Naš čitatelj s Vira, Srećko Radović poslao je pismo kojeg u nastavku objavljujemo u cijelosti

Može li načelnik iz prostornog plana izbaciti zemljište na kojima su već izgrađeni bespravno izgrađeni objekti koje sa svih strana okružuju također bespravno izgrađeni objekti? Može, ali samo u općini Vir. To je učinio načelnik općine Vir Kristijan Kapović. Međutim, to nije izmijenilo ambijent bespravne gradnje niti je stvorilo funkcionalnost prostora. Štoviše, danas su na tom zemljištu izgrađeni novi objekti.

Takvi objekti su rušeni jer vlasnici i njihove obitelji nisu glasali za načelnika dok su objekti glasača sačuvani. Ne liči li ovo na korupciju, diskriminaciju  i ucjenu? Može li načelnik tuđe zemljište učiniti vlasništvom države, svoje rodbine ili pomorskog dobra? Kako sam naveo, neki načelnici u općini Vir građanima su izdavali pisane potvrde da mogu bespravno graditi, a na koncu su ti objekti rušeni. Načelnici koji je izdavali takve potvrde uopće zbog toga nisu odgovarali. Gdje je nestao razum, poštenje i pravda? Da, općina Vir se ponaša kao samoupravna jedinica, dakle, država. Međutim općine nisu samoupravne jedinice nego dio državne uprave.

Vladaju li općinama u Dalmaciji i Istri sposobni ljudi ili bivši komunisti ili njihovi potomci jer one su prostorno i urbanistički zauvijek uništene?

Uz pomoć prostornog plana na otoku Viru načelnik je od prostornog plana stvorio tigrovo runo koje je unakazilo cijeli otok i odredile  njegovu propast. Jedan drugi načelnik je donio prostorni plan po kojem svatko mogao graditi gdje poželi. Tako su vladali načelnici u općini Vir posljednjih 30 godina Zar političari donose prostorne planove bez savjeta struke ili je i struka korumpirana? Pa kakvu državu imamo ako je političari beskrupulozno uništavaju i pljačkaju narod? Kroz takvo upravljanje vidimo nestručnost i nesposobnost izbranih političara koji najviše naginju diskriminaciji i korupciji.

U općini Vir u prostorni plan su ušla gradilišta od 80 do 200 kvadrata u gusto izgrađenoj građevinskoj zoni i na njima su građeni objekti na dva kata sa prizemljem, a vlasnici bez ikakvih problema dobili građevinsku dozvolu, premda ni dana ne postoji urbanistički plan.

Međutim, drugi vlasnici mogu prodavati gradilište od minimum 600 kvadrata veličine sa pristupnim putem od 5 metara širine, ali kako do njih doći veliko je pitanje jer svi putevi su uži od 5 metara, a tako zahtjeva prostorni plan općine Vir. Takvo  zemljište je za  vlasnike postalo bezvrijedno. Takve uvjete za gradnju je dao virski načelnik Kristijan Kapović uz blagoslov ravnateljice Zavoda za prostorno uređenje, inače arhitektice Kozulić. Nakon takvog prostornog plana, otok Vir je zauvijek uništen i postao slam i geto siromašnih građana te lopovskih i bogatih budala.

Zašto prije prostornog plana nije napravljen urbanistički plan postojećeg stanja nakon svih bespravno izgrađenih objekata da se stvore prometnice? Zašto nisu definirane građevinske zone sa jasnom namjenom umjesto gusto i rijetko izgrađenih građevinskih zona. Prometnice su najveći problem općine Vir. Da je donesen urbanistički plan sa postojećim stanjem prije prostornog plana, moglo su se izgraditi prometnice uz minimalna rušenja objekata i ljudima se moglo platiti njihove objekte kao i vlasnicima zemljišta. Tko je kupovao takva gradilišta možete zamisliti, dragi čitatelji.

Postoji i turistička građevinska zona ,ali na njoj do danas ništa nije izgrađeno. Zašto se tamo nisu gradili turistički apartmani nego među privatnim kućama?

Razlikuju li naši političari i prostorni planeri prostorni plan od urbanističkog plana? Što je zadaća prostornog planera, a što je zadaća urbanista?

Zar prostorni plan ne definira građevinske zone i ne daje uvjete za njihovo urbaniziranje? Zar prostorni plan ne definira glavne prometnice do svake građevinske zone i zar neka utilitarna monopolna poduzeća ne trebaju do njih dovesti struju, vodu i kanalizaciju? Koliko općina u Dalmaciji i Istri ima urbanistički plan?

Ovo nam pokazuje kakva nam je država i kakvi su nam političari jer ovakvim činom načelnici mnogima uništavaju živote, a sebe obogate. To je samovolja političara. Isto je vikendašima Vira učinio Davor Kapović, otac bivšeg načelnika, kao predsjednik MZ Vir kada je nakon referenda prevario i opljačkao virske vikendaše za više od 40 milijuna DM na račun vode, struje i telefona. Zbog toga država nije reagirala premda se radi o ratnom profiteru.

Zamislimo se što su ti vikendaši mogli učiniti sa 8.5 tisuća DM za vrijeme rata, a mnogi su zbog te pljačke bili gladni. Političarima u Hrvatskoj je sve dozvoljeno, a narod je navodno suveren i istovremeno bespomoćan. Zar  nam ovo ne pokazuje da nam sudbinu kroji udružena politička i strukovna korumpirana mafija te da je obični puk njihova žrtva zahvaljujući neučinkovitom i korumpiranom tužiteljstvu i sudstvu.

Zar ne treba ukinuti mogućnost klevete za sve javne osobe ako se ne želimo vratiti u komunizam i da se pučani mogu boriti javno za svoja prava.

U Hrvatskoj nema demokracije jer nemamo uređenu državu. Zbog toga puk danas pljačkaju arhitekti, geometri i izvođači radova dok ih HEP i Hrvatske vode ucjenjuju i pljačkaju  Zašto su zakoni o gradnji nedorečeni krivo je ministarstvo graditeljstva i sabornici koji izglasuju takve zakone i tako stvaraju pljačkaše države i puka.

Zbog nedostatka  urbanizacije, građevinske dozvole se dobivaju u roku od više godina umjesto za tjedan dana.  Što je urbanizacija neke građevinske zone sa predodređenom gradnjom? To je ucrtavanje gradilišta i ulica sa svim potrebnim radnjama koje zahtijevaju sigurnost objekta i građana u nekoj zoni. Kada se sve to odradi, onda se građevinske dozvole mogu izdati za tjedan dana. Kada će se to dogoditi u Hrvatskoj?

Općina  Vir nam je nedvojbeno pokazala kako se događa korupcija. Ona se najviše ostvaruje osnivanjem općinskih poduzeća. Tako jedan većinski vijećnik koji ne zna ništa i ne radi ništa osim 5-6 sjednica Vijeća, na kojima samo diže ruku, preko nadzornih odbora dobiva plaću i do 15 tisuća kuna. Zar to nije pljačka građana? Da bi to spriječili, moramo u općine za načelnike i vijećnike uvesti volontiranje, a općine trebaju voditi profesionalni administratori koji se biraju na natječajima i nadzire ih Općinsko vijeće. Isto tako zakonom treba zabraniti općinama osnivanje  poduzeća jer sve te poslove mogu izvoditi privatni poduzetnici jeftinije. Preko općinskih poduzeća se pere i krade novac iz općinskog proračuna.

Zar nam ovo ne ukazuje na korupciju ako bivši načelnik općine Vir, koji je vladao gotovo 20 godina, danas je savjetnik novom načelniku kojeg je on imenovao. Što se krije i skriva između ove dvojice političara? Kupovalo je birače na različite načine i pljačkalo općinski proračun dok oni koju su glasali za njih nisu pljačkali svoje obveze općini. Zar nam to ne pokazuju svi proračuni općine Vir? Danas kad im je prebjeg promijenio vlast, ne žele ju priznati. Zašto? U općini Vir se radi možda o najvećoj korupciji u Hrvatskoj.

Srećko Radović

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime