Renault je predstavio svoj EOLAB koncept netom pred javnu svjetsku premijeru uživo na nadolazećem auto salonu u Parizu koji je na kalendaru u listopadu.

Renault kaže da ovaj mali gradski konceptni model s asimetričnim položajem vrata (2+1) sadržava čak 100 inovacija koje će postupno nalaziti svoj put ka implementaciji u budućim proizvodnim modelima do 2020. godine. Ovo je zapravo odgovor na Volkswagenov XL1 model koji troši 0.9l/100km uz emisije CO2 od 21 g/km. Međutim, XL1 ovakve niske brojke nudi po frapantnoj cijeni od oko 123.000 eura što će u slučaju Renault biti puno manje! EOLAB pogoni 1.0-litreni trocilindrični benzinski motor koji dostavlja 75 KS i 95 Nm dok električni motor dostavlja dodatnih 67 KS i čak 200 Nm okretnog momenta. Pogonski sklop uklopljen je u kućište 3-brzinskog automatskog mjenjača bez spojke koji snagu šalje na prednje kotače. Korištenjem posebnih materijala i rješenja poput ultra-tankog vjetrobranskog stakla, krovišta izrađenog od magnezija i fiksiranog poklopca motora, koncept na vazi pokazuje tek 955 kg što je čak 400 kg manje od modela sličnih dimenzija poput Renault Clia. Puno je vremena, razumljivo, utrošeno na razvoj aerodinamičkih svojstava automobila pri čemu novi EOLAB koncept koristi niz aktivni h sustava za još bolju aerodinamičku učinkovitost. Rezultat je koeficijent otpora zraka od tek 0.235 Cd. EOLAB ima aktivan prednji spojler, aktivna krilca na stražnjem kraju i aktivne naplatke koji su dizajnirani na način da se otvaraju za dotok svježeg zraka za hlađenje kočnica te zatvaraju za manji otpor zraka. Konceptni gradski mališan također ima i aktivni ovjes koji automatski prilagođava visinu vozila od tla s ciljem smanjenja otpora zraka a sve za što učinkovitiju potrošnju goriva. ”Ovakav niži koeficijent otpora zraka je rezultirao znatno nižom potrošnjom goriva pri većim brzinama. Pri stabilnoj brzini od oko 130 km/h, ostvaruje se ušteda goriva od oko 1.2 litre na 100 km u usporedbi s drugim vozilima iste klase,” kažu iz Renaulta. (dnevnik.hr)