Vozači u različitim zemljama obično mijenjaju svoje automobile svakih tri do pet godina. To znači da mogu prodati stari i kupiti noviji automobil dva do tri puta u deset godina. Problem mijenjanja kilometraže ostaje, a ljudi samo zbog toga gube mnogo novca
Prevare s kilometražom jedan su od najvećih problema na tržištu rabljenih automobila širom svijeta. Identificiranje počinitelja odgovornog za mijenjanje kilometraže, sa strane zakona, komplicirano je. Međutim, budući da je ovaj uznemirujući trend još uvijek prisutan, nemoralni ljudi i dalje povećavaju vrijednost svojih automobila očitim lažiranjem kilometraže.
Najveća platforma za provjeru povijesti automobila, carVertical, napravila je istraživanje kako bi saznali na kojim se autima najčešće vara s kilometražom. Kako bi dobili precizne rezultate, analizirano je više od 570 000 izvješća o povijesti automobila. Istraživanje je pokazalo koliko više novca vozači potroše kada kupuju automobil na kojem su vraćeni kilometri.
Dominacija dizelskih automobila
Od svih izvješća povijesti automobila iz 2020. godine, većina prevara s kilometražom uočena je na dizelskim automobilima. Gotovo tri četvrtine (74.4 %) svih izvješća o povijesti automobila s uočenim promjenama na mjeraču kilometara. Dizelski motori obično su izbor vozača koji svakodnevno prelaze veće udaljenosti. To je glavni razlog zašto takvi automobili imaju lažni prikaz kilometara na tržištu rabljenih vozila.
Manja šansa za prevaru s kilometrima je kod rabljenih automobila s benzinskim motorom, koji čine 25 % svih automobila sa skinutim kilometrima. Međutim, u budućnosti bi se ovaj trend mogao promijeniti jer su se omjeri prodanih novih automobila s dizelskim i benzinskim motorom drastično promijenili tijekom zadnjih nekoliko godina.
Najmanje slučajeva skidanja kilometara nađeno je na električnim i hibridnim automobilima, njih samo 0.6 %.
Jeftini prekršaj, značajna dobit (ili gubitak)
Jedan od glavnih razloga zašto su prevare s kilometrima tako česte među nemoralnim prodavačima automobila jest troškovna učinkovitost. Mjerač kilometara može se izmijeniti za samo nekoliko stotina eura, čak i na dobro zaštićenim automobilima s modernim softverom. Ali šteta načinjena društvu mnogo je veća od toga.
Kako je pokazalo istraživanje carVerticala, ovisno o godištu i stanju rabljenog auta, vraćanje kilometara može umjetno napuhati cijenu automobila za do 25 %. Podaci pokazuju kako trošak uvoza vozila iz SAD-a obično može povećati cijenu za do nevjerojatnih 6 000 eura. A to se može postići samo promjenom brojača kilometara.
Bez podataka o povijesti automobila, kupac može preplatiti automobil za čak nekoliko tisuća eura.
Stariji automobili obično imaju veće promjene kilometraže
Prema istraživanju, kilometri se najčešće smanjuju na automobilima koji su proizvedeni između 1991. i 1995. godine. Na vozilima ovih godišta u prosjeku se skine oko 80 000 kilometara.
Ovdje nema iznenađenja jer su stariji automobili jeftiniji i jednostavniji s tehničkog stajališta. U tom je slučaju lakše izmijeniti brojač kilometara.
U vozilima proizvedenima između 2016. i 2020. godine prosječno je skinuto oko 36 000 kilometara. Međutim, posljedice takve prevare mogu biti nekoliko puta veće za automobile starijeg godišta.
Istraživanje je pokazalo da prevare s kilometrima ponekad mogu doći do 200 000 ili čak 400 000 kilometara.
Zaključak
Mnogi kupci rabljenih automobila nisu svjesni povijesti vozila za koje su zainteresirani. Štoviše, ni neki prodavači ne znaju što se sve događalo s automobilom. Izvješće o povijesti automobila može otkriti neke činjenice koje će vam pomoći da ne postanete vlasnik loše održavanog automobila. To također može pružiti i prednost pri pregovaranju.
25 % vrijednosti automobila čini se kao dobar razlog za provjeru povijesti automobila online.