Dum, dum, dummm….. čuje se bubanj kroz selo

Piše: Adela Frank

  • Oglas! Oglas! Vlast je naredila da svatko mora imati bužu tko nema zahoda!

Žandari su strogo nadzirali izvršenje ove naredbe te su došli u provjeru.

  • Bako,  mi smo došli vidjeti imaš li ti bužu.

Baka škilji i brzo misli: Žandari su vlast, njima se mora pokoriti.

Podiže prednji dio suknje .

Žandari, zastiđeni, nastojaše biti finiji, objašnjavaju baki:

  • Bako što se…..?

Baka hitro podiže zadnji dio suknje.

Na to će jedan od žandara:

  • Bako, mi nadziremo one buže što je vlast dala iskopati.
  • A tako gospodo! ljutito će baka
  • E pa na meni nema takve buže!!

Žandari se brzo pokupiše, a da baku ne „oglobiše“.

BUŽA RUPU GONI

I zaista o bužama bismo mogli govoriti i pisati oduvik i zauvik.  Nema apsolutno nikakve šanse da će se išta promijeniti, a kamoli na bolje. Stanje voljenih nam zadarskih ulica, cesta, čak i pješačkih zona je da BUŽA RUPU GONI!

I nikako stati na kraj rupetinama.

Biće da je to velika znanost jer vječno se nešto otvara i krpi. Taman se jedna ulica friško asfaltira, provuku se čak i cijevi od vode, optički kabeli, odvodne cijevi, kad eto ti ga na, ekipa iz HEP-a zaboravila spojiti struju novoizgrađenoj zgradi i opet ruju istu cestu.

Normalno da neće asfaltirati cijeli komad koji su razrovali nego baš kao i ekipa iz Vodovoda čekaju da im se skupi puno buža po cilon gradu. Tek tada im se isplati zvati nekakvog koncesionara za asfaltiranje cesta po gradu.

Asfaltira se, najčešće, samo ta buža, ne daj Bože  cila ulica, jer kada se jednom otvori ta rupa, razreže se komad asfalta, utaba pijeskom i nakon mjesec dana, otvori se ionako nova buža jer je, baš sad, pukla cijev od vode…pa sve nanovo.

E sad, ako su dobre volje, tada u neke buže ulijevaju cimenat najgore kvalitete, a takav bude i onaj prvi, zakonom obvezni, sloj asfalta.

Sve je to više puta plaćeno tj. preplaćeno. Ipak „ Nema džabe ni u stare babe !“

Za sad ova nova prometnica dr. F. Tuđmana, nakon silnih popravaka napravljenih propusta prilikom izgradnje, još uvijek „drži“. Do kad će, ne zna se…

Za druge gradske prometnice ne može se baš reći. Po njima auti skaču kao ludi, pazi šaht, pazi buža!

Novigradska,  Kijevska,  Premudski prilaz,  Molatska,  R. F. Mihanovića…..mogli bi nabrajati po dana te silne rupe i prokope koji nemaju veze sa projektom aglomeracije.

Temperament Zadrana je žestok uključuje zloću, ruganje i nepodnošljivost koja, s vremenom, postaje podnošljiva, normalna. Brate mili, ove silne, godinama nezakrpane buže ne bi mogli izdržati ni Špiro Guberina ni Ivica Vidović (film) koje je samo jedna mala buža u zidu koštala živaca i živaca! Da, nema života bez buže…

HAK- hrvatski autoklub

Samo jedna rupa na cesti može stvoriti velike probleme,  pogotovo kada se pojavi doslovno preko noći,  odnosno kad asfalt erodira uslijed vremenskih neprilika. Iznenaditi će vozače koji tom dionicom svakodnevno prolaze te može uzročiti velika oštećenja na vozilu.

Poznato je kako velik broj prometnih nezgoda nastaje upravo zbog smanjenog trenja između kotača i kolnika te zbog oštećenja gornje površine kolnika. Takva oštećenja nazivaju se UDARNE RUPE ili JAME. Takve udarne rupe nastaju zbog DOTRAJALOG ASFALTA I NJEGOVE SLABE KVALITETE TE LOŠEG ODRŽAVANJA i vremenskih uvjeta.

Kako naplatiti oštećenje vozila zbog rupe na cesti?

  1. Štetni događaj prijavljuje se nadležnoj policijskoj postaji.
  2. Utvrđuje se oštećenje na vozilu prijavom osiguravajućem društvu u kojem vlasnik vozila ima sklopljen ugovor (policu) od automobilske odgovornosti.
  3. Procjenitelj šteta obavi izvid štete, popisuje oštećenja i fotografira vozilo.
  4. Možete angažirati i prometnog vještaka.
  5. Potrebno je utvrditi upravitelja ceste na kojoj je nastalo oštećenje vozila te istom podnijeti odštetni zahtjev.

15. studenog  kreće „ zimska služba održavanja „ cesta ……isto nan se piše..

Zadarske ceste uglavnom čekaju „bolje dane“ za sanaciju, pa je tako Murvička čekala 20-tak godina, Kralja S. Držislava čeka već 30 godina, neke prometnice su tek neki dan dobile prvi asfalt ikad, a neke, poput Miroslava Krleže dočekuju „milost“ gradske vlasti tek nakon uzastopnih prijetnji građana tužbom.

Baš čitam da je legendarni terenac Lada Niva (4×4) proslavila 40. rođendan.  Zanima me cijena te kraljice jer mi je očito potreban taj robusni terenac koji bez problema može svladati sve vrste terena, od makadama i šikare do gradskih rupetina na cestama i prekopnih kanala.

Samo Lada Niva upija rupe bez velikih udaraca, felge, kotači, gume, poluosovina- POSTOJANI!!

DU-DU-DU

Ima li nam pomoći?

Zašto neće karta poštena igrača? O ZAŠTO???!

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime