Čitajući nalaze Državne revizije složio bih se sa uvaženim saborskim zastupnikom koji je rekao da bi Vlada Republike Hrvatske trebala sazvati izvanrednu sjednicu radi toleriranja kriminala članove iste.
Bila su to ne/djela Ministarstva kulture i djelatnika, uzimanja akontacija za službena putovanja…? Državna revizija utvrdila je da je i privatizacija Croatia osiguranja bila nezakonita…? Državni revizori dali su uvjetno mišljenje na izvršenje proračuna, a u izvješću upozoravaju na ponavljanje nepravilnosti iz ranijih godina. Utvrdili su i kako sanacija zdravstva nije postigla svoje ciljeve te upozorili da je iskazan manji proračunski deficit od stvarnog. Kad je riječ o privatizaciji Croatia osiguranja, revizija je, među ostalim, ocijenila da odluku o privatizaciji Vlada nije smjela donijeti samostalno te da joj je za to trebala suglasnost Sabora. Zaključci Hrvatskoga sabora iz 2002. jasno nalažu Vladi RH da provede slijedeće točke iz donesenog zaključka. Na temelju Članka 80. Ustava Republike Hrvatske i Članka 122 Poslovnika, Hrvatski sabor, na 22. sjednici, 29. svibnja 2002. godine, uz Izvješće o radu na provedbi revizije i pretvorbe i privatizacije i Izvješća o obavljenim revizijama pretvorbe i privatizacije, donio je slijedeće ZAKLJUČKE: Prihvaća se Izvješće o radu na provedbi revizije pretvorbe i privatizacije i
Izvješće o obavljenim revizijama pretvorbe i privatizacije. Obvezuje se Državni ured za reviziju da Hrvatskom saboru u roku od 30 dana dostavi dopunjena pojedinačna izvješća o: a/odgovornoj osobi ili osobama u trgovačkim društvima u kojima su utvrđene nepravilnosti i nezakonitosti u pretvorbi i privatizaciji; b/ podnesenim prijavama, za postojanje radnji koje imaju obilježje kaznenog djela, privrednog prijestupa ili prekršaja utvrđenih prilikom revizije, nadležnom državnom odvjetništvu ili drugom nadležnom tijelu, sukladno članku 17. Zakona o reviziji pretvorbe i privatizacije; c/ izdanim posebnim mišljenjima kojima je potvrđena ispravnost pretvorbe i privatizacije sukladno članku 19. stavku 2. Zakona o reviziji pretvorbe i privatizacije. Obvezuje se Državni ured za reviziju da u roku od 30 dana: a/ izradi kriterije redoslijeda tvrtki koje će revidirati uzimajući u obzir veličinu tvrtke prije privatizacije /temeljni kapital, ukupni prihod i broj zaposlenih/; b/ predloži Hrvatskom saboru i Vladi Republike Hrvatske organizacijska rješenja koja će omogućiti državnoj reviziji udovoljavanje ovim zadaćama. Obvezuje se Državno odvjetništvo Republike Hrvatske da u roku od 30 dana Hrvatskom saboru dostavi izvješće o pokrenutim postupcima vezanim uz kaznena djela u pretvorbi i privatizaciji na temelju podnesenih prijava ili po službenoj dužnosti, te o prijavama podnesenim Državnom odvjetništvu i zloupotrebama i protupravnim radnjama u postupku pretvorbe i privatizacije…?!!! Obvezuje se Vlada Republike Hrvatske da u roku od 60 dana Hrvatskom saboru predloži donošenje izmjena, dopuna ili novih zakona potrebnih da se sankcionira učinjeni kriminal u pretvorbi i privatizaciji, odnosno zaštite gospodarski i drugi javni interesi Republike Hrvatske u vezi s pretvorbom i privatizacijom a koji će omogućiti: da počinitelji nezakonitih radnji tijekom procesa privatizacije budu pravedno i zakonito procesuirani i sankcionirani; da se utvrdi porijeklo novčanih sredstava kojima je privatizacija izvršena, te sankcionira nezakonitog stjecatelja. Obvezuje se Vlada Republike Hrvatske da Državnom odvjetništvu stvori uvjete za kvalitetan rad iz nadležnosti utvrđenih Ustavom Republike Hrvatske, Zakonom o državnom odvjetništvu i drugim zakonima. Zadužuje se Državni ured za reviziju, te druga nadležna državna tijela da u roku od 60 dana dostave Saboru imena i prezimena svih korisnika tzv. menadžerskih kredita, imena banaka i direktora tih banaka koje su odobravale kredite, iznos odobrenih kredita i datum zaključenja ugovora o kreditima, ukupni nominalni iznos dionica/udjela koji je plaćen tim kreditima, podatke o instrumentima osiguranja povrata kredita te o izvorima sredstava kojima su krediti otplaćivani…
Uvidom u nalaze Državne Revizije, pojavom imena njegovih do jučer drugova iz SKJ, Ivica Račan trebao je otvoriti Goli otok, po uzoru na svog predhodnika iz SKJ, Josipa Broza Tita (siječa nakon brijunskog plenuma, umirovljenja i uhićenja) i obračunati se sa istima, radi kriminala, prvensteveno iz pretvorbe, koja datira iz 1988. godine, koji je za posljedicu imao rušenje Jugoslavije. Ivica Račan nije to napravio, podnio je ostavku 05.07.2002. godine, čime je pala i Vlada kojoj je bio na čelu dvije i pol godine, a koju je činilo najprije šest, a nakon toga pet stranaka – SDP, HSLS, HSS, LS i HNS te IDS, koji je iz Vlade i vladajuće koalicije izišao prošle godine. Obrazlažući razloge svoje ostavke, Ivica Račan podsjetio je na to da su posljednjih tjedana iz same koalicije krenule izjave da je koalicija potrošena, da se u nju više ne vjeruje i da se počelo licitirati s prijevremenim izborima. Stanje je kulminiralo prošli tjedan kad je jedna stranka koalicije blokirala Vladin rad i onemogućila Sabor u donošenju odluka, izjavio je Račan ustvrdivši da je takvo ponašanje ugrozilo sve pozitivno što je već ostvareno i dovelo u pitanje ostvarenje svega za što su građani (koaliciji) dali svoje povjerenje. U tom trenutku morao sam reći da ne možemo tako dalje, izjavio je premijer naglasivši da je sudbina hrvatskih građana važnija od njegove ili bilo čije političke karijere. Stoga sam danas podnio ostavku na mjesto hrvatskog premijera, rekao je napomenuvši da je svjestan težine odluke koju je donio, ali da je uvjeren u njezinu ispravnost…?!
Hrvatski Sabor 11. svibnja 2011., na temelju članka 89. Ustava Republike Hrvatske, donio je Odluku o proglašenju Zakona o nezastarijevanju kaznenih djela ratnog profiterstva i kaznenih djela iz procesa pretvorbe i privatizacije . Za kaznena djela ratnog profiterstva i kaznena djela iz procesa pretvorbe i privatizacije počinjena u vrijeme Domovinskog rata i mirne reintegracije, ratnog stanja i neposredne ugroženosti neovisnosti i teritorijalne cjelovitosti države, kazneni progon se može poduzeti i nakon isteka rokova za zastaru kaznenog progona iz članka 95. stavka 1. i članka 96. stavka 6. Osnovnog Krivičnog zakona Republike Hrvatske. Ivo Josipović kao Predsjednik RH puno je obećavao po ovom pitanju. Kao “pravednik” u prigodi prve obljetnice članstva RH u EU organizirao je događanja na Pantovčaku. Niz je počeo dodjelom odlikovanja – Redom kneza Branimira s ogrlicom odlikovan je bivši glavni državni odvjetnik Mladen Bajić zbog višegodišnje zasluge stečene promicanjem međunarodnog položaja i ugleda Republike Hrvatske u području pravosuđa i borbe protiv korupcije! Istovremeno mediji (piše –Ines Madunić) prenose da je Republika Hrvatska peta najkorupiranija zemlja Europske unije, društvo bez korupcije preduvjet je ne samo za privlačenje stranih investicija nego i za razvoj gospodarstva i poduzetništva.
