Iako je na posljedice nepromišljene liberalizacije taksi tržišta kontinuirano upozoravano i tijekom javnog savjetovanja, Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je donesen po hitnom postupku 2018. godine, i dalje uzrokuje nered na hrvatskim cestama, što je posebno vidljivo u Splitu, ističe Prijevoznički ceh pri Udruženju obrtnika Splita

Niz negativnih učinaka – apsurdno povećanje cijena, prometni kaos, čak i prometne nesreće – nije potaknuo nadležne institucije da djeluju, pa čak ni da odgovore na upite o provođenju inspekcijskog nadzora.

„Cestovna inspekcija od donošenja spornog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu ili ne radi ništa ili institucije drže da je tu informaciju potrebno tajiti od građana koji ih financiraju. Prijevoznički ceh je prošle godine četiri puta poslao upit Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture o tome kako se kontrolira poštivanje Zakona od strane novih prijevoznika, koje se i dalje teško može nazvati taksistima, no nismo dobili odgovor. Isto tako, upit Ministarstvu unutarnjih poslova vezan uz broj prometnih nezgoda u kojima su sudjelovala vozila koja su obavljala taksi prijevoz ostao je neodgovoren.“ – izjavio je predstavnik Prijevozničkog ceha pri Udruženju obrtnika Splita Milivoj Topić.

Prijevoznici također ističu da će se uz, pretpostavlja se, ionako mali broj napisanih kazni, još manje njih uspjeti naplatiti, što direktno šteti državnom proračunu, a taksi tržište preplavile su tvrtke koje ne prijavljuju vozače na ispravan način niti su ti vozači profesionalci, već vožnjom i nakon punog radnog vremena u svojoj struci, pokušavaju zaraditi dodatan novac. Vozila su unajmljena ili posuđena, dok sporne tvrtke privlače ljude na rad bez granica, pa potom, kad više ne mogu održavati svoj „poslovni model“, odlaze u stečaj i ostavljaju za sobom čak i milijunske dugove.

„Ovakva anarhija na splitskim ulicama počela je nakon donošenja već spomenutog Zakona. Nažalost, svjedočili smo i većem broju prometnih nesreća gdje su krivci bili upravo neprofesionalni pružatelji taksi usluga, a neke su imale i kobne posljedice. Kome je u interesu skrivanje statističkih podataka o ovim problemima i hoćemo li i sljedeće sezone u gradu imati kolaps od 5000 taksi vozila, od kojih najveći dio šteti ugledu struke i ugledu Splita kao turističkog središta?“ – zaključuje Milivoj Topić.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime