Turizam je od velike važnosti za Zadar i to u mjeri da je naš grad ovisan o rezultatima koji se ostvaruju od odvijanja turističkih aktivnosti. Međutim, smatramo upitnom ocjenu uspješnosti dosadašnjih turističkih politika koje su provodile gradske vlasti, piše MOST-ovac Đani Bunja čije priopćenje objavljujemo u cijelosti

Razlog za to je činjenica što turistička ponuda Zadra nije dostatno atraktivna da privuče veći broj turista u razdoblju izvan glavne turističke sezone. Ne može se osporiti da je sezonalnost, zapravo, glavno obilježje zadarskog turizma.

Zato s radošću pozdravljamo što će se ispuniti autarhovo proročanstvo da će Zadar postati grad pješčanih plaža. Doista, kakav bi to autarh bio kada se njegova obećanja ne bi ispunjavala. Rugali bi mu se da je obećanko. On je, dakle, odlučio učiniti Zadar destinacijom masovnog turizma u svom punom smislu. Masovni turizam još je poznat i kao 3S turizam, prema engleskim riječima za sunce, more i pijesak – sun, sea & sand. U napadaju lucidnosti shvatio je da Zadar raspolaže samo s dva S, tj. suncem i morem i da nedostaje treći S, odnosno pješćane plaže.

Njegova obećanja nisu jeftina. Tako je ovo teško, kažu, 12 milijuna eura. Sve je to lijepo upakirano u idejno rješenje za Urbanistički plan uređenja Kolovara. Što reći nego ga citirati: “Ako budemo složni nitko nam ne može ništa, a mi možemo svašta!”

Tako će se grad pizza cut ponude napokon pretvoriti i u meku masovnog turizma. Naša gradska vlast, očito, baš u masovnom turizmu vidi rješenje. Koje genijalno promišljanje razvoja turizma. Kako se samo nitko drugi toga nije sjetio? Dok, su ga svi odavno napustili, dotle je gradska vlast uspjela otkriti masovni turizam. Zbog toga zaslužuju čestitke. Jer to je svašta!

U Mostu za Zadarsku županiju smatramo da je zadarski turizam rezultat stihije, njime se ne upravlja, a pogotovo to ne čini gradska vlast. U stvari, jedina je istina da se turizam Zadru događa.

U budućem razdoblju zadaća gradske vlasti mora za cilj imati to da se boravkom u Zadru turistima omogući stjecanje autentičnog iskustva. Zato naše opredjeljenje mora biti održivi turizam, a ne bacanje 12 milijuna eura u pijesak koji će nestati s prvim jugom.

S poštovanjem,

u ime Mosta za Zadarsku županiju

dr.sc. Đani Bunja

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime