Razgovarali smo sa Darkom Dodigom koji je ovih dana krenuo u vrlo ambiciozan projekt snimanja dokumentarnog filma o HŠK Zrinjski. Darko Dodig je unuk osnivača i prvog predsjednika RŠK-Velež (Radnički Športski Klub Velež-orginalni naziv) pa je snimanje dokumentarca osim profesionalnog i emotivni izazov…
Kakva je veza između Vas i nogometa i što Vas je motivira da snimite film o HŠK-Zrinjski?
Sport, mislim uopće slavi šampione, izručuje njihove rezultate navijačima, publici, stručnoj javnosti. Upravo ta popularnost uz šampionske rezultate, dovodi do zastupljenosti nogometa u medijima! Dakako, da sam i ja imao svoje sportske junake! Naime, želim s pravom ukazati, da format sportski film, zauzima visoku poziciju na ljestvicama gledanosti. A u nogometnom smislu, moja poveznica s „driblanjem“ Vam je: što su samo dvojica nogometaša, bolje probacivali, protivničkom igraču nogometnu loptu-fudbal, kroz noge od mene: veliki argentino Mario Kempes i naš Blaž Slišković ha ha ha…Bilo Vam to neskromno od mene ili…
Zašto film o HŠK-Zrinjski, čini mi se jako zahtjevna tema?
Filmskom pričom Zrinjski, o njegovim šampionskim titulama, zabilježiti ćemo za povijest: oduševljenje osvajanjem nogometnih prvenstava premjer lige BiHe, kako i ostalih pobjeda u raznim natjecanjima, eksploziju emocija, napetosti u zajedništvu isčekivanja rezultata: kluba-tima-navijača, sve to ćemo s nogometnih terena, prenijeti na filmsko platno!
Kao autora, koja Vam je namjera i cilj, što želite postići filmom?
Sportski film Zrinjski, svojim sadržajem ukazati će na ljepotu nogometa-same igre, na rivalitet, kroz nadigravanje na terenu. Dakako, da će film imati ambiciju utjecati i na razvoj nogometa i sporta u cjelini! Vjerujem, kako će uspjeti nadahnuti mlađe generacije, da se odluče i ohrabre krenuti sportskim pravcem šampiona! Film, isto tako, ima posebnu zadaću, da pruži odgovor onima koji naporno treniraju ili su zaljubljenici u nogomet: zašto čine to što čine…Naime, ne samo da će film, skrenuti pozornost na veliki nogometni uspjeh HŠK-Zrinjski, nego će se potvrditi da je sport-klub-tim, neodvojiv dio društvene zajednice, a javnost i publika dobivaju DVD-izdanje najviše razine!
Koga sve možemo očekivati da „zaigraju“ u filmu?
Scenoslijedom iz arhive „zaigrati će“ pojedinci s povijesnog utemeljenja 1905. godine. Filmskom tranzicijom redati će se kadrovi ljudi koji su organizirali obnoviteljsku skupštinu u Međugorju! Dalje, dokumentirati ćemo iskustva, stavove i uspomene onih koji su imali direktno učešće u šampionskom pohodu. Dozvolite mi kao autoru, da nešto u ovom intervju ostavim neispričano. Vjerujem, kako će objektiv kamere izmamiti i neke neispričane priče, koje će filmu dati dozu ekskluzivnosti!
Neizbježno, ovakva produkcija zahtjeva određena novčana sredstva…tko sve sponzorira produkciju?
Društveno odgovorni! Želim istaknuti ERONET-posebice njihovu novu kampanju „VEZA KOJA TRAJE“, što govori samo po sebi, koliko su-kao spoznor uključivi u zajednicu u kojoj djeluju! Vjerujem, da ništa manje slave neće pobrati, niti ostali potencijalni sponzori i donatori, koji će ići pod sloganom „UZ ŠAMPIONE“, iz prostog razloga što će im se naziv tvrtke ili imena vezati uz šampiona Zrinjskog!
Kad možemo očekivati završetak snimanja i prikazivanje filma Zrinjski?
Samo snimanje će trajati 2 do 3 mjeseca. Zatim slijedi montaža. Tijekom koje ćemo kroz proces montiranja, postupcima i rezovima, odrediti, ne samo strukturu i ritam, nego i samu ideju i poruku koju nosi film! Vjerujem kako ćemo nasnimiti dovoljno materijala, za uobičajenu dužinu dokumentarnog filma od 45 do50 minuta. Dozvolite, još samo par riječi kad je riječ o postprodukciji, koja podrazumijeva: predstavljanje, prikazivanje, distribuciju filma! Film Zrinjski zahtjeva sveobuhvatni dizajn i marketinški plan promocije u koji su uključeni svi instrumenti i alati za njegov daljnji šampionski pohod: od tiskanih preko elektroničkih do digitalnih medija i platformi, koje se koriste za distribuciju video sadržaja! I za kraj, mogu Vam nagovijestiti spektakularan ulaz, filmskim rječnikom rečeno „prvu sliku“, u film, koja će gledatelje zalijepiti za stolice! Što želim reći, sad za kraj: naglasio bih da prihvaćanjem sponzorstva nad filmom Zrinjski, tvrtke i pojedinci, uključuju se u sve marketinško promocijske planove i aktivnosti i dobivaju „glavnu ulogu“ u stvaranju mogućnosti produkcije istog…Zahvaljujem na Vašem zanimanju a plemićima želim puno uspjeha na terenu i da se osjete slobodnim u tranziciji iz odbrane u napad, kako bi bez treme meni „prepustili vođenje lopte“ ispred kamere…