Izborna godina 2015, prikriva se točan datum izbora, štite se djelatnici KOS-a JNA- a, UDBA-e, Sabor RH donosi i Zakone , kojima se ide u zaštitu pojedinaca, s ciljem amnestiranja kriminala u vidu primjerice zastare. Cjeloukupni imidž članovi SKJ-SKH 2015. godine kao članovi SDP-a , pokušavaju uveliko poboljšati. Preko svojih satelita crtajući svastike po stadionima, pretresima kuća privatnih poduzetnika Hrvatskog nogometnog saveza, prikazujući hrvatske predstavnike FIF-ae kao kockare i kriminalce, televiziskim uhićenjima… itd. Umjeće rada nemaju, umjeće govora mržnje, kaosa imaju. Učinkovitost kaosa, kvalitetna adrema ili novinska lista, koja sadrži poznate kontakte novinare (djeca oficira JNA) koji prate određena područja, zaobilazeći informiranja o pretvorbi i privatizaciji drugova regiona , svakodnevno dolazi do izražaja. Iznos od 53 milijarde kuna duga Republike Hrvatske očito nije dovoljno atraktivna tema javnih glasila u RH, pa se umjesto polaganja računa odgovornih za nastali dug bave trećerazrednim žutilom prikrivajući pravi kriminal. Jednako kao mediji i državne institucije selektivno primjenjuju svoju snagu i moć, pa dok se jedni privode u lisicama, drugi, pod optužnicama, sjede u Saboru i kreiraju zakone ili su osuđeni gradonačelnici i župani te upravljaju s milijunima kuna proračunskih sredstava. To očito nije medijski zanimljivo. Paradoks…
Do jučer komunistička ili socijalistička, federativna, danas ostalo smo ono republika sa novim predznakom za nas bitnim Hrvatska. Što nam je ostalo od jučer što imamo danas, a čeka nas i sutra? Puno toga, naročito kredita, naslušali smo se priča, izmjena zakona, odluka, kako će nam biti bolje sutra nego jučer. Zemlja u razvoju, djeca u razvoju, a pomaka na bolje ni na vidiku. Zemlja u razvoju sa poteškoćama, stanovnici slaboga zdravlja, a zdravstvo u kolapsu. Niska razina pismenosti puka, izražene neuhranjenosti djece, stariji bez kapitala i skrbi i zagarantirane turbulentne budućnosti. Piše pametan čovjek; Vjerujem u materijalizam u sve blagodati zdravog materijalizma -dobra hrana, suhe kuće, suhe noge, kanalizaciju, toplu vodu, kupaonicu, električne svijetiljke, automobile, dobre ceste, svijetle ulice, duge praznike, nove ideje, brze konje, ugodan razgovor, kazališta, opere, orkestre, bendove- vjerujem u njih sve za svakoga. Čovjek koji umire bez poznavanja tih stvari može biti izložen kao svetac i bogat kao pjesnik ; ali to je sve usprkos, ne zbog, oskudice.
Kako objasniti djeci da nas je sve utopio komunist i hibridni devizni tečaj. Male zemlje vežu svoju valutu za neku glavnu valutu ili košaricu, valuta u fiksnom deviznom tečaju. Sve zemlje interveniraju kada sustavi postanu razuzdane. Gdje će bolji primjer od razuzdane Vlade na čelu sa Zoranom Milanovićem. Pitanje je samo tko će intervenirati !? Možda Vlada i Sabor, kako bi ostali na vlasti, sa novim zakonom Lex SDP.
Odlična analiza