Iako monokromatske boje poput bijele, sive i crne dominiraju tržištem polovnih vozila, automobili ovih boja ne koriste se nužno za duga putovanja
Najnovije istraživanje carVerticala, tvrtke za obradu podataka o automobilima, provedeno u 15 europskih zemalja, uključujući Hrvatsku, otkrilo je poveznicu između boje automobila i njegove kilometraže.
Najviše kilometara prođu zeleni automobili
Među svim vozilima provjerenim na carVerticalu u Hrvatskoj, zeleni automobili imali su najveću prosječnu kilometražu – 140 674 km, a slijede ih automobili crne (130 738 km) i sive boje (127 861 km).
![](https://mega-media.hr/wp-content/uploads/2024/05/boje-auta-1024x210.jpg)
Često su zelene boje vrhunski ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja, posebno izvan grada. Automobili crne boje također zauzimaju značajan dio tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je cijenjena među različitim tipovima vozača. Siva je jedna od najpopularnijih boja koja se primjenjuje na bilo koji automobil, od modela segmenta A ili B do skupih luksuznih vozila. Mnogi ju također smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uvjetima.
„Najviše kilometara prođu automobili s dizelskim motorima. Međutim, naše je istraživanje također pokazalo da boja vozila utječe na to koliko se često ti automobili koriste”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Najmanju kilometražu imaju crveni i plavi automobili
Crveni automobili imaju najmanju prosječnu kilometražu – 115 757 km. Plava (117 159 km) i srebrna (121 230 km) vozila također pređu manje kilometara.
Crvena je relativno rijetka boja među automobilima, a često su te boje vozila koja su više usmjerena na entuzijaste. Crvena je popularan izbor za kabriolete, roadstere i modele coupe, a takvi se automobili rijetko koriste toliko često kao karavani ili vozila SUV. Iako su plavi i srebrni automobili u drugim državama u kojima je provedeno istraživanje imali veću kilometražu, u Hrvatskoj je situacija baš suprotna.
„Kupci rabljenih automobila nisu toliko izbirljivi oko boje vozila u usporedbi s ljudima koji kupuju nove automobile u autokućama. Međutim, neki su kupci usredotočeni na boju vozila i manje pažnje posvećuju stanju automobila. To nije najbolji pristup jer loše održavani automobili mogu izgledati dobro izvana, ali posjedovanje i održavanje takvih automobila može biti skupo. Stanje vozila i povijesni podatci trebali bi više utjecati na odluku kupca nego boja ili vizualna privlačnost”, objašnjava Buzelis.