Za manje od mjesec dana započinje se u potpunosti primjenjivati Pravilnik o redu u gradskoj luci nad kojom koncesiju ima Makarski komunalac. Riječ je o starom Pravilniku Lučke uprave Županije splitsko-dalmatinske koji se do sada nije potpuno primjenjivao, a u kojem među ostalim stoji da gradska luka nije ribarska luka već samo služi za pretovar ribe.

Primjenjivanje pravilnika za posljedicu će imati da ribari svoje koće više neće moći vezivati u luci, a mjesta će biti oslobođena za privez jedrilica. Kako nam je pojasnio ravnatelj Lučke uprave Domagoj Maroević, ovdje je riječ o starim uredbama Pravilnika. – U Pravilniku stoji da gradska luka nije ribarska luka, već služi samo za pretovar ribe i to na trajektnom pristaništu. Pravilnik Lučke uprave odavno se trebao primjenjivati u dijelu vezanom za iskrcaj i ukrcaj ribe s koća, međutim ribarima se uvijek izlazilo u susret i tako im se dopuštao i privez i prodaja ribe, kazao je Maroević. Međutim, u luci će se najvjerojatnije od 1. svibnja omogućiti dodatni vezovi za jedrilice što nam je potvrdio direktor Komunalca Čedo Crljen. – U dijelu luke istočno od mula bit će operativni dio obale za jedrilice za koje će uskoro biti postavljeni vezovi, a luka će dogodine postati nautička luka. Postoji odluka za upravljanje lukom koja će se provoditi jednako kao i cjenik za privez brodova, kazao je Crljen. Premda su upoznati s odredbama Pravilnika, ribari su najavili prosvjede što nam je potvrdio vlasnik ribarskog broda Calypso Denis Kržanić. – Onemogućavanje vezivanje koća u luku znači da više nećemo moći niti prodavati ribu pa je najbolje da svaki od nas podijeli prolaznicima 100 do 150 kilograma ribe koliko dnevno donesemo za prodaju. Ukoliko nam se stvarno zabrani vezivanje brodova, spremni smo blokirati luku i organizirati prosvjede jer će najmanje 120 članova naših obitelji ostati bez kruha, kazao je Kržanić dodavši da bi Grad svim ribarima trebao ponuditi ribarnicu u najam. Razočaranje nemogućnosti vezivanja koća u luku iznio je i ribar Ivan Bakota. – Premda je u pravilu zabrana vezivanja koća uvijek vrijedila, ribarima je prodaja ribe ipak bila dopuštena jer nam Grad nikada nije dao alternativu za prodaju ribe. Ukoliko nam Komunalac zabrani vezivanje brodova, nas 30-ak ribara napravit ćemo štrajk i veliku pobunu, kazao je Bakota. (kronika.hr)