Građanima Hrvatske putovanja su i dalje visoko na listi prioriteta, s prosječnih 4,6 putovanja godišnje, dok troškovi inozemnih putovanja u prosjeku dosežu rekordnih 1.443 eura, pokazuje najnovije istraživanje MasterIndex koje je za Mastercard u studenom ove godine provela agencija Improve
Kad je riječ o planovima za nadolazeću zimu, adventska putovanja i skijanje i dalje su omiljeni izbor građana.
Prosječan broj putovanja na odmor ostao je stabilan u odnosu na prošlu godinu, a najviše se putovalo unutar Hrvatske (2,6 puta). Istovremeno, poslovna putovanja su u blagom padu (2,6 puta u 2024. naspram 3,1 u 2023.). Tako putovanja na odmor ostaju dominantna s udjelom od 64%, dok su poslovna putovanja zastupljena s 36%.
Građani sve više troše na putovanjima
Za inozemna putovanja u svrhu odmora, prosječan trošak po putovanju od 1.443 eura predstavlja porast u odnosu na prethodnu godinu za čak 243 eura, dok je – za usporedbu – taj trošak 2019. iznosio 684 eura. Pritom, 30% ispitanika na putovanju troši više od 1.000 eura.
„Istraživanje je pokazalo da 94% ispitanika prilikom putovanja u inozemstvo nosi svoje platne kartice, pri čemu kartično plaćanje čini 62% svih transakcija. Primjerice, 2019. se karticom plaćalo tek 41% svih transakcija“, rekla je Gea Kariž, direktorica Mastercarda u Hrvatskoj. „Ovi rezultati potvrđuju snažan pomak prema beskontaktnim plaćanjima, posebno u putovanjima, gdje su sigurnost i praktičnost ključne. Kako bismo dodatno obogatili iskustvo putovanja, kroz platformu Priceless.com povezujemo putnike s jedinstvenim iskustvima diljem Hrvatske.“
Svaki četvrti ispitanik ide na skijanje
Tijekom ovogodišnje zimske sezone, 45% ispitanika planira turistička putovanja u inozemstvo što je na razini prethodne godine. Prednjače Istrijani (56%) i Zagrepčani (51%).
Prosječno trajanje adventskih putovanja je do tri dana, dok skijaška putovanja u pravilu traju do sedam dana. U odnosu na prethodnu godinu uočava se smanjenje prosječnog broja planiranih dana na novogodišnjim putovanjima izvan Europe (s 11 dana u 2023. na sedam u 2024.).
Središnja Hrvatska i Gorski kotar u fokusu domaćih turista
Oni koji ne putuju u inozemstvo za takvu odluku najčešće ističu razlog da inače ne putuju zimi (54%), odnosno da im to ne dopuštaju osobne financije (43%). Poslovne obveze sprječavaju 17% ispitanika, dok ih se 7% ustručava od putovanja uslijed nesigurnosti zbog geopolitičkih zbivanja.
Kad je riječ o putovanjima unutar Hrvatske, za takav odmor se ove zime odlučuje 55% građana, i najčešće će putovati u Središnju Hrvatsku (35%) i Gorski kotar i Liku (32%). Slijede Istra i Kvarner, zatim Slavonija i Baranja te naposljetku Dalmacija. Turistička putovanja unutar Hrvatske češće planiraju žene nego muškarci, građani viših prihoda te ispitanici iz Istre, Primorja i Gorskog kotara.
Prema globalnom istraživanju Mastercarda iz ožujka ove godine, 73% građana u Hrvatskoj vjeruje da je ulaganje u iskustva vrijedno, a 40% smatra da im upravo ona donose najbolje životne uspomene. Više od polovice je spremno otputovati u drugu zemlju ili čak na drugi kontinent zbog iskustva koje ih strastveno zanima.