Zbog havarije broda “STI Poplar”, koji plovi pod zastavom Maršalovih Otoka, u luci Ploče upitna je opskrba naftom i derivatima čitave Dalmacije

Tanker koji je u sebi imao oko 27 tisuća kubika nafte udario je u pristanište, survavši u more dio doka i aparaturu za iskrcavanje nafte i plina, koji su potonuli, piše Slobodna Dalmacija. Ono što je ostalo od doka, cijevi i uređaji za iskrcaj nafte, također su oštećeni i nisu trenutačno za upotrebu.

Šteta se, tvrde stručnjaci, mjeri u milijunima eura.

Upućeniji u ovu problematiku kažu da je prigodom manevra broda netko nešto gadno pogriješio. Jesu li to pilotari, kapetan ili remorkeri koji su vukli brod, pokazat će istraga, koju provode Lučka kapetanija i inspekcije Ministarstva pomorstva.
Budući da je pristanište uništeno, na čekanju su drugi brodovi koji ne mogu prići pločanskoj luci i iskrcati terete. “Petrolov” veliki brod čeka vani na otvorenom moru, ali naftu ne može iskrcati jer je dok uništen. Što će biti s tim teretom, nitko ne zna. Hoće li brod uspjeti iskrcati naftu u nekoj drugoj luci, također je nepoznanica, a očekuje se dolazak još nekoliko brodova nakrcanih naftom i derivatima, koji voze prema luci Ploče.
Kako je velika potražnja za naftom ne samo u Hrvatskoj nego i Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, lučka skladišta su prazna i takva će ostati tko zna koliko dugo.
Distribuciju nafte preuzimaju skladišta u Solinu i Rijeci. Riječ je o milijunskim štetama, koje trpe Luka Ploče i naftne kompanije, što će, prema međunarodnom pravu, morati nadoknaditi brodarska kompanija “STI Poplar”. No o tome će konačnu riječ reći inspekcijske službe i stručnjaci za pomorsko pravo.
Tako se u Pločama očekuje dolazak brojnih inspekcija za istraživanje pomorskih nesreća koje će tražiti krivce, a tek nakon toga slijedi popravak doka. Naftu i derivate će prema jugu morati prevoziti iz skladišta u Solinu ili Rijeci.
Upućeniji u ovu problematiku tvrde da je riječ o enormnim odštetama koje se mjere u desecima milijuna dolara i koje će potraživati brodarske kompanije koje čekaju iskrcaje.
I brod je nakon udara prilično oštećen te je izvučen na sidrište. Na svu sreća, nije probijen jer su tone nafte mogle iscuriti u more. Bila bi to ekološka katastrofa nesagledivih razmjera u pločanskom akvatoriju.
– Preko suda je brodu izrečena mjera zabrane isplovljavanja dok god ne polože novac za naknadu pričinjene štete – pojasnio nam je ravnatelj Lučke uprave Ploče Tomislav Batur.
S druge strane, Lučka kapetanija je zabranila upotrebu veza dok se sve ne sanira, Lučka uprava je upravitelj veza i obale i dužna je izvršiti kompletnu sanaciju, rekao je Batur, naglašavajući da su već angažirani stručnjaci koji ispituju sadašnje stanje te se uskoro očekuje izrada projekta sanacije.
Međutim, to bi, kako doznajemo, moglo potrajati i nekoliko mjeseci.
– U ovom trenutku ne možemo točno reći vremenski rok sanacije – kazao je Batur, koji tvrdi da se šteta procjenjuje u milijunima eura. To je šteta same sanacije te šteta izgubljene dobiti za klijente.
– Takve stvari se događaju u svijetu. Brodarska kompanija je dužna nadoknaditi štetu jer kada brod udari u obalu, odgovornost je na brodu i na kompaniji, što uostalom reguliraju međunarodne osiguravajuće kuće – kaže Batur.
Epilog havarije je da brodovi do daljnjega neće moći iskrcavati naftu u luci Ploče. Razmatraju se i neka privremena rješenja prema kojima će se tankeri iskrcavati u Splitu ili Rijeci, zbog čega je realno očekivati i poremećaje na tržištu derivata u Hrvatskoj.
Kako neslužbeno doznajemo, Lučka kapetanija je, što se tiče sigurnosti plovidbe, protiv zapovjednika broda, ruskog državljanina, pokrenula istražne radnje.

1 KOMENTAR

  1. Za stetu nastalu iskljucivo je kriv pilot iz Luke Ploce gosp. Kapac junior zbog svog neznanja i neiskustva .
    Naravno nitko o tome ne govori i svatko suti u Luckoj upravi kao i u Luckoj kapetaniji , naravno kasnije ce se isfrizirat i nastelit izvjestaj i pomorske inspekcije kako je kriv Kapetan broda
    Da laicima pojasnim o cemu se radi !!
    Prvo i osnovno : Gosp pilot Kapac je covjek bez pomorskog iskustva naime doticni je zavrsio kadeturu na ribaricama i lokalnim trajektima , te je kasnije vrlo malo stazirao kao casnik na brodu tj nikada nije bio u komandi broda kao 1. Oficir a naravno nikada niti kao Kapetan na brodu , dakle nije mogao niti imati znanja i iskustva za manovru brodom
    Prema tome prema svim pomorskim zakonima i uzancama na svijetu nije mogao biti niti PILOT na brodu jer nema niti iskustva niti skole za doticni posao .
    Drugo :
    Pitanje je uopce kako je polozio i dobio posao Pilota u Luci Ploce ??
    Vrlo jednostavno objasnjenje
    On je sin pok. Mire Kapca i kao takav je nasljedio po hrvatskom mentalitetu i obicajima mjesto od svig oca kao Pilot … Apsurd zar ne ?
    Nije jer je to moguce samo u Hrvatskoj
    Jer je Piloti d.o.o Ploce privatna prcija od tri takozvana Kapetana iz Ploca tj Zlatka Plavlovica ( bio samo treci oficir na brodu ) zatim Busurela koji je ipak bio Kapetan na brodu
    I pok Mire Kapca koji isto nikada nije bio Kapetan
    Eto ovi gore su vec vise od 25 godina vladari i piloti u Plocama koje nitko ne moze skinuti sa njihovih pilotski mjesta jer koncesiju za pilote nakon pet godina objave na natjecaju u Dnevnim novinama u Vukovaru za koju nitko nezna
    Pored toga nitko ni nemoze izaci na natjecaj za pilota ako nema polozen
    Ispit za pilota u Luki Ploce ???
    A znate kod koga se treba polagat taj ispit za pilota u Plocama ??!! Pa kod ove gori trojice !!! Koji apsurd
    Tako da vam je ta Pilot doo Ploce obiteljsko mafijaska organizacija legalna i blagoslovljena od Lucke uprave , Lucke kapetanije i minustarstva
    E sada se postavlja pitanje tko ce platit milijunsku stetu na vezu u Plocama uzrokovanu od jednog ribarsko trajektnog pilota ??
    Naravno poreznici RH
    Ako netko sumlja u ovo gore opisano slobodno me kontaktirajte
    Moj mail je dostupan redakciji

  2. 👍👮🧠💙⚓🚤🛳️⛴️🛥️🚢🌊🌪️🎖️,☢️☣️,razumijem što pričate,jer zvanje i radno iskustvo imate!

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime