Unatoč velikim obećanjima izgovorenima u kampanji za lokalne izbore, u Drveniku trajekti i dalje opasno prijete kupačima. HDZ je opet dobio vlast u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a birači kojima je obećao riješiti problem novog pristaništa – još su “na čeki”.
Kažemo “još” jer, srećom, stvari se miču s mrtve točke. Prikuplja se potrebna dokumentacija, idejna rješenja su tu.
Novi lukobran
– U igri su dva projekta. Predlagalo se da se pristanište izmjesti južnije, dalje od mjesta, ali u “Jadroliniji” nisu za to. Oni smatraju da bi im tu smetalo jugo prigodom uplovljavanja i isplovljavanja, stoga predlažu da se izgradi novo pristanište s druge strane postojećeg muleta, kako bi brodovi bili što dalje od kupača, a njima uplovljavanje i uplovljavanje neupitno – kaže Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije. – Mi ćemo 15. rujna sazvati sastanak s predstavnicima Općine Gradac i “Jadrolinije”, i na osnovi argumenata jedne i druge strane odlučiti o najboljem rješenju. Nakon toga ćemo poslati zahtjev za građevinsku dozvolu, koju očekujemo do konca godine. Bude li nam potrebno izrađivati studiju utjecaja na okoliš, radovi bi mogli početi u jesen 2016., a ne budu li nam je tražili, i ranije. Realno je očekivati da ćemo sezonu 2017. u Drveniku dočekati s novim pristaništem, odakle trajekti više neće prijetiti kupačima, a i u Sućurju ćemo izgraditi novu trajektnu luku do istog datuma jer ta dva projekta idu paralelno. To znači da više neće više biti gužvi ni u Drveniku, ni u Sućurju – optimističan je Maroević. Podsjetimo, već dva puta se umalo dogodilo zlo: 2006. i 2011. Prvi put se trajekt jednostavno nasukao na žalo, na kojem, srećom, nije bilo ljudi, a pet godina poslije, samo je zahvaljujući prisebnosti mornara, koji su sidrima zaustavili feribot”Ston”, koji je zbog blokade motora izgubio kontrolu, spriječen pokolj na prepunoj plaži. – Mi smo svjesni tog problema. I nije, nažalost, tako samo u Drveniku. Na mnogim mjestima je broj kaića koji smetaju trajektima pri ulasku u luku još i veći. Ako bi se pristanište izmještalo južnije, morao bi se graditi i novi lukobran dug četrdesetak metara – objašnjava Maroević.
Ugroženi životi
U međuvremenu, broj gostiju u Drveniku munjevito raste, mjestu se upravo događa najbolja sezona, a praktički jedina uređena plaža krcata je kao šipak. Kupači na “luftmadracima” i brodovi gotovo se dodiruju! Treba to vidjeti, to je čisti horor! – Ovo postaje sigurnosni problem broj jedan u Drveniku. Uplovljavanja i isplovljavanja je i po dvadeset i tri dnevno, a praktički se odvijaju uz samu plažu, pa će se neizbježno dogoditi tragedija. Predlagali smo da se trajekt izmjesti na sam kraj nasute obale, izvan mjesta, nekih 150, 200 metara dalje, ali od svega ništa. Mi trajekt trebamo, zbog njega je mjesto živo i zimi, ali ne napravi li se hitno nešto po ovom pitanju, bit će ugroženi ne samo ljudski životi nego i turizam, od kojeg cijeli Drvenik egzistira i koji bilježi sjajne rezultate. Broj gostiju nam je porastao 27 posto, a mjesto od samo pet stotina stanovnika ima pet hotela s četiri zvjezdice i najbolje turističke perspektive na Makarskoj rivijeri. No, dogodi li se nesreća, mi se s turizmom možemo pozdraviti – zabrinut je Matko Burić, direktor Turističke zajednice Drvenika. Njegovo mišljenje dijeli i Ivan Kosović, načelnik općine Gradac. Projekt novog pristaništa je na dugom štapu, tko zna kad će se graditi prometnica i tunel kroz Biokovo, kao i prava trajektna luka u Galiji, ali i njemu je čudno zašto pristanište iz srca mjesta još nije preseljeno. – Apsolutno podržavam mještane u njihovim namjerama da se pristanište izgradi 200 metara dalje. Koliko znam, sve je to još u fazi idejnog projekta i prikupljanja dokumentacije – kaže Kosović, i veli da ga iz Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije u vezi s tim nitko nije kontaktirao. No, Maroević nam kaže da se na novu trajektnu luku Galija, nekoliko uvala zapadnije od Drvenika, ozbiljno računa, i domeće da će se za luke Stari Grad i Drvenik aplicirati za sredstva iz fondova EU-a. U drveničkom slučaju, riječ je o 50 milijuna kuna.
Bijeg od gužve
U Drveniku se danas odmara 6000 gostiju. Izgradnjom autoceste, ovaj je kraj nevjerojatno oživio, a i morska komunikacija, nakon što je obnovljen dio ceste prema Jelsi na Hvaru, sve je zanimljivija putnicima. Da bi zaobišli gužve u Splitu, ali i prošli jeftinije, mnogi se upućuju prema Drveniku i nastavljaju trajektima prema Sućurju. Kad se izgradi nova luka u Sućurju, a Drvenik dobije novi lukobran južnije od postojećega, svi će konačno odahnuti – i kupači, i iznajmljivači, odgovorni u “Jadroliniji”, Županiji, policiji…, svi koji danas strepe prigodom svakog akoštavanja i isplovljavanja iz drveničke luke straha. (Slobodna Dalmacija)