Na adrese privatnih iznajmljivača u Zadarskoj županiji prije nekoliko dana je stigao zanimljiv dopis. Ili, bolje rečeno, molba u kojoj se od njih traži da se na dobrovoljnoj bazi uključe u sufinanciranje “projekta Ryanair“, i to s iznosom od 200 kuna po smještajnoj jedinici godišnje!

Iza ovog dopisa stoji Turistička zajednica Zadarske županije koja iznajmljivače soba i apartmana praktički moli za pomoć, i to “u trenucima krucijalnim za daljnji razvoj destinacije u cjelini“. Uz nabrojene benefite koje cijela zadarska regija ima od dolaska “Ryanairovih” gostiju, u dopisu stoji kako je podrška iznajmljivača od velikog značenja u ovom trenutku kada “osjećaju posljedice značajnih izmjena koje značajno ugrožavaju ovaj kompleksni projekt od velikog značenja, poput uvođenja PDV-a od 25 posto, te smanjivanja sredstava namijenjenih udruženom oglašavanju na nacionalnoj razini“. Jednostavnije rečeno, u Zadru je ponovno počela operacija “spašavanja vojnika Ryanaira“, no ovaj je put, čini se, voda došla do grla pa se novac sada direktno traži i od malih iznajmljivača. Koliko će se njih odazvati – teško je reći, ali Klaudio Grdović, iznajmljivač sa zadarskog Borika, misli kako je ova inicijativa unaprijed promašena i da se problemu financiranja “Ryanaira” pod hitno treba drukčije pristupiti. – Ja osobno podržavam da mali iznajmljivači sudjeluju u dovođenju aviogostiju jer bez njih nema ni turizma ni budućnosti, ali ovako više ne ide! Ne možete ulaziti u posao ne znajući tko će to na kraju platiti. To je neozbiljno. Kao da idete u dućan kupiti cipele bez novca, uzmete ih i onda očekujete da vam ih plati netko drugi. Tako je i ovdje s “Ryanairom”: sklapaju se ugovori na višemilijunske iznose da bi se na kraju tražilo 200 kuna po apartmanu, dakako na dobrovoljnoj bazi jer zakonski za to nema uporišta. ryanair13To nije dobar način, pogotovo što privatni iznajmljivači ionako već plaćaju previše pristojbi, uključujući i onu prema turističkoj zajednici koja sada traži još 200 kuna – kaže nam Grdović, dodajući kako je zadarskom turizmu hitno potrebna promišljena strategija, a ne ovakva ad hoc rješenja. – Avionski gosti su najbolji gosti, o tome ne treba uopće trošiti riječi, pogotovo u predsezoni i posezoni koju su nam praktički spašavali. Danas više nitko ne želi putovati dva dana autobusom kad za dva sata avionom može biti na željenoj destinaciji. Ti Skandinavci, koje toliko želimo, dolaze samo avionom, a treba biti pošten i reći da “Ryanairovi” gosti, iako slijeću u Zadar, ljetuju i troše po cijeloj Dalmaciji, od Paga do Splita. Ja sam ovo ljeto imao Irce koji su došli samo radi Ultre, njima udaljenost od sat i pol vožnje ništa ne znači. Sve ovo govorim da vidite kako “projekt Ryanair“ nije jednostavna priča da joj se pristupa ovako neozbiljno i da ovisi o tome hoće li netko uplatiti 200 kuna ili neće – ističe Grdović koji, kao predsjednik Sekcije Zajednice obiteljskog smještaja i turizma Zadarske županije pri Gospodarskoj komori, ovakve priče iznajmljivača sluša svakodnevno već tri godine. Kao što je poznato, najveća niskotarifna kompanija na svijetu, irski “Ryanair” svoje letove u neku destinaciju uvjetuje oglašavanjem na svojim internetskim stranicama. Taj iznos daleko je od simboličnog, Zadrani su za letove “Ryanira” u 2015. godini platili 11,5 milijuna kuna, a u tom projektu udruženog oglašavanja sudjeluje više od tristo subjekata, od onih velikih poput Grada i Županije do lokalnih turističkih zajednica i malih iznajmljivača. Iako se priča o “krpanju“ tog iznosa ponavlja svake godine, ove je sezone situacija eskalirala, prije svega zbog najave Hrvatske turističke zajednice (HTZ) kako će drastično srezati svoj dio ulaganja u promidžbu “Ryanaira”. Bez njihovih 30 posto, to bi za Zadar bilo ravno katastrofi, jer “Ryanair” drži čak 60 posto od ukupnog prometa Zračne luke Zadar, a lani su prevezli ukupno 300 tisuća putnika. No, buru koja se podigla nakon te najave u Zadru je krajem lipnja osobno smirio ministar Darko Lorencin javno obećavši kako će HTZ i Ministarstvo turizma, ne samo za 2015. godinu, nego i za 2016., dati dovoljno novca za “Ryanair”. Tri mjeseca poslije, na adrese malih iznajmljivača stiže ovakav dopis, a još uvijek se ne zna kad će “projekt Ryanair“ financijski biti zatvoren za 2015. Za 2016. u HTZ-u je planirano još milijun i pol kuna manje od sadašnjih i očito nedostatnih 3,6 milijuna. A sve ovo događa se samo deset dana prije velike konferencije u Dublinu na kojoj se s “Ryanairom” treba dogovoriti nova letačka sezona za Zadar. (Slobodna Dalmacija)

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime