„Živimo u potrošačkom kapitalizmu koji je agresivan I koji gleda korist i zaradu, a advent je zbog same svoje prirode, prirode iščekivanja, atmosfere u kojoj su ulice pune lampica, u kojoj su gradovi okićeni, a ponude bogate, pogodan upravo za to. No to se ne bi trebalo okarakterizirati kao nešto loše, to je nešto što možemo odabrati hoćemo li ili nećemo.“-  S. Zrinščak; sociolog religije i profesor sociologije i socijalne politike (UNIZG) 

Piše: Adela Frank

„Usred silne žurbe, tipične za ovo doba godine, kršćani bi trebali pokušati učiniti od vremena došašća vrijeme iščekivanja i čežnje, obraćenja i nade, razmišljanja o Božjoj ljubavi i poniznosti. Upravo to i jest glavni značaj i poruka adventa, koji obilježava ljubičasta liturgijska boja.“- M. Ninčević; svećenik i profesor pedagogije (UNIZG) 

Kao uvod u kolumnu o ovogodišnjem Adventu u Zadru  donosim Vam dva citata redovnih sveučilišnih profesora koja, iako svaki sa svoga aspekta, su oba u pravu.  Kršćani iščekuju blagdan Božića, u pravoj biti adventa, ali jednako tako i ovogodišnji utržak od adventskih manifestacija.  

ADVENT U ZADRU / ĐIR PO GRADU 

Nakon uspješno odrađene turističke sezone, godinu na isteku će obilježiti tradicionalni Advent u Zadru u organizaciji Grada Zadra, Turističke zajednice Grada Zadra i Tržnica Zadar d.o.o. Pripremljen je bogat program uz velike glazbene zvijezde i iznenađenja koja će obilježiti razdoblje od 24.studenog ove godine do 06.siječnja 2024.“- ovaj veličanstveni intro u zadarski advent uradak je lokalne dnevne tiskovine.  

Iščekivanje tog najlipšeg doba godine zaista je sve veće i veće. Zajedništvo, obitelj, događaji, druženja, pokloni, kićenje jelke, kolači ,iće i piće, obilje svega i svačega  uz izostanak skromnosti. Jedva čekam!  

TRŽNICA ZADAR d.o.o. 

Javni poziv za davanje u zakup montažnih drvenih kućica za obavljanje ugostiteljske djelatnosti i djelatnosti trgovine u sklopu održavanja manifestacije „Advent u Zadru 2023.“ ,objavljen je 16.listopada 2023.godine . 

Uz točku 5  Javnog poziva  u kojem se navodi da je ponuditelj dužan uplatiti jamčevinu od 1000,00 eura za svaku kućicu za koju daje ponudu, na račun društva Tržnica Zadar d.o.o. , veoma je zanimljiva i točka 9  u u kojoj piše da ponuditelj koji zadovolji uvjete i kriterije iz ovog Javnog poziva može ostvariti pravo na zakup SAMO JEDNE KUĆICE.  Ako jedan ponuditelj dostavi ponude za više kućica i za više od jedne kućice bude utvrđen kao najpovoljniji ponuditelj, istom će se dati u zakup kućica za koju je ponudio najveći iznos zakupnine. Ostale kućice će se dati u zakup sljedećem najpovoljnijem ponuditelju.  

ADVENT U ZADRU NIJE ZADARSKI ADVENT  

Jedan vrlo snalažljiv poduzetnik koji u svom vlasništvu ima petnaestak firmi registriranih u Zagrebu, našao je posve legalan, ali nemoralan način kako zadarskim ugostiteljima i trgovcima OTETI zadarski advent. 

30.listopada 2023.godine u Velikoj vijećnici Grada Zadra, održalo se javno otvaranje ponuda za adventske kućice u Zadru koje je, po navodima iz medija, još jednom oborilo sve rekorde.  U prvom krugu „planule“ su SVE KUĆICE, a najvišu ponudu za neku od njih dala je zagrebačka Naša Ideja, tvrtka poznata po pripremi brze hrane, koja je za najatraktivnije mjesto, kućicu A1 ponudila 15.777 eura. To je oko 70% više od prošlogodišnjeg rekorda. Da Naša Ideja nije dala ponudu rekord bi svejedno bio oboren, jer je Zrće  Tours za istu lokaciju ponudio cijenu od 13.777 eura. Obje navedene firme, osim uočljivog iznosa sa brojevima 777 imaju istog vlasnika. 

Jednostavnim internetskim pretraživanjem prije navedene firme jer stvarno me zaintrigirala činjenica kome se to dao/prodao  MONOPOL na zadarskom adventu i time oteo lokalnim, zadarskim poduzetnicima , našla sam čitav niz zanimljivih podataka, najviše na stranici Company Wall business. 

Ekipica istih ljudi upisana je kao vlasnici ili članovi  uprave društva u svim tim tvrtkama, a ima ih petnaestak, gotovo na dnevnoj bazi su samo mijenjali pozicije u tim trgovačkim društvima, ali dva istaknuta pojedinca ipak čvrsto drže rukovodeće pozicije u kontinuitetu . Ako ubacite u tražilicu ime i prezime jednog od te dvojice za oko će vam zapeti članak  renomiranog lista iz svibnja 2022.godine o detaljima sukoba koncesionara napoznatije hrvatske plaže, Zrće u Novalji. 

Kako eliminirati svu konkurenciju? Sasvim jednostavno sve po zakonu, otvori barem 10 – 15 tvrtki i sa svakom od njih licitiraj po jednu kućicu! 

Dakle,  posve legalno, za nekih 20-tak tisuća eura, vješti zagrebački poduzetnik lokalnog prezimena  ZADARSKIM JE PODUZETNICIMA UKRAO ADVENT U ZADRU.  

Fun fact (zanimljivost) 

Advent u Zadru organiziraju: 

Grad Zadar ( B. Dukić) 

Turistička zajednica grada Zadra (M. Paleka – u odlasku trenutno) 

Tržnica Zadar d.o.o ( T. Letinić) 

Povezanost Paleke i Letinića je , po nekim navodima, obiteljska. Njih dvojica su „paši“, „paži“ ili ako hoćete šogori.  

Družbu Dukića i Paleke nije potrebno dodatno obrazlagati nakon svih gafova od koncerta Rite Ore do nedavnog u New York – u. 

Povezanost tzv,.zadarskog podzemlja (mafije, kako ljudi često nazivaju) i onoga sa Zrća  lako je ustvrditi i prostim okom, bez ikakve pomoći interneta ili društvenih mreža.  

Želim Advent u Zadru sa Zadranima  

Ono što zapravo nastojim postići ovom kolumnom je odgovoriti na pitanje „ Kako vratiti Advent u Zadru Zadranima s obje strane šanka?“ 

Možda se to može postići promjenom pravilnika Javnog poziva Tržnica Zadar, na način da ako je jedna te ista osoba vlasnik ili uprava više trgovačkih društava smije aplicirati za samo jednu kućicu. Nije bitno koliko firmi imaš već se eliminacija radi ukoliko je isti vlasnik/član uprave  ista osoba. 

Time bi zainteresirani poduzetnici imali pravo pravo natjecanja i bili jednako konkurentni, iako su malverzacije i dalje lako izvedive, ali bi tada veća odgovornost bila na državi i Poreznoj upravi bar što se tiče otvaranja novih tvrtki kako bi se izbjegao sustav PDV-a. 

Ovako imamo legalno ruganje poduzetnika sa zagrebačkim firmama, za pišljivih 20-tak tisuća eura,  svim Zadranima u facu! Osim što gotovo nema zadarskih kućica, nema ni lokalnih proizvoda, tako da uz pučke kobasice iz trgovačkih centara i vino smućkano u kupatilu u kadi, gubimo i zadnju istinsku vrijednost lokalne zajednice!! 

Tržnica Zadar će od najma 25 kućica zaraditi 190.115 tisuća eura bez PDV-a.  

Mi ,koji želimo doći družiti se i zabavljati, ćemo plaćati cijenu tuđe, nikako zadarske, usluge veću za 70% nego lani jer upravo u tom postotku je oboren prošlogodišnji rekord ponude za kućicu.  

Vrijeme došašća, adventa, koje je uzgubilo svaki smisao obitelji i skromnosti….kreće za 3, 2, 1….. 

Zašto sam ja uvijek ta je××× stranka, 

Zašto ti nisi bar s one strane šanka?- Hladno pivo  

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime