Za mnoge je ljude automobil druga najvažnija stvar za kupnju, odmah nakon stana ili kuće. Ali kupci rabljenih automobila prilikom odabira vozila često previde mnoge opasnosti

Obično zbog niske cijene vozač razmišlja o određenom automobilu. No, nije sve tako jednostavno kada se radi u kupnji rabljenog auta.  Kilometraža može biti vraćena, auto može biti oštećen ili čak ukraden. Kada već govorimo o ukradenim automobila, u Hrvatskoj se nedavno dogodio slučaj da je YouTuber Adri našao rabljeni Fiat Bravo na prodaju. Izvješće o povijesti automobila otkrilo je da je vozilo registrirano u talijanskoj bazi podataka kao ukradeno.

Transparentnost je veliki problem na tržištu rabljenih automobila. Kako bi izbjegli prevare, kupci trebaju obratiti pažnju na detalje na oglasu rabljenog automobila, provjeriti povijest automobila na internetu, pa čak i odvesti auto kod mehaničara na detaljniji pregled. Prema pružatelju izvješća o povijesti vozila carVertical, 16 % rabljenih automobila ima vraćenu kilometražu, a čak 60 % njih sudjelovalo je u nekoj prometnoj nesreći.

Ponekad su kupci zadovoljni sa zaključenom kupnjom, no ponekad njihov osmijeh zamijeni razočaranje nakon prvih kvarova i visokih računa za popravak. Zato vozači trebaju razmišljati kritički i biti oprezni prije nego što zaključe dogovor.

Međutim, situacija može postati još gora za vlasnike rabljenih automobila od samih troškova. Slomljen ležaj kotača ili neispravan senzor zapravo su vrlo česti problemi i mogu se lako zamijeniti ili popraviti. Ali lažna očitanja na brojaču kilometara ili povijest ozbiljnih nesreća mogu zaista uništiti cijelo iskustvo kupnje, odnosno posjedovanja automobila. Automobil tada ne privlači kupce, što dovodi do ozbiljnog pada vrijednosti.

No ni to nije najgora stvar koja se može dogoditi. Ništa se ne može usporediti s razočaranjem nakon kupnje ukradenog automobila. U tom slučaju, kupac može izgubiti i novac i automobil, za koji se utvrdi da se nalazi u bazi podataka ukradenih vozila za kojima se traga. Čak i ako lokalne vlasti mogu riješiti probleme s ukradenim automobilom, to može potrajati godinama.  Na kraju kupci mogu dobiti svoje vozilo, no cijena koju su platili ne može se nazvati dobrom ponudom.

Srećom, postoje pošteni trgovci automobilima koji su, zajedno s opreznim kupcima, svjesni problema manjka transparentnosti. Neki od njih mogu pomoći u rješavanju problema i zadobiti povjerenje kupaca. Ljudi ili tvrtke koji naporno rade za svoj ugled uvijek žele održavati odlične odnose sa svojim kupcima. Neki od njih samoinicijativno nude provjeru povijesti određenog automobila.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime