Važan dio automobilske estetike i zaštite, oslikavanje vozila ne služi samo kao alat za prilagodbu, već i kao sloj obrane od opasnosti iz okoliša. Ovaj sofisticirani proces kombinira umjetnost i znanost, zahtijeva tehničku vještinu, oštro oko za detalje i razumijevanje uključenih kemijskih svojstava

Vozila se također mogu oslikavati u svrhu postavljanja natpisa ili reklame na vozilo, kako bi ono dobilo prepoznatljiv izgled i prolaznicima dalo do znanja čemu i kome je namijenjeno.

Proces lakiranja vozila može se podijeliti u tri glavne faze: priprema, bojanje i završna obrada. Pismoreklam.hr provest će vas kroz sva tri kako biste znali točno kroz što će vaš limeni ljubimac proći i koji su benefiti oslikavanja!

Priprema

Prvi korak, priprema, uključuje temeljito čišćenje i brušenje površine vozila. Ova faza je kritična za postizanje visokokvalitetnog završnog sloja. Vozilo se temeljito pere kako bi se uklonila sva prašina, prljavština ili masnoća koja bi mogla ometati nanošenje boje. Nakon pranja vozilo se brusi na odabranom mjestu, ili cijelo, kako bi se dobila hrapava površina koja osigurava bolje prianjanje boje. Sva zahrđala područja tretiraju se ili zamjenjuju, a udubljenja ili ogrebotine se popravljaju.

Nakon što je vozilo čisto i izbrušeno, nanosi se sloj temeljnog premaza. Primer služi kao temeljni premaz, pospješujući prianjanje boje i pružajući dodatni sloj zaštite od hrđe i vlage.

Oslikavanje vozila

Druga faza, oslikavanje vozila, uključuje nanošenje odabrane boje. U ovoj fazi boja i stil vozila počinju sjati. Boja se može nanositi pištoljem za prskanje u okruženju bez prašine i kontrolirane temperature.

Dostupne su razne boje, svaka sa svojim svojstvima i učincima. Tradicionalne opcije uključuju akril, emajle i uretane. Moderniji izbori uključuju boje na bazi vode, koje su ekološki prihvatljivije i nude visokokvalitetan završni sloj.

Proces bojanja obično uključuje nanošenje nekoliko slojeva boje, a svakom je potrebno vrijeme da se osuši prije nanošenja sljedećeg. Slojevi mogu uključivati osnovni sloj za boju, srednji sloj za efekte poput metalik ili bisernih završnih slojeva i prozirni sloj za pružanje sjaja i zaštite.

Ako se na vozilo lijepi natpis ili obojana folija, valja oprezno vakumirati dio po dio kako ne bi došlo do nastajanja mjehurića koji, osim što loše izgledaju, ubrzavaju proces raspadanja boje svojim pucanjem i otvaranjem, stvarajući slobodan rub.

Završni sloj

Završna faza, posljednji sloj, uključuje poliranje vozila. Nakon što se boja osuši ili sloj folije slegne, karoserija automobila se polira do visokog sjaja, uklanjajući sve manje nedostatke i stvarajući ujednačenu, sjajnu završnicu. Ova faza također može uključivati primjenu zaštitnog voska, laminaciju ili brtvila, koji dodaje dodatni sloj obrane od oštećenja okoliša i pomaže u održavanju sjajne završne obrade vozila.

Za kraj

Ukratko, bojanje vozila složen je proces koji kombinira umjetnost s tehničkom stručnošću. Dobivena fuzija ne samo da odražava osobni stil vlasnika ili tvrtke, već također pruža zaštitu za vozilo. Bez obzira obnavljate li klasično vozilo, popravljate štetu ili samo želite promijeniti izgled svog vozila, razumijevanje procesa bojanja vozila može vam pomoći da cijenite umijeće i znanost uključene u ovaj važan aspekt održavanja automobila.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime