KONTRA KRIZE Studenti pokazali da kriza ne mora biti nepremostiva prepreka ka uspjehu

0

Jučer je u Svečanoj dvorani Sveučilišta u Zadru održan studentski projekt „Kontra krize“ u organizaciji studenata 1. godine diplomskog studija Poduzetništvo u kulturi i turizmu, Odjela za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru.

U sklopu ovog projekta studenti su ugostili uspješne poslovne ljude koji su svojim radom pokazali kako kriza nije samo nepremostiva prepreka, već isto tako i prilika koju treba znati iskoristiti. Tema prvog okruglog stola, koji su moderirale studentice Martina Babić i Nina Glavić,  bila je usko vezana za turistički sektor, a na njemu su sudjelovali direktor Turističke zajednice grada Benkovca Vanja Čvrljak, direktorica Turističke zajednice grada Malog Lošinja Đurđica Šimičić, direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija i poduzetnik, vlasnik tvrtke Stella Mediterranea d.o.o. Andrija Polić. Pozdravnu riječ okupljenima uputila je voditeljica projekta Josipa Marić-Banje koja je istaknula kako su studenti ovim projektom odlučili pokazati svojim sugrađanima i kolegama vedriju gospodarsku stranu Hrvatske kako bi ih motivirali i pobudili u njima poduzetnički duh.  Direktorica Turističke zajednice grada Malog Lošinja Đurđica Šimičić prezentirala je turistički koncept Miomirisi i okusi Lošinja koji je osvojio treće mjesto za izvrsnost i inovacije u turizmu na sajmu FITUR u Madridu, a upravo on predstavlja krunu branda vitalnosti i zdravlja koji je, smatra Šimičić, ono po čemu se Lošinj izdvaja od ostalih destinacija. Okupljenima je, također, naglasila je da joj je iznimno zadovoljstvo raditi s mladima jer poput „spužvica“ upijaju znanje te donose pravo osvježenje u timu u kojem rade. Zaključila je da se mentori ne bi trebali bojati mladih, što je često slučaj, već ih poticati da rastu u svojim profesijama. Andrija Polić predstavio je svoju tvrtku Stella Mediterranea d.o.o. iz Splita koja danas zapošljava 34 osobe i ispunjava svoju temeljnu viziju: starim proizvodima dati novo ruho. Vrhunsko maslinovo ulje, deserti od smokve, badema i agruma, zdravi snack s medom, džemovi i namazi, sastavni su dio ponude ove tvrtke. Svi se proizvodi i danas pripremaju manufakturno, na starinski način, a sve to turisti mogu i vidjeti u sklopu etno sela koje se nalazi u autentičnom prostoru padina Mosora. Tvrtka je dobitnik mnogih nagrada, kako za kvalitetu proizvoda tako i za uspješno poslovanje, a u dva navrata ulaganja su financirana sredstvima iz predpristupnih fondova EU. Iz svog osobnog iskustva, A. Polić navodi kako trebamo pružiti priliku da tržište samo odabere ono što mu se sviđa i da ne smijemo propustiti dati priliku novim proizvodima jer su možda upravo oni ono što kupci žele. Također navodi kako u hrvatskom gospodarstvu treba razlikovati poduzetništvo iz prilike i poduzetništvo iz potrebe te da u poduzetništvo treba ući što je moguće više neopterećen, ali svjestan da se bez rada i iskustva malo toga može postići. Iz tog razloga, A. Polić je savjetovao prisutnim mladima da budu oprezni pri samozapošljavanju jer ulazak u poduzetništvo često nije lak, iako ono pruža mnoštvo prilika za uspjeh koje samo čekaju da budu iskorištene, pa čak i u Hrvatskoj. Vanja Čvrljak, direktor Turističke zajednice grada Benkovca na početku svog obraćanja pozdravio je inicijativu studenata jer su, kako navodi, ovakve pozitivne manifestacije uistinu postale rijetkost. Benkovac je u posljednje vrijeme doživio turistički procvat – „Benkovačko kulturno ljeto” i ove sezone privlači domaće stanovnike i turiste na šetnicu i glavni gradski trg. Čvrljak smatra ključnim neumoran rad na promociji brenda Bukovice i Ravnih kotara kroz razne manifestacije koje na taj način privlače pozornost medija i, slijedom toga, samih turista. Također, iznimno cijeni potporu Turističke zajednice Zadarske županije jer navodi da je simbioza mladih, kreativnih ljudi, spremnih na promjene ključna za uspjeh. Direktorica Turističke zajednice Zadarske županije Mihaela Kadija ističe kako, da bi razvili brend destinacije Zadarske županije i privukli više gostiju moramo razvijati ono što je prepoznatljivo za ovo područje i izvući ono u čemu smo najbolji te to prikazati svijetu. Jedan od ciljeva, navodi Kadija, usmjeren je privlačenju što više partnera na terenu u vidu lokalnih turističkih zajednica i turističkih agencija jer zajedno mogu puno bolje iskoristiti dane prilike i ponuditi turistima jedinstveni doživljaj Zadarske županije, a na kraju krajeva, i mnogo naučiti jedni od drugih. Osim samog turističkog proizvoda, ono što je iznimno bitno je i promocija koja mora biti ciljana i suvremena kako bi sami proizvod došao do segmenta potrošača kojem on najviše odgovara.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime