Dojučerašnji direktor, a ubuduće, kako stvari stoje, savjetnik Turističke zajednice Grada Zadra, a zapravo zadarski HDZ, alanfordofski su nas jučer upoznali s vrednotama manifestacije održane u New Yorku na kojoj se grad Zadar valjda predstavio kao poželjna turistička destinacija na američkom turističkom tržištu i to pred čak možda i više od 40 potencijalnih američkih partnera, piše u priopćenju MOST-ovac Đani Bunja kojeg u nastavku prenosimo u cijelosti

Zadarski hadezeovi turistički junaci po brojnosti nipošto nisu bili neravnopravni na tom eventu jer ih je zajedno s još nekim drugim Zadranima i onima kojima je Zadar u srcu i s nepoznatim brojem Slovenaca bilo gotovo 40. Oni su na fantastično organiziranoj manifestaciji predstavili naš grad onakvim kakvi oni jesu. Doista je teško osporiti fantastičnost te manifestacije kada se uzme u obzir da se na jednog američkog partnera i to na američkom tlu namjerio po jedan zadarski turistički mučenik.

Da su se zadarski hadezeovi turistički junaci baš pomučili pojasnili su u sljedećem citatu: “Za usporedbu, plaćeni put, smještaj, izleti i ostalo u Zadar za sve one ciljane goste koji su sudjelovali u prezentaciji u New Yorku bio bi skuplji od potrošenog iznosa.” A potrošeni iznos je kako smo jučer saznali bio 68.156,46 eura. Iz HDZ-a nam želi poručiti da su se oni žrtvovali i ustvari ušparali na toj fantastičnoj manifestaciji. Teško da bi i Luciano Secchi, poznatiji pod pseudonimom Max Bunker, osmislio nešto bolje od ovakvog pojašnjenja.

Ima toga još. Da bi opravdali trošak svoga fantastičnog američkog eventa iz HDZ-a su isukali i brojeve o udjelu Amerikanaca u zadarskom turističkom prometu. Radi se o nemalim brojevima. Međutim, po njih grozna je istina da su turisti iz SAD-a 2019. godine ostvarili 0,49%, 2020. godine 0,15%, 2021. godine 0,33%, a 2022. godine 0,42% od ukupnog broja noćenja u Zadarskoj županiji. Bit će da oni ne znaju razlikovati apsolutne od relativnih brojeva, ali su im zato apsolutni brojevi očigledno puno draži.

Naposljetku, izgleda da nas očekuje poplava Amerikanaca s visokim primanjima jer su im hadezeovi turistički junaci prezentirali Zadar i Zadarsku županiju kao odredišta s manje gužve i ona koja nude obilje aktivnosti na otvorenom. Oni su se na to odlučili jer im se dogodilo otkriće analize opsežne nacionalne ankete. Nažalost, zadarska turistička zbilja je drugačija i masovni je upravo onaj oblik turizma koji se Zadru događa. A to je ona vrsta turizma koja podrazumijeva više gužve.

Kada turizam počne smetati lokalnoj zajednici u smislu da se njezini stanovnici sve više osjećaju neugodno za vrijeme turističke sezone, to je pokazatelj da treba mijenjati smjer u kojem se on razvija te se usredotočiti na održivi turizam. Jasno je da održiv turizam ne implicira politiku “bez rasta”, već prepoznaje granice rasta. Danas je jako popularno govoriti o održivom turizmu, a od njega unatoč svemu u Zadru i Zadarskoj županiji trenutačno nema ništa. Razlog za to je što se nama turizam događa. To je ono što možemo očekivati i u budućnosti od zadarskih alanfordofskih turističkih junaka.

Dr.sc. Đani Bunja, u ime kluba vijećnika MOST-a

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime