Iako monokromatske boje poput bijele, sive i crne dominiraju tržištem polovnih vozila, automobili ovih boja ne koriste se nužno za duga putovanja

Najnovije istraživanje carVerticala, tvrtke za obradu podataka o automobilima, provedeno u 15 europskih zemalja, uključujući Hrvatsku, otkrilo je poveznicu između boje automobila i njegove kilometraže.

Najviše kilometara prođu zeleni automobili

Među svim vozilima provjerenim na carVerticalu u Hrvatskoj, zeleni automobili imali su najveću prosječnu kilometražu – 140 674 km, a slijede ih automobili crne (130 738 km) i sive boje (127 861 km).

Često su zelene boje vrhunski ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja, posebno izvan grada. Automobili crne boje također zauzimaju značajan dio tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je cijenjena među različitim tipovima vozača. Siva je jedna od najpopularnijih boja koja se primjenjuje na bilo koji automobil, od modela segmenta A ili B do skupih luksuznih vozila. Mnogi ju također smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uvjetima. 

„Najviše kilometara prođu automobili s dizelskim motorima. Međutim, naše je istraživanje također pokazalo da boja vozila utječe na to koliko se često ti automobili koriste”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Najmanju kilometražu imaju crveni i plavi automobili

Crveni automobili imaju najmanju prosječnu kilometražu – 115 757 km. Plava (117 159 km) i srebrna (121 230 km) vozila također pređu manje kilometara.

Crvena je relativno rijetka boja među automobilima, a često su te boje vozila koja su više usmjerena na entuzijaste. Crvena je popularan izbor za kabriolete, roadstere i modele coupe, a takvi se automobili rijetko koriste toliko često kao karavani ili vozila SUV. Iako su plavi i srebrni automobili u drugim državama u kojima je provedeno istraživanje imali veću kilometražu, u Hrvatskoj je situacija baš suprotna. 

„Kupci rabljenih automobila nisu toliko izbirljivi oko boje vozila u usporedbi s ljudima koji kupuju nove automobile u autokućama. Međutim, neki su kupci usredotočeni na boju vozila i manje pažnje posvećuju stanju automobila. To nije najbolji pristup jer loše održavani automobili mogu izgledati dobro izvana, ali posjedovanje i održavanje takvih automobila može biti skupo. Stanje vozila i povijesni podatci trebali bi više utjecati na odluku kupca nego boja ili vizualna privlačnost”, objašnjava Buzelis.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime