Znate li koje su najpopularnije marke automobila u Hrvatskoj? Mercedes, Renault, BMW? Odgovor je tu zahvaljujući analizi više od pola milijuna zahtjeva kupaca
Metodologija istraživanja
Od siječnja do prosinca 2020. godine Hrvati su putem carVerticala tražili izvješća o rabljenim automobilima više od 500 000 puta. Ona sadrže podatke o prikrivenim oštećenjima, moguće krađe automobila, prepravljanje prijeđenih kilometara, servisnu dokumentaciju i ostale korisne informacije za svakog kupca.
Na temelju detaljne analize traženih izvješća napravljen je pregled marki automobila koje su Hrvati najviše tražili u godini iza nas. Pregled sadrži i informacije o najpopularnijim godinama proizvodnje, a sve to saznajte u nastavku.
- 1.Volkswagen Golf – 11,22 % svih izvještaja o povijesti automobila
Najtraženija marka automobila vjerojatno neće nikoga iznenaditi. Radi se o najprodavanijem Nijemcu iz obitelji Volkswagen – Golfu. Do sada je u svijetu prodano više od 35 milijuna primjeraka ovog automobila, a prema carVerticalu, hrvatske su kupce najviše zanimale informacije o modelima iz 2015., 2011. i 2014. godine.
Model iz 2015. godine na hrvatskim je cestama većinom pogonjen osnovnim 1.6 TDI motorom, čija je snaga 90 ili 105 KS-a. Za razliku od nekih starijih modela, ovaj ima trajne materijale koji se neće brzo istrošiti, a čvrsta izrada i dobra osnovna oprema svakako igraju važnu ulogu pri kupoprodaji auta.
Trajnost, štedljivi motor i pouzdanost ove marke automobila zasigurno su jedni od najvažnijih čimbenika zašto je Golf već godinama na vrhu liste najtraženijih (rabljenih) automobila u Hrvatskoj.
- 2.BMW serije 3 – 6,83 % svih izvještaja o povijesti automobila
Još jedan najprodavaniji model iz svoje obitelji, BMW serije 3, zasjeo je na drugo mjesto najtraženijih marki automobila. Kupci su najviše tražili izvješća o povijesti vozila iz 2012., 2008. i 2013. godine.
Model koji nosi oko 40 % BMW-ove ukupne proizvodnje hrvatske kupce, među ostalim, privlači novim tehnologijama, od kojih su neke i dio standardne opreme. Jedna od tih funkcionalnosti je i Drive Performance Control sustav. Ovaj sustav omogućava vozaču biranje između četiri načina vožnje.
Za one koji vole standard, tu je Comfort mod, a za one s više avanturističkog duha, tu su Sport i Sport+ koji omogućava veće proklizavanje stražnjeg dijela. Štedljiviji kupci cijenit će ECO PRO način koji štedi gorivo i povećava autonomiju automobila.
- 3.Volkswagen Passat – 4,33 % svih izvještaja o povijesti automobila
Volkswagenovi modeli uživaju povjerenje kupaca pri kupoprodaji auta. Tako se Golfu pridružio i Passat. Udobnost i elegancija glavne su odlike ove VW-ove limuzine koja se proizvodi od 1973. godine.
U Hrvatskoj su se prošle godine najviše tražile informacije o modelu iz 2016., a slijede ga oni iz 2015. i 2017. godine. Podsjetimo, 2016. je godina kada je stigla još snažnija verzija turbobenzinskog motora 2.0 TSI – ona s 280 KS-a. Ono što mnogima odgovara je ovjes koji spaja udobnost i čvrsto ležanje u vožnji. Standard hrvatskih kupaca su TDI motori – 1.6 TDI sa 120 KS-a i 2.0 TDI u kojem leži 150 KS-a.
Bilo kao obiteljski ili službeni automobil, VW Passat polako, ali sigurno postaje klasik među rabljenim automobilima na hrvatskim cestama.
- 4.Audi A4 – 3,58% svih izvještaja o povijesti automobila
Informacije o ingolstadtskom vladaru srednje klase putem carVerticala u prošloj je godini tražilo gotovo 30 000 kupaca.
Najtraženiji model, onaj iz 2016., od prethodnika se razlikuje 110 kilograma manjom masom limuzine te za trećinu većom uvojnom čvrstoćom i otpornosti putničkoga kaveza. Po popularnosti pretrage slijede ga modeli iz 2013. i 2017.
Nije naodmet reći i da motor 2.0 TDI Ultra sa 150 KS-a ima potrošnju od samo 3,7 litara, a ni osnovni TDI 2.0 nije daleko sa 4,1 litrom. Troškove vožnje svakako treba imati na umu prilikom kupoprodaje auta, a marke automobila s nižom potrošnjom dugoročno su isplativija investicija.
- 5.BMW serije 5 – 2,88 % svih izvještaja o povijesti automobila
Spoj luksuza i sporta. Tako bi se najkraće mogla opisati BMW-ova serija 5. Sportska limuzina s niskim težištem i odlično složenim ovjesom najčešće traže oni koji žele broj veću limuzinu od serije 3.
Prema godini proizvodnje, najviše su se tražile informacije o vozilima iz 2017., 2011. i 2012. godine. S obzirom na dizajnerski smjer i unutrašnjost opremljenu visokom tehnologijom, ne čudi popularnost generacije 2017.
Dizelski motor s potrošnjom manjom od pet litara za limuzinu dodatan je razlog popularnosti ovog modela. Za brze ceste tu je snaga od 190 KS, a klasična BMW-ova okretnost daje poseban osjećaj za upravljačem.
Podaci pokazuju kako njemačka kvaliteta još uvijek nema konkurenciju kada su u pitanju marke automobila. Pouzdanost, izdržljivost i atraktivan dizajn karakteristike su koje hrvatski kupci cijene, a ostaje vidjeti što donosi 2021. i hoće li netko uspjeti skinuti s trona kralja iz Wolfsburga.