače, Internet koristim samo za pogledati vremensku prognozu i ništa više, a onda ispada da sam u tri dana ‘nabubao’ toliki trošak. Što mi je preostalo nego obratiti se vama i Udruzi ‘Potrošač’? – u jednom dahu nam je svoj problem ‘izreferirao’ Kovačević. U Emmezeti je bila i Martina Šakić, koju je Mate tu i upoznao, te su se dogovorili da o svemu obavijeste ‘Slobodnu’. Martina je imala opciju ‘Revolucija’ ali bez ugovora i to je idealno funkcioniralo dvije i pol godine. – Plaćala sam mjesečno 160 kuna za pet tisuća besplatnih minuta razgovora i 500 MB besplatnog interneta i računi bi mi dolazili do 300 kuna, jer sam često premašivala iznos, ali na to nisam nisam imala primjedbi. A onda 11. travnja dobijem SMS od Tele 2 da sam potrošila 295 minuta od predviđenih 5000 minuta razgovora i 445 MB od predviđenih 500 MB Interneta.

‘Isključili me’

Dan poslije dobijem SMS da sam dužna 137 kuna, a u istom danu novu poruku da sam dužna 381,02 kune. Nadalje, 17. travnja dobivam novi SMS od Tele 2 da sam dužna 656,27 kuna, a nigdje mi ne stoji obavijest koliko sam to ja interneta potrošila. Odmah su mi iz Tele 2 isključili moj pretplatnički broj, a u poslovnicu Tele2 u Emmezeti su mi rekli da im moram odmah uplatiti 700 kuna kako bi se taj moj broj ponovno uključio, kaže Martina. Ines Perković, zbog zauzetosti, nije uspjela doći u našu redakciju, ali je u telefonskom razgovoru rekla da joj možemo u tekstu navesti puni identitet, te da su joj u Tele 2 zaračunali 450 kuna za internetske usluge koje nikada nije potrošila. Darija Najev Jurač, savjetnica za opća prava potrošača iz Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske, kazala nam je: – Predložili smo im da upute pisani prigovor operateru sa zahtijevom da operater specificira na što se odnosi sporna potrošnja i vrijeme kada je došlo do sporne potrošnje. Također smo im savjetovali da, ako prilikom dobivanja računa od strane operatera račun i dalje bude sporan, nesporni dio računa plate, a za sporni upute pisani prigovor operateru u roku od 30 dana od dospjeća računa. Navedeni potrošači se trebaju pozvati na Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.  Naime, operater je dužan nadzirati uobičajeno ponašanje korisnika prigodom uporabe javnih komunikacijskih usluga, te ih u najkraćem roku upozoriti o svakom neuobičajenom i iznenadnom povećanju, tijekom svakog pojedinačnog razdoblja. U slučaju da korisnik ima ugovoreni paket usluga, upozorenje se odnosi na svaki element paketa zasebno. Upozorenje korisniku mora uslijediti ako je trošak korištenja javnih usluga dvostruko veći od prosječnog iznosa računa za javne komunikacijske usluge u prethodna tri mjeseca. Znači, u ovom slučaju gdje je korisnik plaćao zadnja tri mjeseca iznos od 150 kuna, čim je prekoračio iznos od 300 kuna, trebala je slijediti obavijest operatera o prekomjernoj potrošnji’, ispričala nam je Najev Jurač. (Slobodna Dalmacija)