Ljetne gume na hladnom i mokrom, skliskom asfaltu bile su okidač za nesreću, zaštitna ograda u zoni izlijetanja je preslaba, a auto se zapalio jer je bio benzinac. Srećom, na vrijeme su stigli vatrogasci

Zavoj na državnoj cesti D-8 (Jadranskoj magistrali), u mjestu Krvavice, 7 km zapadno od Makarske, jedan je od najopasnijih na hrvatskim cestama. Duga je i nepredvidiva, jer nakon što vozač pomisli da je na izlazu, nastavlja se još većim gradijentom zakrivljenosti. I to nastaje problem, kao jutros u 4:30, kad je vozač automobilom s ljetnim gumama, na neočekivano hladnom i mokrom asfaltu, neprilagođenom brzinom, na drugom dijelu zavoja izgubio kontrolu.

Ljetne gume na skliskom asfaltu nisu mogle ostvariti bočnu silu za ravnotežu s centrifugalnom silom i automobil je tangencijalno izletio. Da je vozio na zimskim gumama vjerojatno se to ne bi t dogodilo. Probio je nedovoljno čvrstu zaštitnu barijeru (kombinaciju betonskog zida i čelične ograde) i survao se u pet metra duboku udubinu. Nakon udara i prevrtanja na bok došlo je do zapaljenja. Da je bio u dizelašu, koje globalni geostrateški interesi miču s tržišta i cesta to se, sasvim izvjesno, ne bi dogodilo. Srećom, pravodobno su došli vatrogasci i spasili vozača. Iz ove nesreće, koja se srećom nije završila tragično trebamo izvesti sljedeće pouke:

1. Mala izvjesnost kažnjavanja za prometne prekršaje glavni je ili jedan od uzroka gotovo svake prometne nesreće. Vozač je u zavoj u Krvavice ušao neprilagođenom brzinom (čl. 51. st. 1), izvjesno i nedopuštenom (čl. 53.), jer se očito nije plašio kršiti Zakon o sigurnosti prometa na cestama.
2. Obveza korištenja zimskih guma od 1. (ne 15.) studenoga do 15. travnja na svim cestama u Hrvatskoj bio bi najveći doprinos aktivnoj sigurnosti cestovnog prometa (smanjenju rizika da se dogodi prometna nesreća. Da su zimske gume važne i u Dalmaciji pokazuje jutrošnja nesreća.
3. Zaštitne ograde na cestama i masivne tvrde prepreke u zonama izlijetanja najveći su problem pasivne sigurnosti na našim cestama (rizika stradavanja kad se nesreća dogodi).
4. Prešućena vrlina dizelaša: da je vozač koji je jutros u zavoju u Krvavici izletio automobilom s dizelskim motorom, pri slijetanju u provaliju se sasvim izvjesno ne bi zapalio. (autoportal)

2 KOMENTARI

  1. Da neke stvari razjasnimo.
    Covik je bio pijan!
    Izletio je sa kolnika najprije na lijevoj strani,kad ga je bacilo na desno,udara u stablo koje ga je prebacilo preko ograde i izvrtalo u potok.
    Covik je sam izasa iz auta!(opecenih nogu)
    Kad niste bili odmah tamo,onda ne piskarajte pizdarije.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime