Jedna od najvećih privatizacijskih pljački u Zadru svakako je slučaj prijevozničkog poduzeća Croatia Zadar Line (nekadašnji Autotransport) iz kojeg su, kako smo već pisali, milijune izvukli „ugledni“ zadarski političari i gospodarstvenici.
Po dobro viđenom scenariju, lešinari su razgrabili sve što se razgrabiti dalo; od 13 autobusa ( http://www.mega-media.hr/afera-czl-gdje-je-nestalo-13-autobusa-croatia-zadar-linea/ ) do ušteđevine naivnih radnika koji su vjerovali da će se dogoditi čudo.
Sve je počelo još za vrijeme Domovinskog rata, točnije 1994. godine kada je skupina lokalnih „uglednika“ iz mafijaško-političkih krugova „stavila šapu“ na stari autobusni kolodvor na Poluotoku, danas parkiralište. Želeći se domoći atraktivne lokacije, nisu birali sredstva pa su lobirali za njegovo rušenje. Nažalost, u prljavu igru obezvrjeđivanja imovine CZL-a, uključio se vrlo aktivno i Grad Zadar na čelu s Božidarom Kalmetom. – Plaćali smo neke dečke da razbijaju stakla na starom autobusnom kolodvoru, a onda bismo alarmirali komunalno redarstvo koje bi od CZL-a zahtijevalo uklanjanje krhotina. Na sve načine se pokušavalo prikazati kako je zapravo to ruglo grada. Ta igra je trajala nešto manje od tri mjeseca, a onda je donesena nezakonita odluka o rušenju starog autobusnog kolodvora koju je potpisao Božidar Kalmeta!, kazao nam je jedan od aktera ove nesvakidašnje priče koji je želio ostati anoniman.
Portal www.mega-media.hr u posjedu je opširne dokumentacije koja je trebala ostati zapečaćena još dugo godina, a iz koje je evidentno kako je komunalni redar B. D. (podaci poznati redakciji, op.a.) svako malo slao rješenja CZL-u da o svom trošku ukloni razbijeno staklo. Također posjedujemo informacije prema kojima su Zdravko Livaković i Željko Predovan, nekadašnji pročelnik za graditeljstvo u Gradu Zadru proglasili stari autobusni kolodvor građevinskim zemljištem. Jedan od najzanimljivijih trenutaka u svezi pljačke CZL-a je svakako i podatak da je Božidar Kalmeta 30. kolovoza 1996. kao tadašnji gradonačelnik Zadra u bivšoj kavani „Central“ vlastitom rukom (vidi sliku) ispisao klasu i urudžbeni broj na dokument kojim je naređeno nezakonito rušenje starog autobusnog kolodvora!
– Rušenjem starog autobusnog kolodvora nanesena je velika financijska šteta CZL-u što je u konačnici i kumovalo propasti tog poduzeća. Kalmeti se tada silno žurilo srušiti kolodvor. Na njegovu žalost i žalost onih koji su željeli oteti atraktivnu lokaciju, bila je to greška koja je skupo stajala Grad Zadar, kazao nam je dobro upućeni izvor.
Slučajem CZL-a aktivno se bavi DORH i USKOK i sve upućuje na još jedno ratno profiterstvo koje, srećom, ne zastarijeva. U ovom trenutku je poznato da je Kalmeta potpisao štetan ugovor za Grad Zadar i da je time oštetio gradski proračun. Nije nemoguće da upravo zbog slučaja CZL Kalmeta bude osumnjičen za ratno profiterstvo kao i neki od Kalmetinih najbližih suradnika u to vrijeme. O kome se točno radi i koja je bila njihova uloga, izvijestit ćemo javnost vrlo skoro u sljedećim nastavcima ove, gotovo filmske priče. (NASTAVLJA SE…)
[…] starog autobusnog kolodvora na Poluotoku koje je naredio i potpisao upravo Božidar Kalmeta (http://www.mega-media.hr/afera-czl-2-kalmeta-rusenje-kolodvora-potpisao-u-kavani-central/). Tim sramotnim činom tvrtka je ostala bez vrijedne imovine, pa je u godinama koje su uslijedile […]