Legitimno je pravo sindikata da traže povećanje osnovica plaće za 10% u Liburniji, i to u gradu čiji gradonačelnik ima razloga biti nasmiješen jer među svim hrvatskim gradonačelnicima, a sukladno zakonima i odlukama Grada Zadra, ima najveću plaću
I ne samo to, već je naš, s razlog namiješeni gradonačelnik koristeći svoju funkciju predsjednika trgovačkih društava u suvlasništvu ili vlasništvu Grada Zadra, direktorima samoinicijativno, a o čemu inače odlučuje njegova matična stranka, značajno podignuo plaće. Sve to, naravno, na teret građana koji pored svih mogućih davanja plaćaju još i prirez.
Provjeravajući određene informacije, kao što su to nedavno učinili i oporbeni gradski vijećnici, došli smo do podataka da je prosječna plaća u Liburniji među višima kada se uspoređuje sa ostalim trgovačkim društvima u vlasništvu ili suvlasništvu Grada Zadra. Ono što je neusporedivi su uvjeti rada i života u Liburniji s ostalim poduzećima. U Liburniji nisu povećavane plaće posljednjih desetak godina, tvrde sindikalisti.
Ne treba posebno isticati da su uvjeti rada vozača, posebno onih u gradskom prijevozu teški i iznimno odgovorni. Pritom ne umanjujemo težinu i odgovornost vozača u prigradskom prijevozu. Bilo bi dobro da se konačno utvrdi i to koliko je doista potrebno novaca za povećanje plaća. Je li to 1,5 milijuna kuna koliko tvrde sindikalisti ili 2,7 milijuna kuna kako su izračunali u Gradu Zadru.
Zastrašujući je podatak kojeg su iznijeli predstavnici sindikata da je bilo ucjene od strane Uprave Liburnije koju vodi Edvin Šimunov, inače direktor tog poduzeća još iz prošlog stoljeća. Navodno su vozači koji imaju ugovore na određeno vrijeme bili na neki način ucijenjeni da moraju raditi umjesto da štrajkaju za svoja prava. Nije poznato jesu li sindikalisti poduzeli određene radnje prema nadležnim institucijama, a u svezi spomenutih ucjena.
Jednako je zastrašujuća činjenica, a ne želimo vjerovati da to ima veze s prethodnom tvrdnjom koju su iznijeli sindikalisti, da je ukupni broj vozača u Liburniji s ugovorima na određeno vrijeme cca. 25% od ukupnog broja vozača! Zašto je toliki broj vozača na određeno vrijeme u Liburniji kada se točno zna koliko je gradskih, koliko prigradskih linija kao i koliko je autobusa u voznom parku, možemo samo pretpostaviti.
Analizirajući ostala prijevoznička trgovačka društva u vlasništvu gradova, niti jedno nema ovoliki postotak vozača zaposlenih na određeno vrijeme, a neka poduzeća, poput riječkog Autotroleja bilježe i nedostatak vozača. Sve to upućuje na zaključak da je ovdje riječ o čistoj uhljebničkoj situaciji baš onako kako većina javnosti i percipira javne tvrtke, i to ne samo u Liburniji već i u svim ostalim gradskim trgovačkim društvima.
U Liburniji ima zaposlenih koji ne znaju voziti autobus. Primjerice, u Liburniji radi sin jednog načelnika općine u Zadarskoj županiji koji je završio čudan fakultet sa još čudnijom diplomom za radno mjesto koje obavlja, a za potrebe Uprave fotografira radnike koji prosvjeduju i štrajkaju.
Kada govorimo o Liburniji, u oči upada još jedan bitan detalj. Čudno je kako sve ovo vrijeme prepoznatljiv izvozni ulični performer, HDZ-ov uhljeb i lažni utemeljitelj Predrag Dušević nema što za reći. Čisto da čovjek ne povjeruje. Ali zato ima što za reći Vedran Uranija, sindikalist sklon druženju s pripadnicima zadarskog kriminalnog podzemlja. Prema njegovim riječima, situacija u Liburniji je izuzetno osjetljiva, a u lošoj situaciji su i zaposlenici u radionici.
Vedran Uranija ovog puta ima i podršku središnjice iz Zagreba, pa se u velike sindikalne akcije u Zadru uključio i notorni Stjepan Lisičak čija bi nazočnost trebala dati dodatnu težinu legitimnim pravima zaposlenika Liburnije.
Istraživački tim portala Megamedia daje sebi za pravo izvesti zaključak da će, tko god pobijedi u ovoj škakljivoj situaciji, doći do tzv. domino efekta. Naime, ako sindikat Liburnije uspije realizirati svoje zahtjeve, isto će učiniti i potplaćeni zaposlenici ostalih poduzeća u vlasništvu ili suvlasništvu Grada Zadra. Prema našim informacijama, takav je scenarij i više nego izgledan i već mjesecima se radi upravo na tome da krene val štrajkova u svim gradskim tvrtkama. U suprotnom, Vedran Uranija, borac za radnička prava kojem je problem Liburnije daleko veći od pr. bojanja kose ili pudranja lica, može u mirovinu!