Trideset hrvatskih odredišta plasiralo se iznad svjetskog prosjeka i osvojilo titulu “Superior Destination”, dok je titulu “Superior Hotel” osvojilo 18 hrvatskih hotela s pet zvjezdica.
Informacija je to koja se može pronaći na internetskim stranicama Ministarstva turizma, a koja prenosi rezultate globalnog istraživanja potrošača o brendovima, proizvodima i uslugama brenda “Superior Award”, sa sjedištem u Londonu. Osim spomenutog, to istraživanje mjeri i utjecaje na odluku o odabiru odredišta na temelju kriterija iznimne kvalitete, servisa za goste, utjecaja na okoliš, dizajna, tehničke izvedbe i emocionalne privlačnosti. Među 30 hrvatskih odredišta s titulom “Superior Destination” na “vrhu” su se našli Hvar, Dubrovnik, Plitvice, Opatija, cijela Istra, Zagreb, Mali Lošinj, Bol, Zadar i Zrće. Slijede, Split, Poreč, Primošten, Umag, Pula, Kornati, Rovinj, Dalmacija, te Mljet, Brijuni, Korčula, Murter, Kopački rit, Varaždin, slapovi Krke, Šibenik, Osijek, Vis, Daruvar i Rijeka. Među 18 hrvatskih hotela s pet zvjezdica (od njih ukupno 29) s titulom “Superior Hotel” su oni koji mogu pružiti ukupnu uslugu iznad svjetskog prosjeka, a na najvišim pozicijama su poznati dubrovački hoteli Villa Dubrovnik i The Pucić Palace te Hotel Esplanade iz Zagreba. Slijede ih, s malim nijansama u ocjenama, hoteli s područja Dubrovnika, Rovinja, Zadra, Umaga, Savudrije, Opatije i Selca. Kod Zadra kažimo da je Iadera u Falkensteiner Punta Skali četvrti najbolje ocijenjeni hotel u zemlji. Odnosno Iadera ima ocjenu 9,63, dok je 9,72 najviša dodijeljena u Hrvatskoj. Inače Iadera je za 20 posto popravila ocjenu iz prethodnog istraživanja. Istraživanje “Superior Award” provodi se uz primjenu metodologije Purchase Behaviour Modelling u 110 zemalja svijeta, metodom online panela, koji su smišljeni i raščlanjeni da što vjernije predstave bazu potrošača na pojedinim tržištima i regijama. Globalno je istraživanje provedeno od 20. siječnja do 27. travnja ove godine, a hrvatski je uzorak uključivao 1.326 ispitanika koji su odgovarali na pitanja o utjecaju pojedinih faktora na njihovu odluku o kupnji te kandidirali brendove, proizvode, usluge i odredišta. (Zadarski list)