Istraživački tim portala Megamedia nakon višemjesečnog istraživanja otkriva razmjere netransparentnog poslovanja Turističke zajednice grada Zadra pod vodstvom Maria Paleke

U serijalu kojeg su pripremili članovi Istraživačkog tima, čitateljima ćemo obznaniti kako se troše milijuni novaca poreznih obveznika kroz suspektne aktivnosti Turističke zajednice grada Zadra. Prva tema bit će Sunset Sports Media Festival, održan od 9. do 11.lipnja prošle godine. Nakon dojave našeg izvora, bliskog gradskim vlastima, u srpnju prošle godine krenuli smo u novinarsku istragu želeći doznati koliko novaca je košta spomenuti događaj. Prirodno, prvo smo se obratili Turističkoj zajednici grada Zadra jer smo imali informaciju kako su za spomenuti događaj izdvojili oko milijun kuna!

Gradonačelnik Branko Dukić i Mario Paleka, dodijelili su više od milijun kuna za SSMF

Iva Martinović – službenica za informiranje ili za skrivanje informacija?

Dakle, 5.srpnja prošle godine šaljemo dopis službenici za informiranje Ivi Martinović o troškovima organizacije i realizacije Sunset Sports Media Festivala (SSMF) koji je održan u Zadru od 9.do 11.lipnja 2022.godine. Posebno napominjemo kako ne želimo šture podatke u par redaka već sve i potpune podatke. Deset dana kasnije od Ive Martinović dobivamo upravo šturi odgovor u kojem navodi kako je TZ grada Zadra agenciji Pepermint d.o.o. kao organizatoru događaja donirala 937.500,00 kuna te da je i Grad Zadar sudjelovao u troškovima sa dodatnih 150.000,00 kn, ukupno 1.087.500,00 kn. Kasnije se pokazalo da nam nije dala točnu informaciju jer je iznos dodijeljenog novca bio veći, no o tom “nebitnom” detalju u jednom od nastavaka.

Nekoliko dana kasnije upozoravamo Ivu Martinović na nepotpuni odgovor koji nije u skladu sa Zakonom o pravu na pristup informacijama. Pokušavajući olakšati razumijevanje našeg dopisa, dodatno pojašnjavamo da nam uz prethodno traženje treba dostaviti troškovnik sukladno kojem su odobrena sredstva. Iva Martinović ignorira naš dopis svjesno kršeći Zakon o pravu na pristup informacijama, pa 25.srpnja opet šaljemo dopis da nam dostavi tražene podatke. Opet ništa. Prema našim informacijama od osobe koja radi u TZ grada Zadra, naši dopisi posebno su uznemirili direktora Maria Paleku, te su ustrajali u skrivanju informacija. 29.srpnja, dakle punih 24 dana nakon prvog zahtjeva za informacijama, još jednim dopisom upozoravamo Turističku zajednicu grada Zadra na zakonski prekršaj zbog skrivanja informacija. Opet ništa. 1.kolovoza zahtijevamo da nam se odredi termin kada možemo pristupiti prostorijama Turističke zajednice te izvršiti uvid i preslik tražene dokumentacije. Istog dana nam se konačno javlja Iva Martinović i potpuno nezakonito upućuje da se sa našim zahtjevima obratimo agenciji Pepermint d.o.o. kao organizatoru SSMF?!

Obmane u režiji Nevene Rendeli Vejzović

U međuvremenu nastavljamo istraživanje te od raznih izvora dobivamo informacije koje su, u najmanju ruku, šokantne. Stavljajući privremeno postrani Turističku zajednicu grada Zadra, obraćamo se agenciji Pepermint d.o.o. iza koje stoje Tomislav Ricov i Boris Kovaček. Već 2.kolovoza tražimo od navedene agencije da javnosti otkriju koliko je košta SSMF, tim više što je velikim dijelom financiran javnim novcem. Očekivano, desetak dana kasnije nikakav odgovor ne dobivamo. A onda nam se javlja Nevena Rendeli Vejzović, nekadašnja televizijska voditeljica, a sada u ulozi direktorice agencije Prime Time komunikacije d.o.o. sa sjedištem u Zagrebu. U svom prvom dopisu nas nastoji obmanuti neistinitim informacijama, tvrdeći kako je ukupan trošak SSMF više od 2,5 milijuna kuna. Opravdano sumnjajući u istinitost informacija, šaljemo Neveni Rendeli Vejzović dopis sljedećeg sadržaja: “Zahvaljujemo na odgovoru, no niste pružili cjelovite informacije što po Zakonu o pravu na pristup informacijama niste ni dužni učiniti. Međutim, u cilju istinitog i objektivnog informiranja javnosti, a obzirom je riječ o projektu koji je uglavnom financiran javnim novcem, bilo bi korektno da mi date informaciju tko je sve sudjelovao u troškovima i s kolikim iznosima kad već niste u mogućnosti dostaviti troškovnik. Naime, prema dostupnim podacima projekt je koštao više nego što ste naveli u svom odgovoru i prema, za sada dostupnim informacijama, iznos premašuje 4 milijuna kuna…”.

Nevena Rendeli Vejzović (u sredini)

TZ grada Zadra nezakonitom Odlukom odbija dati informacije gdje je nestao naš novac

Slijedi nekoliko dana šutnje s druge strane, a u međuvremenu dobivamo od, gotovo zaboravljene, Ive Martinović čudnovatu i potpuno nezakonitu Odluku o odbijanju našeg zahtjeva za informacijama. Neupućena u osnove Zakonu o pravu na pristup informacijama, Iva Martinović donosi nezakonitu Odluku koju kasnije poništava Povjerenik za informiranje RH te nalaže da nam se dostave sve tražene informacije o čemu ćemo u jednom od nastavaka. Dakle, ustrajni u tome da nam sakriju koliko novaca i temeljem kakvih predviđenih troškova je iz TZ grada Zadra financiran privatni projekt SSMF, pokazali su spremnost kršenja zakona, samo da ne otkrijemo kako se troši novac građana Zadra.

9.rujna, stiže novo pisamce kojeg potpisuje čuvena Nevena Rendeli Vejzović. Uhvaćena u laži, piše nam sljedeće: “

U prijašnjem odgovoru smo dali informacije o javnom novcu koji je uložen u projekt, a izvještaj o tome na što je taj novac utrošen poslali smo institucijama s kojima smo potpisali ugovor. Sva ostala sredstva namaknuta su od strane sponzora i od strane agencije Pepermint. Ugovori koje imamo sa sponzorima su tajni i ne možemo ih otkriti, a imena sponzora jasno su istaknuta na našim web stranicama. Možemo vam dati podatak koliko je agencija Pepermint uložila vlastitih sredstava, više od 700.000 kn. Radi se o start up projektu i logično je da nije profitabilan u prvoj godini. Odluka vlasnika agencije o tome da ulože u ovaj projekt je dio strategije razvoja kompanije i smatramo da nema potrebe detaljno ih elaborirati i dijeliti s bilo kim osim s partnerima projekta. Uvjereni smo da je projekt jedinstven na globalnom tržištu, izuzetno koristan za promociju Zadra i Hrvatske, a vrijednost PR-a i promocije u Americi, Europi i regiji daje nam optimizam i uvjerenje da projekt ima svijetlu budućnost.”. Naravno to su gluposti i dokazat ćemo da SSMF nije imao učinak na promociju Zadra, a još manje na povećani interes gostiju za dolazak u Zadar.

Znajući da smo u pravu jer smo u međuvremenu od, za sada tajnih, zviždača dobili još više informacija, jedan od novinara unutar Istraživačkog tima odgovara Neveni Rendeli Vejzović: “Nažalost, niste iskreni i očito se prije pisanja posljednjeg odgovora niste podsjetili što ste napisali u prvom odgovoru. Tada ste, podsjećam, napisali sljedeće: “Ukupan trošak projekta SSMFa iznosi više od  2.500.000,00 kn, a od toga je TZ Zadra sudjelovala s 750.000,00 kn neto, a grad Zadar s 120.000,00 kn neto.”. 

Dakle, UKUPAN TROŠAK… 

Međutim, danas pišete nešto sasvim drugo i tvrdite kako ste mi dostavili podatak o javnom novcu koji je uložen u navedeni projekt iako to, svjesni ste valjda i sami, kontradiktorno prijašnjem odgovoru. 
Svakako ste mi svojim današnjim odgovorom potvrdili da sam na dobrom tragu i da je projekt koji je trajao manje od 48 sati koštao između 4 i 5 milijuna kuna. Vrlo je interesantno pritom na što je sve novac potrošen ili je prema određenim dogovorima trebao biti potrošene. Dosadašnjim istraživanjem sam došao do 4,3 milijuna kuna, no čekam još neke podatke. 
Obzirom da je i više nego jasno da svjesno izbjegavate dati konkretne odgovore, informacije, neću Vas više ništa tražiti po ovoj temi jer je to, očito, besplodno.”. (NASTAVLJA SE…)

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime